Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Praksisprofil Spørgsmål til optimering af samtale med henblik på køb af praksis. Hverdagen Fysiske rammer Sociale rammer UddannelsePraksispolitikGeografiØkonomi.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Praksisprofil Spørgsmål til optimering af samtale med henblik på køb af praksis. Hverdagen Fysiske rammer Sociale rammer UddannelsePraksispolitikGeografiØkonomi."— Præsentationens transcript:

1 Praksisprofil Spørgsmål til optimering af samtale med henblik på køb af praksis. Hverdagen Fysiske rammer Sociale rammer UddannelsePraksispolitikGeografiØkonomi Forventninger til kommende kollegaer Eksempel på uddybning af punkter

2 Praksisprofil Sys Melchiors Jesper Søndergaard Olesen Freddie Poulsen Mette Henriksen Mette Egebjerg

3 HVERDAGEN Telefon tider Akutte tider, antal patienter Planlagte konsultation antal patienter Ventetid på almindelig konsultation Sygebesøg Lange og korte dage Pauser, hvad bruges pauserne til Papirarbejde Hvornår går man hjem

4 FYSISKE RAMMER  Antal konsultationsrum  Udvidelsesmuligheder af bygninger  Parkeringsforhold  Handicapforhold  Telefonsystem  Computersystem

5 SOCIALE RAMMER  Udvidelse af personalegruppen  Sammensætning af personalegruppen  Patientgruppen  Specielle tilbud i praksis

6 UDDANNELSE  Uddannelse  Kursusaktivitet

7 PRAKSISPOLITIK  Vikardækning  Fælles instrukser  Kvalitetssikring  Intern kommunikation  Bibeskæftigelse  Ledelsesstruktur

8 GEOGRAFI  Tilbud i lokalområdet  Skoler, børnepasning  Kultur og idrætstilbud  Huspriser, job, transport  Udviklings potentiale for området  Sammensætning af populationen

9 ØKONOMI Indtægt Udgift samt omkostninger PotentialeVagtindtjeningsmuligheder

10 FORVENTNINGER TIL KOMMENDE KOLLEGAER  Hvilke tanker har man i praksis gjort sig om den nye kollega

11 HVERDAGEN Telefon tider: Er der fast telefontid, hvis ja, hvornår? Er der fast telefontid, hvis ja, hvornår? Er det muligt at komme i kontakt med lægen uden for telefontiden? Er det muligt at komme i kontakt med lægen uden for telefontiden?  Akutte tider: Er der åben konsultation? Er der åben konsultation? Er der en fast læge til akutte tider? Er der en fast læge til akutte tider? Kan pt. selv vælge hvilken læge de kommer ind til? Kan pt. selv vælge hvilken læge de kommer ind til? Gennemsnitlig antal akutte patienter pr. dag? Gennemsnitlig antal akutte patienter pr. dag?  Planlagte konsultationer: Hvor lang tid er der afsat til den enkelte patient? Hvor lang tid er der afsat til den enkelte patient? Gennemsnitlig antal planlagte patienter pr. dag? Gennemsnitlig antal planlagte patienter pr. dag? Hvor lang ventetid er der på en planlagt konsultation? Hvor lang ventetid er der på en planlagt konsultation?

12 HVERDAGEN  Sygebesøg: Hvor mange sygebesøg er der om ugen? Hvor mange sygebesøg er der om ugen? Hvor ligger tærsklen for hvornår man tager på besøg? Hvor ligger tærsklen for hvornår man tager på besøg?  Arbejdstider: Er der fast aftenkonsultation? Er der fast aftenkonsultation? Ugentlig fridag? Ugentlig fridag? Er der fast eller fleksibel arbejdstid? Er der fast eller fleksibel arbejdstid? Er der indenfor arbejdstiden taget højde for attestskrivning og andet papirarbejde? Er der indenfor arbejdstiden taget højde for attestskrivning og andet papirarbejde?  Pauser: Er der fælles pauser? Er der fælles pauser? Hvad bruges pauserne til? Hvad bruges pauserne til?


Download ppt "Praksisprofil Spørgsmål til optimering af samtale med henblik på køb af praksis. Hverdagen Fysiske rammer Sociale rammer UddannelsePraksispolitikGeografiØkonomi."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google