Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato: 13.03.2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Min første søgning Hvad gør du, hvis du ikke finder bogen på hylden ?
Advertisements

SEO i Dynamicweb ….og intro til SEO ”Best Practice” V/ Jens Peter Nielsen Dynamicweb Internet Marketing.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Flickr.com – online billeddeling
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Hvordan kommer vi videre? - Et oplæg om at navigere i forandringer
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Trin 1: Find kvitteringer
Udlægning af en ny cache
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Reservatet Kapitel 1: Reservatet - Virksomheden som et reservat
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Backoffice præsentation
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
Kvantitative metoder
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Du er ved at gå ind i en magisk verden.... Om et øjeblik...
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Tekstformidling på Internettet Claus Thor Nielsen – De nye læsere – Lektion 6 De nye læsere 1.Danskernes internetvaner 2.Læsernes adfærd på.
Hjælp mig med at finde den !!! En stor belønning til dem, der SER bedst! Præsenterer Klik her for at starte JEG HARMISTET MIN MIS !! Red Bulls.
Introduktion til indholdsfortegnelser j Tryk derefter på F5, eller klik på Slideshow > Fra begyndelsen for at starte kurset. Klik på Aktivér redigering.
Den gode, den onde og den grusomme - om digital selvbetjening SnitkerGroup 6. September 2011 af Usability Specialist Thomas Visby Snitker.
SEO PÅ AU.
Session 8: Medicinsk behandling - hvad skal jeg selv gøre Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv lidelse.
Søgeord optimering Maksimal synlighed uden de store investeringer Søren Rasmussen Direktør.
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
1 Beslutningstagning - hvordan undgår jeg at træffe forkerte beslutninger?
Min første søgning Hvad gør du, hvis du ikke finder bogen på hylden ?
Om et øjeblik kommer Du ind i en magisk verden!. Om et øjeblik...
Dimittend Bachelor - valg, refleksion og oplysning Foråret 2012.
Problemformulering Indeholder:
Kunsten at ændre vaner Hvorfor er det så svært at ændre vaner?
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Min første søgning for 4 – 5 klasse. Prøv Biblioteksbasen på
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Picasa billedbehandling
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
1 Program 8.30:Hvordan finder jeg de gode bøger? 9.10:Pause 9.20: Internettet – hvad er det? 9.40: Hvor og hvordan finder jeg de gode sider på nettet?
Min første søgning for 4 – 5 klasse. Prøv Biblioteksbasen på
registrere dig som bruger på Når du vil i gang med dit eTwinningprojekt i din børnehave skal du først.
Agenda  Introduktion & forudsætninger  SEO generelt  SERPS – kom til tops og forstå hvorfor  Joomla og SEO / SEF  SH404SEF & redSHOP  Implementeringsstrategier.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Introduktion til databaser (databaser, del 1)
Væk fra motivation Hvorfor går der altid kludder i det?
Ronni K.G. Christiansen Historien bag redSHOP? VISIONEN.
© due & partners Tilmelding FrameldingLykkedes ikke Lykkedes Template 3: Tilmelding på website Sammenhængen mellem de 4 websider.
Tommy Engedal Kronborg
Skab trafik Til din hjemmeside. Agenda 1. Er du online? 2. Hvorfor skal du være online? 3. Kommunikation på nettet Købt, ejet og tjent 4. Tre case virksomheder.
Quick Guide Ombooking – Mulighed for at ændre dato og tidspunkt for dine møder Nogle møder har du selv mulighed for at ombooke. For at gøre dette skal.
IT for begyndere Modul 7: ”Sådan søger du på internettet”
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Sådan kommer du i gang med Sociale medier Klaus Hall
projekt eller lignende
Markedsføring i søgemaskiner
Fake news, research og kildekritik
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Når du allerede mestrer de vigtigste
Fake news, research og kildekritik
Gennemgang af rapporterne
Micky Weis Digital markedsføringsekspert
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Glem traditionel tilgang til budget
Præsentationens transcript:

Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:

Agenda Formål: Introduktion til Attribution Modeling Niveau: Begynder De basale hv-spørgsmål 1.Hvad er Attribution Modeling? 2.Hvorfor er det relevant? 3.Hvordan fungerer det? De udvidede hv-spørgsmål 1.Hvad findes der af udfordringer med Attribution Modeling 2.Hvorfor er der ikke flere der bruger det? 3.Hvordan kommer jeg i gang?

De basale hv-spørgsmål 1.Hvad er Attribution Modeling? 2.Hvorfor er det relevant? 3.Hvordan fungerer det?

Hvad er Attribution Modeling? Google Analytics krediterer det sidste klik.

Konverteringer måles som last-click Spørgsmålet er bare, om det altid er den korrekte måde at kreditere på?

Hvorfor er det relevant?

Virkeligheden bag en konvertering Hvem fortjener at få konverteringen?

Træf de rigtige beslutninger

Hvorfor er det relevant? Har du prøvet at skære brede søgeord væk fra din AdWords annoncering for dernæst at finde ud af, at andre dele af forretningen begynder at lide? VS

Virkeligheden bag en konvertering Hvem fortjener at få konverteringen?

Hvorfor er det relevant? Kunne I finde på at køre Adwords på det øverste søgeord? VS

Derfor Attribution Models Bedre viden om, hvad der virker. Bedre begrundelser for at skære aktiviteter væk. Bedre forståelse for dine kunders motivation og købsvaner. Øget innovation i dine marketing aktiviteter ud fra en mere fyldestgørende dataindsamling.

Hvordan virker Attribution Models?

Attribution Model Tool er en tilføjelse til Google Analytics

Hvordan virker Attribution Models Standardmodeller i Attribution Model Tool: Last interaction Last Non-direct interaction (standard) First interaction Linear Time Decay Position based

Hvordan virker Attribution Models Standardmodeller i Attribution Model Tool: Last interaction Last Non-direct interaction (standard) First interaction Linear Time Decay Position based

Hvordan virker Attribution Models

Typisk overvurderede kilder Retargeting kampagner CPC brandsøgninger Affiliates Newsletters Typisk undervurderede kilder Display annoncering CPC generisk søgning Sociale medier

De udvidede hv-spørgsmål 1.Hvilken model skal jeg vælge? 2.Hvad findes der af udfordringer med Attribution Modeling? 3.Hvordan kommer jeg i gang?

Hvilken model skal jeg vælge? Lad os spørge igen: Hvem fortjener kreditten?

Attribution Model breakdown Fokus på Last interaction Fokus på First interaction Fokus på Linear Fokus på Time decay Fokus på Position based

Udfordringer med Attributions Generelle udfordringer Udfordringer med dit setup Udfordringer med DIG

Generelle udfordringer Attributions modeller forholder sig ikke til offline aktiviteter.

Udfordringer med setup Eksempel på, hvordan man kan forberede Analytics til Attribution Models Standard visning af konverteringsstier i Analytics Udvidet / custom visning

Udfordringer med dit setup Dine attribution models er kun så gode, som din Analytics konto. Sørg for at der er styr på al tracking, inden du kaster dig ud i Attribution Modeling!

Udfordringer med DIG Attribution Modeling stiller store krav til din evne til at gennemskue din forretnings online problemstillinger.

Udfordringer med DIG Vælger du den model, der sætter dig i et godt lys eller den model, der sætter dig i et dårligt lys?

Hvordan kommer jeg i gang? Der findes to måder at komme i gang på: –Søg tilladelse hos Google –Eksporter data til Excel

Ansøgning til Google Ansøgning findes her: goo.gl/HcNuf

Excel Link til guidet Excel ark: Blog.webdanmark.com ( Tak til Mike C fra Distilled.net) + =

Tak fra Webdanmark.com Find mere viden på blog.webdanmark.com Tak for opmærksomheden fra Kent Riddersholm Nielsen