Matematik på Trapholt Om samarbejdet mellem matematikhold på Læreruddannelsen i Jelling og Kunstmuseet Trapholt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Advertisements

Lektion 15 – Afgøre om fare for sammenstød
SCKK, Kvalitet i MUS - 5. netværksmøde januar 2004 Kompetenceafdækning i egen institution På baggrund af Jan Bartrams introduktion til området skal I i.
BIOANALYTIKERES KERNEFAGLIGHED OG PROFESSIONSIDENTITET
Kultur på arbejde: Kulturforståelse og merkantil kultur
Blogs for Bibliotekarer Du ka’ godt!. Dagens program •Hvem er vi? •Hvorfor er vi her? •Hvad er en blog? •Hvorfor skal vi bruge blogs? •Hvordan kan vi.
UDVIKLINGSKATALOG - A •være mere direkte og krævende overfor andre •påtage sig nye varierede opgaver noget oftere •bruge sin autoritet noget mere •træffe.
Indhold Projekt legende innovation Teknologi til leg og læring
Hvad har evidens med danskfaget at gøre?
Implementering på Fenrishus
Små huse Arkitekturprojekt 2005.
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkatotek og biografier frem og genopfrisker.
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Peter Nedergaard: Hypotesetest
- fortsat midt i en flekstid?
Hvor bor familien? På land eller i by?
Den nationale faggruppe Fagmoduler Matematik, 4. – 10. klassetrin.
Hvad er arkitektur?.
Krop og læring Karen Barfod,
Mediepædagogik og didaktik
Perspektiver på voksen- og efteruddannelsesområdet
- Hvad kan I forvente som forældre?
Mini TYPO3 kursus - Arts.
Matematik HHX Tina Nørrelykke
Om lærermangel i matematik og naturfagene.  Overordnede perspektiver  Naturfaglig tonet læreruddannelse – erfaringer fra udviklingsarbejder i CAND 2Martin.
Undervisningens medialisering Hørsholm,
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Uddannelseskonference 9. november 2012 Katja Kayser Koncerndirektør, Region Hovedstaden 9. november 2012.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
 ForrigeForfra X LukNæste  Vis igen Du er her: Niveau 1 - Trin 1 - Opgaven - Indledning Først skal du… Først skal du lige arrangere vinduerne, så de.
Mølholm Skole Baggrund & optakt til skolebestyrelsens arbejde med skolen i bevægelse.  Processen vedr. fremtidens skole blev præsenteret, og igangsat.
Apps! Apps! Apps! Nej! Nej! Nej! Per Esmann Jensen about.me/peresmannjensen.
Anders K. Jensen og Paul Metelmann Eksamen – gode råd.
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Matematik har bevæget sig
EN VERDEN AF MULIGHEDER - TØR DU GRIBE DEM Hold 1VRA – Gruppe 4 Linda Jensen Marius Ferstad Martin William Frederiksen Camilla Oppenhejm Sophie Løhde Jacobsen.
Indsamle, udvikle, dokumentere og formidle viden om indholdet i undervisning tilrettelagt efter principperne i CL med særlig vægt på matematik Udvikling.
Transitioner.
16.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2001 © Dokumentation Oversigt og principper Kapitel 16.
Introduktion til databaser (databaser, del 1)
Standardregulativer Høringsmøde - organisering 10. november 2008 velkommen til Miljøstyrelsen.
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
ATP måling VERSUS visuel inspektion og mikrobiologisk måling
Learning Museum Linjefaget historie, UCL, Møntergården og Den Fynske Landsby.
Afdelingen for Økologi Landbrugets Rådgivningscenter Rådgivning om samarbejde Vores udgangspunkt var Gode varige samarbejder bygger på tillid Det fik vi.
CBS Bibliotek - Porcelænshaven. Tankerne bag Ønske om: Tilstedeværelse på nyt campus Forsøg med ny arbejdsform Udforskning af brugerbehov Nærhed til forskningsmiljøer.
EN NYTÆNKNING AF HVERDAGEN PÅ HG - TANKER OM SKEMAET Præsentation af rammeforsøg.
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
Matematik og Skole Matematik i Gadespejlet v. museumsinspektør Anne Birgitte Jessen d. 6. juni
Problembehandling - en matematisk kompetence Kursus arrangeret af UCC og Danmarks Lærerforening Krogerup Højskole, den
Er samarbejde med virksomheder og universiteter afgørende for at sikre interessen og relevansen i gymnasiets undervisning? Anvendelsesorientering i de.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Geometri i Plan og Rum Pointer.
Hvor bor familien? På land eller i by?
Ordbank på Islandsk og dansk – Venskaber (papir)
UDVIKLINGSKATALOG - A Lavt “D” kan udvikle sig ved at:
Ordbank på Islandsk og dansk – Dyreliv og natur (sten)
Ordbank på Islandsk og dansk – Årstider/efterår (træ)
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
Ordbank på Islandsk og dansk – Højtider (Kul og kridt)
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
1. Trin – Problemstilling
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Individuel kommunikation
Det udvidede praksissamarbejde i Helsingør
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Præsentationens transcript:

Matematik på Trapholt Om samarbejdet mellem matematikhold på Læreruddannelsen i Jelling og Kunstmuseet Trapholt

Samarbejdsprocessen Uden om de klassiske museumsfag Hurtig, fleksibel direkte kontakt mellem Mie og Kirsten Diskussion og accept af de 2 institutioners forskellige tanker om formål og mål 2 studerende i intensiv, selvkørende arbejdsgruppe

Arne Jacobsens sommerhus

Museumsbriller: fleksibelt, funktionalistisk formsprog Matematikbriller, 6 klodser:  Hvor mange forskellige ”huse” kan man lave med de klodser?  Mål omkreds på de forskellige huse Lær: Systematisk optælling. Omkredsen kan variere, selvom der er samme grundareal.

Afprøvninger:

Syveren Museumsbriller: teknologisk nytænkning, organisk formsprog Med matematikbriller: Lad os bygge! Lær: byg, lav tabel, se mønster. Find sammenhæng mellem, regel, funktionsbegrebet

Resultater: 3 ”færdige” læremidler, der kombinerer matematiske begreber med oplevelsen på museet 16 ”skitser” til andre læremidler, der evt. kan færdiggøres Et ændret syn på egen faglighed hos de studerende Åbning for matematik som en relevant mulighed for arbejdet med den faste samling på museet Flere billeder her: PicasaPicasa