Qeqertarsuup Atuarfia

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Aftale om Uddannelse og Job Fredericia og Middelfart Kommuner Overskrift.
Advertisements

Er det ikke noget i klassen?
Trivselsgrupper for forældre
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
At lede liv og læring Børne- og ungedirektør Jan Præstholm, Svendborg Kommune.
Opgaven jeg fik stillet
Forældremøder på Kalbyris
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
Fjordbakkeskolen forældremøde
Forældremøde 9. klasse Vejledningsaktiviteter Uddannelsesaften
Hold Fast Konsortiemedlemmer i UU Ringkøbing Fjords område: Deltagere:
GOD SKOLE SUNDHEDSPROFIL
Værkstedet En del af inklusions- og trivselsindsatsen på Kærbyskolen og
Introduktionsaften 10. klasse på Hjalleseskolen
Formålet med aldersblandede hold & rullende skolestart
Et projekt på. Baggrund  Misbrugere der har behov for en tættere personlig, følelsesmæssig og social opfølgning for at kunne indgå i relationer på arbejdsmarkedet.
Plan for samarbejde mellem Rønnevangsskolen/Torstorp Skole
Elevenstrivsel.dk Målgruppe Sårbare elever Årsag: -Stress -Forældres skilsmisse -Generel uro i familien -Forventningspres -Uddannelsespres -Et særligt.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Kompetencecenter for Hirtshals Skolecenter
30. maj 2013Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole V/ Pierre Vernet, Bestyrelsesformand.
SÅDAN BRYDER VI DEN SOCIALE ARV SFU’S UDDANNELSESPOLITISKE PAPIR LM ’11 Christian Vedersø Østergaard, martstræf ’11.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Bo Ravn leder UU – Nordvestjylland Ungdommens Uddannelsesvejledning
FORÆLDREMØDE 9. ÅRGANG AUGUST 2014
Finland Uddannelse Skoleliv. Dagsorden  Præsentation  Læreruddannelse  Skolesystem  Skoleliv.
Hvem er I ledere for? Grønsmutter Spirer Begge dele.
KREDSEN I CENTRUM Forenkling. ENKELT OG OVERSKUELIGT Grundlæggende konflikt mellem tid til familie og tid til FDF Vi skal gøre FDF-hverdagen enkel og.
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Forældremøde Sortedamskolen 2013/14
Velkommen til forældremøde
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Fokus på skolestarten Hedeboskolen Skagen.
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Sunds skole Evaluering
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Qaasuitsup Kommunia Elevprofiler og restgrupper. Hvad er en elevprofil?  En elevprofil er en meget bred og generel vurdering af elevens karakterer i.
Jo mere man læser, jo tidligere bliver man en hurtig og sikker læser.
8.kl Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København mellem.
Helsingør Kommune Fredensborg Kommune UU-ØRESUND Fredensborg og Helsingør Kommuner.
Kokkedal Skolens børnehaveklasse
Inklusion på Skovlyskolen. Mål for inklusionsarbejdet; Udvikle inkluderende læringsmiljøer Understøtte stærke forældrefællesskaber Fastholde høj faglighed.
1 Sociale forskelle i valg af videregående uddannelse Trond Beldo Klausen, lektor, Aalborg Universitet Odense 26. november 2009.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Velkommen til forældremøde
Årsmøde Egeskovskolen Dagsorden – 19.10: Velkomst – 20.10: SSP samarbejdet Vi har besøg af SSP konsulenter fra Viborg Kommune - Hvilke.
Forældremøde 8. klasse Orientering om Vejledning & UEA-undervisning.
Tinderhøj Skole Status på FUEL 13. november 2012 Gurli Hartmann.
Velkommen 9. klasses forældre Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Janne Matthiassen Tlf:
FORÆLDREMØDE 10. ÅRGANG AUGUST Vejledning 10. årgang Præsentation Vejledningslov Uddannelsesparathedsvurdering Uddannelsesplan – minuddannelse.net.
Samarbejde på tværs Baris Atak Integrationskoordinator
Kommuneqarfik Sermersooq Elevprofiler og restgrupper.
Sammenhænge og dilemmaer i en reform tid… UU DK´s årskonference 2015 Overskrift.
Forebyggelse af uddannelsesstop efter folkeskolen Restgruppeproblematik Meeqqat atuarfianiit ilinniagaqalernissamik qulakkeerinninneq. Elever fordelt på.
Dialogredskab - uddannelsesparathed. Hvordan er redskabet blevet til? Samarbejdsprojekt Involvering af de unge Støtte fra region Syd.
Præsentation af os og vores efterskolevirkelighed: 12 km vest for Herning to vejledere 106 elever – tre 9. kl. og to 10. kl. størstedelen to år på Nøv.
Integreret vejledning i efterskolen Vingsted, september 2013 Lars Mouritzen (SKALs Efterskole)
Uddannelses- og erhvervsvejledning Vingsted, september 2011.
Hvordan kan forældre støttes og inddrages i støtten omkring de unge? Af: Pædagog Lone Walsøe og forældre Merete Jensen.
Projekt fra ufaglært til faglært. Work-shop Et samarbejde mellem Jobcenter Glostrup, Jobcenter Albertslund, CPH West og 3F, FOA og HK København.
Elevprognose jf. Danmarks Statistik Hvis efterskolen udgør samme andel som i 2013: 2013: elever 2025: elever (årgang -6,5%) 2030:
Forældremøde 8. klasse På vej mod ungdomsuddannelse Klar – Parat – Start.
Forældre-information
Masterplan for Uddannelse og Job
Forældrearrangement Mandag den 18. september 2017.
Årsplan skolesundhedsplejen 2015,
Studievalgsportfolio
Præsentationens transcript:

Qeqertarsuup Atuarfia Qeqertarsuaq - 800+ indbyggere Qeqertarsuup Atuarfia - 125 elever - 23 undervisere - ca. 40 elever på trin 3 - 12-15 elever på 10.årgang

Sidste års elever Dette års elever - 15 af 15 - 2 kom tilbage i utide - 12 af 13 har fået plads

Tradition ”Social kontrol” Målrettet indsats

Hvert år på trin 3…… - Rådgivningssamtaler – Angusakka ark 5a (tovholder + elev + forældre) - September og maj (10.årgang intensivt på restgruppen) - Løbende opfølgning (samtaler, email, sms)

Én STÆRK tovholder…. Tæt samarbejde ….. - Skolerådgiver, erhvervspraktik, individuel uddannelses- og erhvervsvejledning (ca. 300 timer) Tæt samarbejde ….. - Elever - Forældre - Vejleder (”klasselærer”)

Fokus på …… - Efter 10.klasse (Efterskole + GU+ AFS) - Videre i uddannelsessystemet - Forældre: ”Giv slip på jeres børn” - Piareersarfik er ikke en mulighed

Udfordringer…… - Kravene strammes - ”Overbeskyttende” forældre - De pæne piger bliver mindre pæne - Økonomi