Malling Skole -implementering af Folkeskolereformen år 1 – 14/15 Udskolingen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolereformen på Hammerum Skole
Advertisements

Forældreorientering Skolereformen.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Information om folkeskolereformen tirsdag den 29. april 2014 mellemtrinnet.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Orienteringsaften 9. april 2014
NY STRUKTUR I FREMTIDENS SKOLE
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Informationsmøde - Gug Skole 2014/15
Program: Overblik over fagfordelingen Velkomst Skolereformen generelt
Elevens læringsuge for Hovedforløbet PV MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Kl. 8.15– ¾ timers blok inkl. 15 min. pause Kl. 8.15– ¾ timers blok.
Struktur Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 08:
VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE. REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE.
Juelsminde Skole 2. juni 2014 Skolereform 2014.
Skolereform 2014.
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Skolereformen Overordnede mål:
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Folkeskolereform på Mølleskolen 2014
Velkommen til valgmøde
Et fagligt løft af folkeskolen
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Skolereformen på Søndersøskolen
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Skolereform. Ambitionerne i folkeskoleaftalen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal mindske betydningen.
Orientering om folkeskolereformen ……på Søndermarkskolen
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Folkeskolereformen2014.
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Folkeskolereform på Ørum Skole 2014
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Skoledagen indskolingen Dagen Understøttende undervisning (UsU) lektion lektion Pause lektion.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Forældremøde 2/ Information om forårets valg til skolebestyrelsen 2.Evaluering af tiltag til forbedret kommunikation på skoleintra 3.Status på implementering.
Skolereform - Egholmskolen
Vibeholmskolen august 2014 Den nye skolereform Udskolingen.
Ændringer i forbindelse med reformen Med den nye reform indføres følgende ændringer af timefordelingen i udskolingen : Dansk i klasse får eleverne.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Studiepraktik Program:
Folkeskolereformen på vores skole
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 12. juni 2014.
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
Folkeskolereform Forældremøde nr maj 2014.
Folkeskolereform 1.August Overordnede mål for folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever så de bliver så dygtige som de kan. Folkeskolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Folkeskolereform Camilla: Velkomst.
Folkeskolereformen - forventninger og udfordringer
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Folkeskolereform Politiske mål
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Kompetencebaseret rullende aldersintegreret indskoling KRAI
Sædding/Ådalens lokalskole
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
 Hvad er formålet med reformen?  Formålet er:  at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive  at mindske betydningen af den sociale arv 
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
Præsentationens transcript:

Malling Skole -implementering af Folkeskolereformen år 1 – 14/15 Udskolingen

Struktur 7. og 8. årgang MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 8: Fag undervisning Morgenløb 45 min Fag undervisning 09:45 10:10pause 10:10 11:40Fag undervisning 11:40 11:55Spisepause 11:55 12:15Pause :00Fag undervisning Fag undervisning Pause 14:00 14:45Fag undervisningStudietid til 15:00 Fag undervisningKontaktlærertimeFag undervisning 14:45 -15:30Trivselsfremmende tiltag (Flex) Studietid til 15:45 Struktur for 7. årg. 14/15

Struktur 9. årgang MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 8: Fag undervisningMorgenløb 45 min Fag undervisning 09:45 10:10pause 10:10 11:40Fag undervisning 11:40 11:55Spisepause 11:55 12:15Pause :00Fag undervisning Fag undervisning Pause 14:00 14:45Fag undervisningStudietid til 15:00 Fag undervisningKontaktlærertimeFag undervisning 14:45 -15:30Fag undervisningTrivselsfremmende tiltag (Flex) Studietid til 15:45

Ændringer i forhold til i år Klasselærerfunktion: For at understøtte elevernes udvikling fagligt og personligt/socialt indføres kontaktlærerfunktionen. Der skemalægges en ugentlig lektion til møde mellem kontaktlærer og elever. Eleverne arbejder med individuel logbog. Logbogen danner grundlag for arbejdet i studietiden. Studietid: Faglig fordybelse(studietid) fordeles på 2 dage: 60 min pr. dag med bredt sammensat lærerteam. I løbet af året bliver der mulighed for kursus i studierelevante ting. Holddannelse: Hver årg. har hold-timer 2 lektioner om ugen primært til sprogfag. Bevægelse: Eleverne har morgenløb en morgen om ugen( evt. med morgenmad). Derudover skal indregnes 90 min. bevægelse om ugen i faglig undervisning Skemabrikker til trivselsfremmende tiltag: 7. årg. 62 lektioner. 8. årg. 62 lektioner. 9. årg. 20 lektioner. Camp for 8. årg. i samarbejde med Ungdomsskolen. Valgfag: 2 lektioner på 7. årg. 1. lektion på 8. og 9. årg. pr. uge.

Understøttende undervisning Indhold Tid Bevægelse 45 min Kontaktlærertid 45 min Studietid 2 timer Skemabrikker til trivselsfremmende tiltag 7. årg. 62 lektioner. 8. årg. 62 lektioner. 9. årg. 20 lektioner.