Dokumentation (behandlingsrummet) Dokumentation (behandlingsrummet) 1: Hvad er konceptet svaret på? (problemet) 2: Hvad skal konceptet kunne gøre bedre?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Advertisements

Døvblind og i job. Hvordan. - og hvad så med kommunikationen på jobbet
Digital formidling - med udgangspunkt i Ting Den 25. august møde i det faglige udviklingsforum.
Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
E-LÆRING I FREMMEDSPROGSUNDERVISNINGEN: HVORFOR OG HVORDAN?
Lægemiddelenheden i Region Nord - andre initiativer  Nyhedsbreve  Regional lægemidel-komitè  Opioid arbejdsgruppe  PPI arbejdsgruppe  Staff meetings.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Voldsforebyggelse regionspsykiatrien Vest
OH 2.1 SWOT - Hvad kan det bruges til? •Afdække myndigheds- og kundekrav •Få fokus på væsentlige miljømæssige problemstillinger •Styrke image •Øget troværdighed.
HACCP Comenius Skoleudviklingsprojekt
Om ”kommunikation” •Kommunikator er en af de syv roller i speciallægeuddannelsen •Samtale med patienter, pårø- rende, kolleger og andre perso- nalegrupper.
Modul 5 Videndeling, visitering og virksomheder. Kvalificeringsforløbets opbygning Modul 1.Udfordringen og kendskab til hinanden Modul 2.Praktisk viden.
TEST 3 modul 1 20 spørgsmål. Du skal klikke med musen på det rigtige svar, så kommer du automatisk til næste spørgsmål Klik for start.
Brug blog i undervisningen og styrk skriftligheden Ved Balder Asmussen.
Skole/hjem samarbejdet - Det handler om kvalitet i relationen.
Undersøgende. Indkredser situationen: Hvem gjorde hvad, hvor, hvornår, hvordan.? Hvad skete der? Hvem gjorde hvad? Hvad sagde hun? Var alle der? Hvem var.
Projekt måleredskaber
Introduktion til Medier og Kommunikation //
SAMARBEJDE I PALLIATIV MEDICIN
Godmorgen! Ledelse i praksis og udendørs Opsamling fra i går
Dokumentation (behandlingsrummet) Dokumentation (behandlingsrummet) 1: Hvad er konceptet svaret på? (problemet) 2: Hvad skal konceptet kunne gøre bedre?
Pårørendeindsatser, hvorfor og hvordan?
Digital literacy Et didaktisk design til 9. klassetrin, med fokus på kommunikation på livsstilsbloggen.
Vejlederens kommunikation
Kommunikation mellem fysioterapeuten og patienten.
Udbredelse af velfærdsteknologi i kommunerne
Picasa billedbehandling
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
Highlights fra Københavns Bibliotekers digitale strategi Den 4
Patienten i centrum for den bedste europæiske behandling Morten Freil Direktør
Ydernumre Grundkursus for samarbejdsudvalgsmedlemmer 2009.
Guide til PowerPoint-præsentationer i MSO
Teaterhåndværk - en værdifuld kunstart - med fokus på menneskene bag.
Nye sociale trends på nettet Mimi M. Dvorak & Magnus B. Jølner Danmarks Biblioteksskole. 16 november 2006.
Samarbejde og Ledelse i almen praksis
Januar 2011 Trivselsmøder.
Praksisprofil Spørgsmål til optimering af samtale med henblik på køb af praksis. Hverdagen Fysiske rammer Sociale rammer UddannelsePraksispolitikGeografiØkonomi.
til implementering af retningslinjer i almen praksis
Udvikling af det mediepædagogiske håndværk 13. marts 2012.
Kommunalreformens kommunikationsmæssige udfordringer.
SkoleIntra og faghæfte 48
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Konference – Odense d. 11 sept Demonstrationsskoleprojekt Elevernes egenproduktion og elevinddragelse.
Odense Kommunes nye handleplan i forbindelse med sygefravær 1 sygedag (medarbejderen skal forvente spørgsmål til sygemeldingen, om aftaler/opgaver, hvornår.
Oplæg til 3. møde i udvalget vedr. professionsspor Formål og læringsmål.
Organisering Som vi plejer…… eller????.
Gennemgang af Youtube.com. Hvad kan man finde på Youtube.com?  Musik  Film  Filmklip  Instruktionsvideoer  Etc.
Trepartsmidler FTF-området. Udgangspunktet De overordnede kriterier for fordeling af midlerne Kunne vi ”booste” regionen, så vi fokuserede på et bestemt.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
JOOMLA! Brugervejledning
Hvad er Tobs og hvorfor TOBS ? Implementering og evaluering af TOBS.
Input til retningslinje om håndtering af mobning.
Kommunikation om SP-Link Maj SP-Link er et kig ind i Sundhedsplatformen 2 SP-Link gør det muligt for dig som klinikere at få læseadgang til Sundhedsplatformen,
Lederrollen Hvad betyder mest? Hvad er hjælpsomt? Hvor er der barrierer? Dig selv og din lederrolle Din egen leder Dit netværk Dem du leder Dine leder.
Lars Hvilsted Rasmussen
Brug af sociale medier i hospitalsbyggeri
Socialdifferentieret Hjerterehabilitering
Overvejelser på vej mod Nyt OUH
Fra væg-til-væg til øko-system
Hospitalsenheden VEST
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
DDKM & Dokumenthåndtering
Din kollega får alle de gode ture
- Undervisning og dokumentation
Patientens virtuelle navigationsredskab
DEN GODE STIL.
Øget professionalisme som resultat af fokuseret uddannelse v
19 TmK 4. Kapitel 4 Social kapital
Medie Portfolio Video præsentation af dig selv. Fornavn og efternavn.
Præsentationens transcript:

Dokumentation (behandlingsrummet) Dokumentation (behandlingsrummet) 1: Hvad er konceptet svaret på? (problemet) 2: Hvad skal konceptet kunne gøre bedre? 3: Hvad er indholdet? Fastholde, lagre, visualisere – ”fra baseline til progression” (status) 4: Hvordan gør man? Procedurer (hvordan fastholdes baseline?) Medier (notations- og visualiseringsværktøjer) 5: Hvad kræver det af klinikken og dens brugere?

1: Hvad er konceptet svaret på? (problemet) 2: Hvad skal konceptet kunne gøre bedre? 3: Hvad er indholdet? Lagringsmedie ”mappen” Kommunikation fra patient til fysioterapeut (førskema) Instruktion fra fysioterapeut til patient (videoinstruktion) Diagnose og opsamling (”sixty seconds”) Motivation til øget compliance (?) Mere? 4: Hvordan gør man? Procedurer: ”Fra konsultation til mappe” – ”Fra mappe til hjem” og ”Fra hjem til mappe” Medier (opsamlings- og fastholdelses-, kommunikations- og formidlingsværktøjer) 5: Hvad kræver det af klinikken og dens brugere? Kommunikation (klinik/hjemmet) Kommunikation (klinik/hjemmet)

KONCEPT 1: (dansk) fysiopedia.dk – videntilegnelse (evidens/erfaring?) 1: Hvad er konceptet svaret på? (problemet) 2: Hvad skal konceptet kunne gøre bedre? 3: Hvad er indholdet? Vidensressourcer 4: Hvordan gør man? Procedurer (hvornår, hvorfor under hvilke omstændigheder ?) Pull and push Medier: Physiopedia.com 5: Hvad kræver det af klinikken? Videndeling (kollega-til-kollega) Videndeling (kollega-til-kollega)

KONCEPT 2: fysiotube-dk på youtube channels (videndeling, erfaring) 1: Hvad er konceptet svaret på? (problemet) 2: Hvad skal konceptet kunne gøre bedre? 3: Hvad er indholdet? Produktion, deling, kommunikation om videoinstruktioner (i et eksisterende fagligt forum/faglige fora?) 4: Hvordan gør man? Procedurer: Produktion, Upload, tagging, kommentering, osv?) Medier: YouTube/Channels/fysiotube-dk 5: Hvad kræver det af klinikken og dine kolleger uden for klinikken? Videndeling (kollega-til-kollega) Videndeling (kollega-til-kollega)