Lederforum Torsdag den 16. august 2007 Dagsorden: Velkommen Trivselsundersøgelse Ledelsesværdier Budget 2008.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Advertisements

1 Strategiske mål 2011/2012 April Medarbejderresultater 2006 Real 2007 Real 2008 Real 2009 Real 2010 Real 2011 Mål 2011 Real 2012 Mål 2013 Mål.
Ændring af konkurrenceloven m.v maj 2007 Kontorchef Peter Langkjær Konkurrencestyrelsen.
Velkommen til den årlige generalforsamling 16. april 2009.
Klasseforældreråd og skolebestyrelse
Lederforum Dagsorden: Branding og den gode historie
Grundforløbsevaluering elever 2006/ elevsvar 2007/ elevsvar 2008/ elevsvar 2009/10 – 160 elevsvar.
Repræsentantskabsmøde 21. marts 2013 Velkommen! Dagens værtsvirksomhed: Varde Erhvervs- og Turistråd.
Økonomi Budget 2008 & Budgetlægning Budget opfølgning pr •Tilbagemeldingerne fra aftaleholderne om forventet årsresultat, viser.
Debatoplæg ok’o8 Velkommen til medlemsmøde ok’o8.
Årshjul Skolebestyrelse 2010/11
Bekæmpelse af vold mod kvinder – Den nationale indsats
Velkommen til Diplomuddannelsen i Ledelse
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Nov.-jan. feb.-april maj-juli aug.-nov. EFFI er en kendt idrætsforening i hele Syddjurs Kommune og skaber aktiviteter for hele arbejdspladsen og familien.
GF & Brødeskovparken Velkommen Generalforsamling 2009.
GF Brødeskovparken Generalforsamling 2011 Brødeskovparken 10. marts 2011.
1 Formandens rolle - I bestyrelsen. 2 • Hold øje med trivslen –Inddrag medlemmer, der ikke siger meget –Få nye medlemmer godt ind i gruppen, besøg evt.
1 ▪ Møde for danske partnere Viborg 25. januar 2011.
Lederforum Dagsorden: Velkommen og generel orientering Aftaler 2008
Sponsorater/Reklamer
Fjernlånskonference den 26. maj PROFESSIONSHØJSKOLE  Fra 1. januar 2008 er ”professionshøjskole” en fællesbetegnelse for otte af de uddannelses-
AU Biblioteksudvalgsmøde Karen Harbo, udviklingskonsulent, ASB bibliotek, Handelshøjskolen, Aarhus Universitet Karen Harbo, ASB bibliotek, Aarhus.
Sundhedsaftale om det regionale samarbejde om infektionshygiejne, herunder MRSA Regionssundhedsplejerske Anita Fogh, og formand for arbejdsgruppen.
Valg til skolebestyrelsen - en orientering om de regler, der gælder for skolebestyrelsesvalget 2010.
HR Løn og Personale Jørn Mørup
Pressemeddelelse Sportscollege Lolland-Falster –
Forslag til planlægning af årets opgaver for kontaktpersonen
Lederforum Dagsorden: Velkommen Samarbejde med de lokale medier
Den statslige tillidsrepræsentantaftale Temamøde den 18/ om tillidsrepræsentanters arbejdsvilkår på KU professor, dr. jur. Jens Kristiansen.
Uddannelse for unge med særlige behov Produktionsskoleforeningens konference, Middelfart den 12. juni 2007 Fagkonsulent Preben Siersbæk, Undervisningsministeriet.
Temamøde 18. marts 2009 Organisations- uddannelsen 2009.
Lederforum Dagsorden: Kommunikation i FMK ( )
Lederforum Torsdag den 10. maj 2007 Dagsorden: Generel orientering Koncernmål/ servicestrategi for 2008 Opfølgning på seminar om ledelsesværdier Medarbejdertrivsel.
Lederforum Dagsorden: Generel orientering Årsplan for Lederforum
Standardregulativer Dialogmøde 18. september 2007 velkommen til Miljøstyrelsen.
Lederforum Torsdag den 31. januar 2008 TEMA: Vores organisationsform FMK’s organisationsform Præsentation af lederpræsentationer Hvordan er det at være.
Lederforum Torsdag den 27. november 2008 Dagsorden: Dagens tema God ledelse – Søren Brandi Generel orientering Evaluering af lederforum Sandwich Budgetopfølgning.
Lederforum – budget høring. Basisbudget
Valg til Fællesbestyrelsen for Allingåbro Børneby dagpleje børnehave skole.
Lederne Midt-Vest Velkommen! Ordinær generalforsamling Torsdag den 11. marts 2010, kl Lederne Midt-Vest Skarrildhus Sdr.Ommevej Kibæk.
Lederforum Dagsorden: Generel orientering
Apostolsk kirkes proces Velkommen til Pastorsamling i Vejle den 6. oktober 2007.
Odense, d. 4. feb Kl Velkommen Kommissorium version 2 Kl Ny skole- og ny klubstruktur i Randers v. Henrik Bille, afd.leder, og Ina.
Grupperådsmøde 2015 Rødovrespejderne
TR-Forum 9. februar Dagsorden 1.minikonferencen i torsdags 2.møder i adm. og pol styregruppe 3.Arbejdsgrupperne 4.Indkomne emner og temaer 5.Eventuelt.
Koncernmål: medarbejdertrivsel
Arbejdsmiljø Stress Hvad mangler? Stresspolitik / retningslinier for forebyggelse, identificering og håndtering af stress Værktøjskasse Igangsætning af.
Velkommen til region Midtjyllands takstundervisningsdag.
Aftaler 2008 – proces fokus på indsatsområder v. Finn G. Johansen Fag/stabschef d. 14. maj 2007.
Standardregulativer Høringsmøde - organisering 10. november 2008 velkommen til Miljøstyrelsen.
Lederforum Torsdag den 25. september 2008 Dagsorden: Værdisættende ledelse ( ) Pause ( ) Generel orientering ( ) Koncernmål.
Beskæftigelsesrådet Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland _fmdskab_LBR_Ringsted Jobcentrenes samlede placering, resultater i 1. kvartal 2008.
Spillermøde i Skovbakken Torsdag 26. marts 2015 kl
Hedensted Fjernvarme Velkommen til generalforsamling Onsdag den 11. juni 2014 på Hedensted Sognegård.
Trivselsundersøgelse 2017
Velkommen til.
Den nye biograf i Randers fra start til slut
Generalforsamling 2018.
Tidsplan for det administrative arbejde med rammeaftalen
2010 Månedskalender Du kan udskrive denne skabelon og bruge den som vægkalender, eller du kan kopiere de enkelte sider og bruge dem i din egen præsentation.
Tids- og procesplan 8.okt 15: Drøftelse på Lederforum i forhold til modeller og proces Nedsættelse af arbejdsgruppe, der skal udfolde modeller 29.okt.
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Referat af bestyrelsesmøde den 29
Januar 2010 SØNDAG MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG
Januar 2010 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Hvad laver Skolebestyrelsen
August 2009 MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG LØRDAG SØNDAG
Referat af bestyrelsesmøde den 6
Præsentationens transcript:

Lederforum Torsdag den 16. august 2007 Dagsorden: Velkommen Trivselsundersøgelse Ledelsesværdier Budget 2008

Generel orientering v/Benny Balsgaard

Generel orientering MED-repræsentanter/TR/SIK m.fl. – adgang til netværk Trivselsundersøgelse nr. 2 – maj 08 Fokus på aftalerne herunder budgetoverholdelse

TRIVSELSUNDERSØGELSE MAJ 2007

SVARPROCENT 65 2 inst. har ikke deltaget 5 andre <5 besvarelser 55 frugtkurve

Hvad er undersøgelsen Måling på medarbejdernes opfattelse af trivsel Værktøj til dialog om Hvad er trivsel Hvad er et sjovt og meningsfuldt arbejde Hvordan udvikles trivslen på arbejdspladsen

Hvad er undersøgelsen ikke Eksaminering af lederne (bestået/ikke-bestået) Intern konkurrence Rangordning

Hvad skal undersøgelsen bruges til Dialog mellem leder og medarbejdere om: - Hvordan udvikles i fællesskab en god arbejdsplads - Prioritering af indsatsområdet Husk: Prøv ikke at ændre på noget, der ikke kan laves om og lad være med at acceptere forhold, som burde forbedres Dialog/erfaringsudveksling mellem lederne internt - Det formelle og uformelle niveau

Faaborg-Midtfyn kommune som helhed 64,64%

Samarbejdet med kolleger Gennemsnit:0,63 Kommentarer: Selvom gennemsnittet er mindre end 0,7 er der elementer i blokken der bør give anledning til drøftelse.

Oplevelse af fælles kultur og værdier Gennemsnit:0,83 Kommentarer: Forventningerne til at kende til fælles kultur og værdier overstiger det oplevede.

Ledelsen Gennemsnit:0,81 Kommentarer: Forventningerne til ledelsen overstiger det oplevede

Fysiske forhold Gennemsnit:0,50 Kommentarer: Selvom gennemsnittet er mindre end 0,7 er der elementer i blokken der bør give anledning til drøftelse.

Arbejdet generelt Gennemsnit:0,53 Kommentarer: Selvom gennemsnittet er mindre end 0,7 er der elementer i blokken der bør give anledning til drøftelse.

Samlet vurdering Generelt er trivslen god Dog er der en række områder, der bør give anledning til drøftelse

Det videre forløb Planlægge og afholde personalemøder - indrage medarbejderrepr. - dialog - sparre med kolleger fagchef HR - tilbagemelding til HR senest

Hele områder m. 3 el. flere blokke over 0,7 Rådgivning børn og unge Social- og arbejdsmarked Forebyggelse og sundhed

Hele områder m. 2 blokke over 0,7 Handicap og psykiatri Undervisning Pleje og omsorg Stabene

Hele områder m. 0 eller 1 blok over 0,7 Plan og kultur Vej og forsyning Dagtilbud børn

Husk værdierne Vi tager lederskabet på os! Dialog er en forudsætning for at vi lykkes! Det skal være sjovt og meningsfuldt at gå på arbejde! Vi forenkler det komplicerede!

NÆSTE TRIVSELSUNDERSØGELSE MAJ 2008

Ledelsesværdier Vi tager lederskabet på os! Dialog er en forudsætning for at vi lykkes! Det skal være sjovt og meningsfuldt at gå på arbejde! Vi forenkler det komplicerede!

Budget 2008 Budgetopfølgning 2007

Resume – budget 2007 Mio. kr Skattefinansieret område – balance 29,8-2,7 (19,0) -21,7 -32,0-39,4 Direktionens udgangspunkt for ”økonomisk råderum”

Budgetoplæg 2008 pr Mio. kr Skattefinansieret område – balance -59,4-80,3-67,1-74,8

Tekniske korrektioner i mio. kr. Finansiering til 30 mio. kr. – altså umiddelbart merudgift på 48 mio. kr. Overskrider I øjeblikket servicerammen med 22,3 mio. Kr. Korrektionerne gennemgås frem til budgetseminaret – samtidig udarbejdes resultat af budgetopfølgning pr

Regnskab 2006 “strukturel ubalance” Evt. ”regnskabserfaringer” vil udhule effekt af 94 pct. budgetlægningen

Tekniske korrektioner Lov- og cirkulæreændringer Mængdeændringer Demografi Fejl Regnskabserfaringer

Budgetopfølgning 2007 pr

Budgetopfølgning 2007 pr – opfølgning blev taget til orientering Budgetopfølgning pr – under udarbejdelse. Der vil være overskridelser på overførselsområdet, entreprenøraftaler I f.t. alkoholbehandling mm. Det kan konstateres at ældreområdet har svært ved at overholde budgetrammen – endelig resultat til seminaret

Overholdelse af budgetrammen Der er en klar forventning om, at alle aftaleholdere overholder den tildelte ramme Budgetrammen er den ramme hvor alt skal holdes indenfor – drop ansøgninger om tillægsbevillinger til kørsel, uddannelse etc. – skab i stedet selv råderummet Overskrides servicerammen, er der en særdeles stor risiko for, at der må foretages generelle besparelser Alle der har mulighed for at spare i år, bedes gøre det, så der overføres overskud til næste år Max. Grænsen for underskud vil formodentlig blive hævet – med en frist på 2 år til at dække underskuddet ind

Budgetopfølgning 2007 Gennemsnitlig kassebeholdning de første 6 måneder = 133,6 mio. kr. (kassekreditreglen) + deponerede midler på 76 mio. kr. Samlet forbrugsprocent på drift = 56%, efter 7 mdr.

Andet Egenbudgettering af skat og bloktilskud Ikke indregnet låneoptagelse endnu Anlægspulje på 55 mio. kr. – evt. dække både anlægsønsker og udviklingsønsker Spildevandsområdet Det er vigtigt, at servicerammen overholdes, derfor behov for reduktion af driftsbudgettet

Den videre procedure 22. og 23. august 2007: Budgetseminar 3. september: Økonomiudvalg indstiller til 1. behandling 10. september: 1. behandling af Budget september: sidste frist for høringssvar 2. oktober: sidste frist for politikernes ændringsforslag 11. oktober: 2. behandling af Budget