STUDIETEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Du får hvad du belønner Motivation, tro og vilje.
Velkommen Ledelse og kommunikation ?
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
Ved egen kraft Marte Meo En udviklingsstøttende metode
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Kenneth Bøgh Andersen Hvis du skulle give et råd til en spirende forfatter, hvad ville det så være? Jeg kan give tre: Skriv, skriv og skriv! Det gamle.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Vingsted den 4. november 2011 Peter Westmark
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
De sidste undervisningstimer
Præsentationen starter automatisk. Som du synes. Slå højttalerne til.
AT-EKSAMENSOPGAVEN 2013 februar 2013 / MG & RO. Tidsplan UgeMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 5AT-opgaven udleveres IntrolektionVejledning om valg af emne.
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
Om feedback og tilbagemeldinger
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Bjergprædikenen (12) Loven om at elske sine fjender Matt 5,43-48.
SAMARBEJDE & KOMMUNIKATION
Gymnasietid Lektielæsning Læringsstile. Lektielæsning Hvad er god lektielæsning? ◦ Man når at lave det, man har planlagt (realistisk planlægning) ◦ Man.
Kultur- og branchestudier
Uddannelsesparathed - hvad er det
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Sundhed og livsstil Tema i psykoedukation til unge i OPUS behandling
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Click to add title Click to add subtitle.
ViTSi Oplæg til gruppedannelse. ViTSi vidensskabende gruppe 2 1. Vidensskabende gruppe 2. Vidensskabende gruppe 3. Vidensskabende gruppe Det vidensskabende,
- Et arbejdsredskab til videndannelse
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Hvad vej skal vi?. Unge Med Anden Etnisk Baggrund End Dansk UMAEBED.
Kunsten at ændre vaner Hvorfor er det så svært at ændre vaner?
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Eksamen.
Udvidet problemformulering
Workshop Motivation og fokus på målet
Læseteknik eUX - REBSLAGERVEJ.
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
Læring, kommunikation og samarbejde
NOTATTEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ.
FORHANDLING.NET. Forhandling i individuelle arbejdsforhold FORHANDLING.NET Det handler om at skabe merværdi Interessebaseret forhandling handler om at.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
Forudsætninger for en god samtale
Den lærende organisation
SÆLG DIG SELV! Du kan støde ind i en kommende arbejdsgiver, når du mindst venter det. Derfor er det en god idé at være forberedt på at sælge dig selv.
Motiver, motivation og barrierer.
Kompetenceprofilen Dit overblik.
Fleksibel Master i Friluftsliv Arbejder du med sundhed, rekreation, idræt, friluftsliv eller turisme? Kunne du tænke dig at få en dybtgående viden om,
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Dine fritidsinteresser kan skaffe dig job I tilfælde, hvor du står lige med dine ”rivaler” til et job, kan dine fritidsinteresser blive dét, der afgør,
Motivation Landsforeningen af Væresteder Landsmøde 10.november 2009
Obligatorisk selvvalgt opgave
TIBRGA Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum” er pensum.
Fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. Fortællertyper? Hvilken betydning har fortælleren? Hvad kan vi tilføje.
Stress En folkesygdom?.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Hvordan motiverer man en ”umotiveret” ung? Aut. Cand. psyk. Silas Charlotte Houlberg Tlf.:
Behov, motivation og mestring
Drivkraften og Motivation
Stresshåndteringsgruppe
Præsentationens transcript:

STUDIETEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ

definition Studieteknik er mange ting, bl.a.: Hvordan man tilegner sig stoffet i klasselokalet, herunder notatteknik. Hvordan man forbereder sig på egen hånd. Hvordan man planlægger og disponerer sin tid. Hvordan man samarbejder med andre.

succeskriterium Forudsætninger for, du kan gennemføre din uddannelse med et godt resultat: Motivation Arbejdsindsats Evner Overblik og effektivitet Fokus Selvdisciplin Ansvar

motivation Din motivation er drivkraften bag dine handlinger og medvirker til, du når dine mål. Motivation kan være baseret på indre behov (f.eks. nysgerrighed) eller ydre incitamenter (f.eks. Belønning eller straf). Sæt dig nogle mål: hvad skal din uddannelse lede til?

MÅL Sæt dig nogle realistiske, personlige mål. F.eks.: Jeg vil møde til tiden. Jeg vil møde velforberedt. Jeg vil deltage aktivt i timerne. Jeg vil gerne opnå et resultat på mindst … i alle fag. Jeg vil gerne være bedre til at ….. Gør dig klart, hvad der skal til for at opnå dine mål!

Ansvar for egen læring Hvis du ønsker at lære noget, er det nødvendigt, du selv tager ansvaret for dit studieforløb. Det gælder både for undervisningstimerne og alle andre studieaktiviteter. Vent ikke på, du bliver sat i gang, bliver mindet om opgaverne, eller bliver rykket for afleveringer. Tag i stedet selv initiativet!