”Et virtuelt spring over bæltet” ITMF projekt 309 12. november 2003 Ella Myhring Skolebibliotekar, projektleder Højby Biblioteksbutik.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lysbilledserien (nr. 3 af 3) indeholder blandede korte stræktyper: -bingostræk -grovorienteringsstræk -finorienteringsstræk -transportstræk Find evt. algoritmen.
Advertisements

PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Automatiseret GUI-test Lars Kjølholm Testnet maj 2009.
SMUT PAKKE 2 VIDEN OM SUKKERSYGE.
Hej. Jeg hedder Ronja, og jeg har fået en gynge i julegave.
Måske er I gode venner i et år,
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
”Intet” af Janne Teller
Midtvejsseminar Læringsmiljø på hhx -kvaliteter og udfordringer ’Hvis jeg ikke har pc’en med ville jeg få mere ud af det” – om IT og medier i undervisningen.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
BIOANALYTIKERES KERNEFAGLIGHED OG PROFESSIONSIDENTITET
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Hvordan har du det? 2010 | Unge Disposition • Datagrundlag for HHDD2010 – unge • Fysisk helbred/trivsel - Selvvurderet helbred • Psykisk.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
i Ungdomsuddannelserne
Uddannelsessystemet Paradokser og muligheder
Real Kompetence Vurdering
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
SPORT & PENGESPIL. SPILLEPROBLEMER ”Vi spillede hele tiden i pauserne til træning, i tiden mellem træning og kamp, i busserne til og fra kamp. Det kunne.
Loven om forholdet til penge Matt 6,19-24
Anvendelsesorienteret undervisning i Region Syddanmark
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Fortællinger fra kanten
Hvilken del af “vær stille” forstod du ikke??
En menighed, der søger enhed
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Hold fast, hold ud eller hold igen
Hanne og Marianne siger tak for et par gode uger. Vi glæder os til resten af året sammen med jer! Opstartsugerne på Sønderholm Skole På de følgende sider.
PROGRAM Introduktion til internettet Hvad er en PC? Musetræning
SEO PÅ AU.
Bjergprædikenen (26) Rigets konge Matt 7,28-29.
Statistik.
3. N OVEMBER 2009 DØGNKONFERENCE, HORSENS. I NDHOLD Hash- og Kokainprojektet Grupperne Formål Målgruppe Tilgang Udvalgte resultater.
Deltagelse og fastholdelse i et skole- og ungdomskulturelt perspektiv på erhvervsuddannelserne Peder Hjort-Madsen, Center for Ungdomsforskning, Aalborg.
Loven om at dømme andre Matt 7,1-5
Introduktion til Access (Access, del 1)
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Børns omsorgssituation og trivsel
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
”Et fællesskab af tjenester” Kirke som TEAM Et netværk af menigheder… 1.
SPORT & PENGESPIL. SPILLEPROBLEMER ”Vi spillede hele tiden i pauserne til træning, i tiden mellem træning og kamp, i busserne til og fra kamp. Det kunne.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Ældre, IT og læring. Ældre tæmmer teknologien..
Akkreditering Hvad har vi gang i?. Hvad skal vi egentlig lave? ”ISO 9000 – standard” 24 kriterier fordelt på 4 temaer: –Tema 1: Relevans og behov –Tema.

Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation, og dataproblemer 7. april 2003.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Elever med særlige behov Lidt om allerede installerede hjælpe programmer i windows vista.
1 Vi ser nu på en general graf Men antager at alle afstande er heltallige (Det er ikke så restriktivt) Algoritmen leder efter den mindst mulige dækningsdistance.
Mød Aalborg Universitet
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
Grunde til at jeg elsker dig
Geokommunikation - visualisering af geografiske data.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Økonometri 1: Specifikation og dataproblemer1 Økonometri 1 Specifikation og dataproblemer 2. november 2004.
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
Overgangsproblemer i matematik ”Det sværeste var at forstå hvad læreren prøvede at sige - altså formuleringerne.” 1g-elev, stx.
Læringslokomotivets forældresamarbejde
Præsentationens transcript:

”Et virtuelt spring over bæltet” ITMF projekt november 2003 Ella Myhring Skolebibliotekar, projektleder Højby Biblioteksbutik

2 Målene for undervisningen var, at afdække de værdier, der ligger til grund for elevernes fascination af forskellige typer af spil gøre eleverne i stand til at opstille kvalitetskriterier for spillene afprøve, hvorvidt det fremmer elevernes engagement i undervisningen at arbejde med computerspil

3 Indhold The Sims (analyse) Økolomien (analyse) Selvvalgt spil (analyse + fremlægning) Counter Strike på netcafé (kamp!)

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Kan man bruge computerspil i undervisningen? Hvad er et godt undervisningsspil?

14 Elev “Jeg er ikke i tvivl om, at computerspil kan bruges i undervisningen, men for at det kan lade sig gøre, tror jeg, det vigtigste er, at troværdigheden øges. De fleste computerspil bliver jo udelukkende lavet for at tjene penge, og selvom der måske er et reelt budskab i mange spil, er det ikke rigtig til at få øje på”

15 Elev “Undervisningsspillene skal henvende sig direkte til eleven - man skal have en følelse af, at spillet prøver at lære én noget. Ligesom en lærer og en fagfilm henvender sig til eleverne”

16 Elev “Engagementet er der i forvejen hos de fleste, når mediet hedder computerspil, så der vil være gode muligheder for at lære eleverne noget”

17 Elev “Hvis spillet ikke er sjovt at spille, så hjælper det ikke, at det har en enestående grafik. Omvendt kan et spil med et godt gameplay sagtens klare sig uden god grafik, selvom det er en fordel med begge dele. Bare se på alle dem, der sidder og spiller Snake eller Pacman på deres lillebitte mobildisplay med en nærmest pinligt gammeldags grafik”

18 Elev “Selvfølgelig skal spillet leve op til dagens tekniske standarder både grafisk og lydmæssigt, men det vil også medføre, at spillet hurtigt bliver forældet og uinteressant. Så falder koncentrationen... En udvej er, at give spillet en meget anderledes og personlig grafik, så det ikke behøver være på samme grafiske niveau som de aller nyeste 3D-spil”

19 Elev “En rigtig dejlig sort humor er kun en fordel til dem, der kan lide det, men så er den også en stor fordel. Tænk en gang: Sort humor i skolen - hvor vidunderligt!!!”

20 Elev ”For undervisningsspil gælder det, at eleven bliver nødt til at have en vis interesse i emnet, og hvis det ikke er tilfældet, så skal den skabes “

21 Om ”Økolomien” ”Man kan lære en del om, hvordan et samfund fungerer” (Elev) ”Et rigtig dårligt spil, som man ikke får noget ud af, for hvem her i verden kommer til at skulle sørge for, at en hel by har det, som de ska..?” (Elev)

22 Lærer “Mine egne forudsætninger var lig nul, da vi startede på vores IT-projekt. Faktisk havde jeg svært ved at forstå fascinationen, ja – jeg tenderede endog mod en vis foragt og betragtede det som rent tidsspilde”

23 Lærer “….men over de to timer, som spillet var sat til at vare, oplevede jeg dog dyb koncentration og udstrakt samarbejde. Elever med lav status kunne pludselig gøre sig gældende. Det var en sjov oplevelse”

24 Undervisningspotentialer Undervisningsspil Fritidsspil som genstand for analyse Opøvning af kompetencer: samarbejde, reaktionsevne, strategisk sans, overblik, analyse, omstillingsparathed, beslutningsdygtighed…. Som udgangspunkt for meddigtning, billedkunstarbejder, mundtlig fortælling…

25 Se mere på

26 SLUT