Læring i bevægelse Motivation

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Andreas Nielsen – Kalbyrisskolen  Matematiklærerens tænkebobler illustrerer, at matematikundervisning ikke udelukkende handler om opgaver, men.
Advertisements

Matematik årsplan for 3.x
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældreorientering Skolereformen.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Læring i bevægelse - hvorfor?
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Velkommen til workshoppen
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
De pædagogiske læreplaner i dagplejen.
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Et væksthus for børn og voksne
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Folkeskole-reformen August 2014.
Evaluering.
Reformmesse på Sofiendalskolen
En Ny Folkeskole fra 1. august 2014
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x x.
5. dec. 2006Lis Lundby1 Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer •Matematiske.
Skolereform august 2014………………
Værkstedet En del af inklusions- og trivselsindsatsen på Kærbyskolen og
Folkeskolereform pr. 1. aug Ambitiøst løft af folkeskolen •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder.
Tilsyn Aabenraa Friskole 2012
5. dec. 2006Lis Lundby1 Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer Matematiske.
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Folkeskolereformen2014.
CASSIOPEIASTUEN TRIVSEL OG LÆRING. MORGENMAD Hygge og dialog!
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Negative tal Sisse Bülow Brandt LH
Workshop Helsingør den 4. august.

Matematik i 4 klasse.
- Hvad kan I forvente som forældre?
Faglig fordybelse i indskolingen
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Skolereform Kildebakkeskolen Aftenens program Skolereformen på Kildebakkeskolen De nye nationale mål – et fagligt løft af folkeskolen En forandret.
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Folkeskolereform 2014.
Velkommen til Nordregårdsskolen
Talforståelse og regneregler
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier Læreplans.
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
Forenklede Fælles mål Dansma København okt 2014 Bent Lindhardt.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
HANDLEPLAN PÆDAGOGISK IDRÆT Dato:
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Understøttende undervisning, lektiehjælp og fordybelse Agi Csonka Formand for Rådet for børns læring.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Matematik A på hhx v/fagkonsulent Marit Hvalsøe Schou.
Skolestart Program Velkomst Lovgrundlag og trinmål for 0. klasse
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
Talforståelse og regneregler
Pernille Pind Selvstændig med firmaet Pind og Bjerre. Hjemmeside: pindogbjerre.dk.
WORKSHOP 1A, DLF-kursus, Brandbjerg, 25. november 2015.
Tal i familien IT-projekt Brørup skole 2.B at eleverne får en bevidsthed om, at de via deres familie er en del af et fællesskab at de får kendskab.
WORKSHOP 1C, DLF-kursus, Brandbjerg Højskole, den 25. november 2015.
0. Kl 2016/2017.  I bh.kl skal undervisningen tilrettelægges og udføres således at eleven får kompetencer inden for:  1)Sprog  2)Matematisk opmærksomhed.
Evaluering.
Naturfag.
Reduktion AM 2009.
Forenklede Fælles Mål Matematik
Velkommen til fagligt samspil
Præsentationens transcript:

Læring i bevægelse Motivation Pernille Bruun og Rikke Thisgaard Herskindskolen

Læring i Bevægelse Motivation Bevægelse ude/inde Motorik ”Yes! Løbe-diktat!”

Læring i Bevægelse Bevægelse som understøtter fagligheden Bevægelse ude/inde Bevægelse som understøtter fagligheden En integreret måde at opbygge undervisning på

Årsplan for matematik i 1. kl. i skoleåret 2012/13 – Pernille Bruun Uge Emne Beskrivelse - Færdighed Aktiviteter - Inde - Ude Trinmål jf. faghæfte 12- Matematik – trinmål efter 3. klassetrin 33,34,35 Antalsbestemmelse, talsymboler og rækkefølge Kan skrive cifrene 0-9 med korrekt skriveretning - Kan danne bro mellem talnavn og talsymbol (1-20). - Udvikler forståelse af rækkefølgen – tallenes indbyrdes ordning på tallinjen - Lige og ulige tal Bogen Matematrix 1A s.1 – 8 Værksteder: Talskrivning Gæt og tæl Gå tallene 0-9 i sand/forme med reb → rigtig skriveretning. Tal på ryggen Gå/hoppe talrækker i taltavlen → 10-tabellen. Skriv tallene op til 20 - hop lige og ulige tal. Lige/ulige terninger fangeleg. Hinkeleg Kastespil en bold og et tal – bolden har værdi (+3, +2 osv.) - kende de naturlige tals opbygning og ordning, herunder titalssystemet - bruge tælleremser og arbejde med talfølger og figurrækker deltage i udvikling af metoder til addition og subtraktion på baggrund af egen forståelse - bestemme antal ved hjælp af addition, subtraktion samt enkel multiplikation og division inden for de naturlige tal - løse konkrete problemer ved hjælp af hovedregning, lommeregner, it og enkle skriftlige beregninger - tale om dagligdags ting og billeder i et uformelt geometrisk sprog med udgangspunkt i former, størrelser og beliggenhed - arbejde individuelt og sammen med andre om løsning af praktiske problemstillinger og matematiske opgaver

Hop stavning på tastatur.

Læring i Bevægelse Power pauser Bevægelseslektier Læringsmiljø Motorik http://video.skanderborg.dk/?poditemid=11874&tagsid=

Læring i Bevægelse Vi arbejder nu systematisk med læring i bevægelse på Herskindskolen: Undervisningen rammer bredere – flere er med! Det giver glade og motiverede børn – og glade børn lærer bedst! For at styrke elevernes grundmotorik og dermed også deres læringsforudsætninger. Pernille Bruun og Rikke Thisgaard Herskindskolen