Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Digitalisering.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Energi- & Vandværkstedet
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Climate adaptation Marie.
Koncept Rotary Youth Exchange – Multi District Denmark.
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
How to boost students´ vocabulary via reading
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Kultur- og branchestudier
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Hold Fast: EUD Temadag
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Refleksionsmodel – hvad går det ud på?
Vejlederens kommunikation
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Relationen sikrer helhed og tryghed i elevens uddannelsesforløb.
Refleksioner og opsamling ift. i går
Eksamen.
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Innovation i AT/SO.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Den nationale faggruppe Fagmoduler til yngste. Faggruppens overvejelser og principper Arbejdet blev som sagt skudt i gang ultimo november 14. december.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Common Model Rules for.
3.lektion: Velfærdsstatens indtægter og udgifter
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Restrictions on access.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Forretning og Ledelse – Lektion 7
Supervisor’s toolbox Enhedens navn Sted og dato Dias 1 Approaches / styles Meta-communication Perspectives Caps Themes and progression Feedback and Assessment.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Handel & Service Hvad arbejder vi med på IBC?. Handel & Service Marketing - markedsføring Kundebetjening Service & turisme Uddannelsesmuligheder.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
God stiftelsesledelse i internationalt perspektiv Steen Thomsen, Center for Corporate Governance Copenhagen Business School.
Underoverskrift 17 pkt bold hvid Maks. 2 linjer med respekt for evt logo Indsæt billede >Klik på billedikonet og indsæt billede Efter indsættelse >Højreklik.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Geodata for Everyone.
Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
WIND ENERGY DENMARK ANNUAL EVENT 2015 / 22 SEPTEMBER 2015 / SLIDE 1 CEO Anette Eberhard, EKF 22 September 2015 Wind Energy Denmark Annual Event 2015 Forsideslide,
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
This project has been funded with support from the European Commission
Drug/Device Combination Products IFF erfagruppemøde
Guide – Siden skal slettes
Guide – Siden skal slettes
Software Testing Software testing.
Hvor er værdien af intern kommunikation?
Mål Viden om og inspiration Kompetencer aktiviteter Evaluering
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Præsentationens transcript:

Indsæt nyt billede: Format: B25,4 x 19,05 cm Klik på billed-ikonet midt på slidet. Find dit nye billede, højreklik på billedet og placér det bagerst. Hvis du ikke kan få fat i billedeindsættelses- knappen; Læg teksten bagerst og klik på ikonen IBC Ungdomsuddannelser Anvendelsesorienteret undervisning/ Innovative arbejdsformer 26. september 2011 Maxwell T. Brown adjunkt

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Dagsorden Baggrund og overvejelser Undervisningsforløb Resultater og refleksioner IBC Ungdomsuddannelser

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Baggrund og overvejelser: IBC Ungdomsuddannelser action (flow) learning

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer IBC Ungdomsuddannelser real world processes real motivation

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Property development: In town – Edge of town – Out of town - Roadside IBC Ungdomsuddannelser Developer (innovator/ communicator) Client (end user) Bank (short term money) Investor (long term money) Architect (expert) Town Planners (society) Construction Co. (bricklayer)

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer IBC Ungdomsuddannelser

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisningsforløb: IBC Ungdomsuddannelser Et merkantilt forløb: Business Issues – Innovative Commercial Development Klasse: hhx1c Marketing & innovation Er det derimod de kreative udfoldelser, iværksættermentaliteten og drømmen om selvstændighed, der appellerer til dig, er Marketing & innovation helt perfekt til dig. Afsætning A Virksomhedsøkonomi A Innovation B 14 lektioner A fictive business case. Eleverne skal udarbejde et koncept til et udviklingsprojekt på en lokal byggegrund. Eleverne skal arbejde gruppevis igennem KIE-modellens* 3 rum. *Jensen og Kromann-Andersen, 2009, KIE-modellen, Ehrvervsskolernes Forlag

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer IBC Ungdomsuddannelser Almene mål -Evnen til at forstå og anvende det engelske sprog, herunder at udvide den enkelte elevs ordforråd indenfor det merkantile område, samt at den enkelte elev danner sig et overblik over tendenser indenfor de vestlige forbrugsbaserede økonomier. -At kunne deltage aktivt i internationale og globale sammenhæng både personligt og erhvervsmæssigt. Evaluering -Lærerbedømmelse af skriftlig aflevering. -Lærerbedømmelse af mundtlig præsentation. -Feedback og konstruktiv kritik fra eleverne vedr. den mundtlige fremlæggelse. -Evaluering af forløbet via mundtlig dialog mellem læreren og eleverne.

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer IBC Ungdomsuddannelser Lektioner 1-2: gruppedannelsegruppedannelse og introduktion til caseintroduktion til case

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer IBC Ungdomsuddannelser Lektioner 3-4 Det kreative rum Divergent brainstorming (bl.a. anvendelsen af gule sedler). Hvad for en projekttype kunne være spændende at udvikle på den givne byggegrund? Hvad for et projekt kunne være godt for Aabenraa Kommune, set ud fra et samfundsøkonomisk perspektiv? Eleverne frembringer og argumenterer i grupperne for deres ”rigdom af ideer” uden bekymring for slutproduktets form og begrænsninger. Obs! Eleverne skal opnå en metabevidsthed omkring de forskellige tilgange og arbejdsprocessor, der indgår i forløbets 3 rum.

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Lektioner 5-6 Det innovative rum IBC Ungdomsuddannelser Økonomiske realiteter og begrænsninger (ekstra case- materiale)(ekstra case- materiale) The council is flexible regarding usage, and schemes incorporating retail, office, industrial, hotel, restaurant and/or leisure facilities are considered appropriate uses. The development must be self-financing, although the level of the agreed sale price for the site may vary depending on the uses involved and what the council considers best for the community. Hvilke ”darlings” skal dræbes, og hvilke får lov til at overleve og fortsætte i processen? Gruppen skal vælge deres projektkoncept og omdanne det til et realistisk forslag.

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer IBC Ungdomsuddannelser Lektioner 7-12 Det entreprenante rum Elevernes koncept skal formes og beskrives, sådan at det matcher virkelighedens krav (tredje tilføjelse til case materialet) Deadline to: Produce a report, in which you present your project with sketches and written information. A presentation, where you may present the same information, but with the opportunity to convince the council of the merits of your project as well as your company’s drive and commitment to its project. Konceptet skal gøres klar til at blive præsenteret for en kritisk modtager (”kommunen”). Samarbejdet omkring slutproduktet er i fokus. Anvendelse af engelskfaglige kompetencer er en nødvendighed for at løse opgaven.

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Resultater og refleksioner IBC Ungdomsuddannelser Eleverne har lært: ”Buildings (and other useful products) don’t just appear. Creative and professional processes are involved. These processes rely on good communication.” Jeg har lært: Innovations-rollespil kan skabe et motiverende læringsmiljø

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer IBC Ungdomsuddannelser The Good, -Elevaktivitet -Engagement (flow) -Relevante spørgsmål -Oversættelse af termer -Metabevidsthed vedr. innovationsprocesser -Lærerrollen (coach) the Bad, -Manglende faglige forudsætninger (for ambitiøs på 1. år??) - tynde oplæg fra elevgruppernetynde oplæg fra elevgrupperne - misforståelse af opgaven and the Ugly. -“Kan vi ikke holde pause nu” -“Maria er syg i dag, og hun har vores præsentation” Evaluering:

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Spørgsmål? IBC Ungdomsuddannelser