19. Januar 2012 Gentofte Centralbibliotek og. Københavns Lufthavne A/S Danmarks største arbejdsplads, med 22.000 medarbejdere 850 – 900 starter og landinger.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Social kapital og arbejdsmiljø
Advertisements

Den gode modtagelse og frivillig trivsel
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Set i forældreperspektiv
Social Kapital – rig på relationer
SFO Nydamskolen Medarbejderundersøgelse i Sønderborg Kommune 2012
LinkedIn Intro.
Psykoedukation til unge i OPUS
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Styrket kundebetjening gennem et kompetent arbejdsfællesskab
Kommunikation og relationer 9. januar v. Gitte Schrøder
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Forældremøde X årgang.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Hvem er vi? Info og service: 4 X 80, TDC’s omstilling Lyngby Radio, satellit m.m. Betalingstelefoner Oplysning, 118, 113 m.m.
AMICA - skaber et godt psykisk arbejdsmiljø bedre service og produktivitet 5. november 2008.
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Mangfoldighed i Arriva Danmark
9. maj 2013 – Fredensborg By Copyright 2013, fredensborgvejr.
Danoffice IT har 17 års erfaring i at levere professionelle og effektive IT & IS turn-key løsninger til internationale organisationer som FN, NATO og EU.
Levende Kommunikation
Kommunikation Dit budskab består af: 7% ord 38 % toneleje
Gennem værdier og selvledelse til Danmarks bedste arbejdsplads
Arbejdsglæde Jon Kjær Nielsen Chief Happiness Officer.
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Arlette Bentzen Rør dig! Sune Smith-Nielsen Dyrk talenterne med glæde.
NOEA/Aalborg Universitet
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Hvordan du bliver lykkelig. 1. Have et mål 2.Smil altid.
Hvordan du bliver lykkelig. 1. Have et mål 2.Smil altid.
Projektlederens rolle(r)
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Arbejdsmiljønet – Årsmødet 2012 Ord er gode – Handlinger er bedre.
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Caseeksamen – ny grundfagsbekendtgørelse PowerPoint til elever Casevirksomhed DT Group
Målet for os i dag ”At lære jer en simpel model, der sætter jer i stand til, at opbygge en argumentation, der giver jeg gennemslagskraft”
Intern kommunikation PR og presse
Problemer eller udfordringer.
PRAKTIKFASTHOLDELSE I FRISØR – OG KOSMETIKERUDDANNELSERNE Hold Fast.
Den vanskelige samtale
Planlægning - TD.  Over 3 meterOffentlig zone  Ca. 1,2 – 3 meterSocial zone  Ca. 40 cm – 1,2 meterPersonlig zone  Mindre end 40.
Hvordan du bliver lykkelig. 1. Have et mål 2.Smil altid.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Ved Jannie Asklund Mobil:
Lederen som kommunikator i organisatoriske forandringsprojekter
Markvandring i Center for selvejende dagtilbud LAVUK STJERNEN Medarbejderpraktikprojekt 14. januar – 14. august 2013.
FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort.
Recovery-mentor projektet
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Velkommen til Lægedage
Summemøde Er der et dialogisk rum i den organisation I er leder for? Er det stort eller lille? Er det tilgængeligt eller bag lås og slå? Kommer i der selv?
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Vores fælles fremtidige opgave med gråzoneelever……… ”Hvordan vil du fremover indtænke ”gråzoneelever” i din undervisning”? Hvordan ser du din egen rolle.
Ældres Trafiksikkerhed Og Trafikcafeer. De ældre er over repræsenteret i ulykkesstatistikken med 28% hvis vi tager fra +65 år, men de udgør kun 14% af.
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
Udvid din didaktiske værktøjskasse.
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Fundament: Ligeværdigt samarbejde LauRie’s Mening, Vision og Værdier At skabe glæde og trivsel for mennesker, som ikke kun har modelmålene At skabe glæde.
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
EUC Syds værtskabsmanifest
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

19. Januar 2012 Gentofte Centralbibliotek og

Københavns Lufthavne A/S Danmarks største arbejdsplads, med medarbejdere 850 – 900 starter og landinger dagligt Mellem – passagerer pr. dag 2011 rekord med passagerer 1900 medarbejdere CPH 53 i Passenger Service 40 Green Team

CUSS (Common Use Self Service) Fremtidens check in Pax checker selv ind (71%) Bag drop Eksp. tid fra 65 til 34 sec

I maj 2008 blev vores værdier, KRAV, defineret på baggrund af en række kulturworkshops og Lederteamets opsamling på dem. Hvad betyder KRAV? Kundefokus Respekt Ansvarlighed Værdiskabende

KRAV i Passenger Service Kundefokus I PAX gør vi positivt opmærksom på vores eksistens internt/eksternt I PAX møder vi dig hvor du er Respekt I PAX er gensidig respekt et must I PAX er disciplin et nøgleord Ansvarlighed I PAX behandles alle ens – forskelligt I PAX tager vi ansvar for dig Værdiskabende I PAX ser vi forandringer som nye muligheder I PAX drager vi nytte af hinandens viden og kompetencer

Bedre samarbejde Flere muligheder Bedre kommunikation Øget kundetilfredshed

Come & See Besøg i anden afdeling for at fremme forståelse for hinandens opgaver Forberedelse

Hvad er attraktivt i værtsrollen? Passenger Service! Den gode fornemmelse af at gøre en forskel Adrenalin i blodet ”Puls” Job rotationJob variation Glæde World Class

Hvordan løser vi det i skranken? Passagerer ønsker nærhed Arbejd professionelt Tag udfordringen fra toppen Fokuser på den ”eneste” kunde Vurder din tid på minuttet, det er din tid Afgør hvor din tid giver mest værdi Brug få ord og afslut sætningen Al tid på gulvet er til gavn for vores kunder

SERVICE EXCELLENCE Smilende Udstråling Venlig Opmærksom Opsøg opgaver Lytter Øjenkontakt Paratviden Positiv autoritet Situationsfornemmelse Vidensdeling Empati

From Landlord to Host Vi er her for vores kunder Vi er aktivt opsøgende Vi ser op hele tiden Vi samarbejder Vi gør en forskel Vi er værter!

MORGENBRIEFING INFORMATION OMKRING DAGENS AKTIVITETER HERUNDER PASSAGERTAL, BEMANDING, MØDEAKTIVITET OSV. OVERLEVERING DRIFT VÆRTSROLLEN CRUISE TRIVSEL

”HIGH FIVE” 5. Super god dag 4. Rigtig god dag 3. Almindelig dag 2. Dårlig dag 1. Rigtig dårlig dag

Hvordan løser vi det i skranken? Din rolle Helt eller skurk? Dit budskab

?

Afklaring af scope Q1 Green Team og sommervikar i PAX Q1 Personlig information floorwalk Q2 Summer Q3 – working working working CPH way to greet a customer – moving into 2013