Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Præsentation af resultater for projekt ”Analyse af samarbejdet mellem kommunerne og Region Midtjylland, Jord og Råstoffer” Jord-ERFA-Midt,
Advertisements

Arbejdspladstyverier
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Humanistundersøgelsen 2007 miniSeminar 6. maj 2008 Flemming Meier, CBS Learning Lab
Århus Kommune Undersøgelse på tilsynsområdet Telefonundersøgelse foretaget november respondenter.
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
Flere kvinder i Forskning -Kønsfordelingen blandt forskere i Danmark
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
BL – Danmarkspanel - oktober A&B ANALYSEs Danmarkspanel - BL − Danmarks Almene Boliger - Oktober 2011.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
Evaluering af årets projektledermesse Radisson Blu Falconer, Frederiksberg Den 17. november.
1 Vollsmose - Imageundersøgelse Mediehus Vollsmose November 2009.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Samlet årsrapport for Gårdhaven 2012 SIP-socialpsykiatri
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
Hvem er vi? •Vi er organiseret i KBH Amts behandlingscenter for stofbrugere. •Vi er 3 år gamle. •Hjulpet i gang af fokus på Ecstasy. •Hjulpet i gang af.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Analyse for Ældre Sagen:
Program Informationer χ2-test (chi-i-anden) Projekt 3
Samlet årsrapport for Sønderparken 2013 SIP-socialpsykiatri
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Sortering af affald Dato: 17. december Agenda Sortering af affald Dato: 17. december 2010 TNS Gallup A/S Kontaktperson Celia Paltved-Kaznelson Danmarks.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Læserundersøgelsen 2012 En kvantitativ undersøgelse blandt modtagere af Donor Nyt Efteråret 2012.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Kristelig Arbejdsgiver- forening – Den Danske Model August 2012.
Kundeanalyse 2014.
Brugeranalyse Forsyning 2014.
Hjælpemidler og adgang til læring blandt børn og unge med ordblindhed / svære læsevanskeligheder NOTA Præsentation d. 28. februar 2011.
Boligselskabernes Landsforening – Danmarkspanel - Januar A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Boligselskabernes Landsforening - Januar 2010.
FOA © TNS Dato: April 2013 Projekt: FOA Evaluering af kommunalreformen April 2013.
Vil de ledige gerne have et arbejde? SFI, 11. april 2007 Vil de ledige gerne have et arbejde? Temamøde om motivation.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
AMU evaluering Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete Giehm-Reese, Region Midtjylland.
Statistik.
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
DCS/DTS fællesmøde januar 2010 Denne præsentation har været fremlagt ved DCS / DTS Fællesmøde 2010 og Poul Erik Mortensen har alle rettighederne til gengivelse.
Kvalitetstest af Palles Gavebod Spørgeskemaundersøgelse November 2010 – januar 2011 Center for Playware DPU.
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
Gennemført af YouGov for Bolius Omnibus – mandag uge 31.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
UTA- Årshjul. Optag på ungdomsuddannelserne 11. September 2013.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Indhold Kort om sundhedsprofilen Hvad kan man bruge sundhedsprofilen til? Udvalgte data Hvordan skal den læses? Kommunikationsstrategi 2.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Brugerundersøgelse om hjemmehjælp 2014 Ribe. Denne rapport præsenterer resultaterne for Ribe. Vejledning 01 Om rapportenRapportens opbygning På forsiden.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
Side 1 © 2008 Zapera.com A/S – Ryesgade 3A, 1.tv. – 2200 København N - Tel – Fax – Enhver offentliggørelse af disse.
Lederforeningen for VUC:
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
DIGNITY – Danmarkspanel - December A&B ANALYSEs Danmarkspanel - TORTUR - December 2014.
Regionsrapport: Århus. Revisionsbarometret 2009 Kundetilfredshedsbarometer for de største revisionsfirmaer i Århus Note:a)Indekset oven for søjlerne.
 Kommunalreformen, alle regioner og kommuner skal være medlem af et trafikselskab  Gl. Århus Amt og Gl. Ringkjøbing Amt havde ikke noget trafikselskab.
Matematik B 1.
Grunde til at jeg elsker dig
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
Borgerservice Undersøgelse af brugertilfredsheden med Borgerservice Marts
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
BrancheIndexTM Bank 2016.
Behovsundersøgelse Blandt håndboldklubber – opsummeret resultater, identificerede behov og mulige udviklingstiltag.
Præsentationens transcript:

Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011

2 Rapportens Hovedkonklusioner

Tilfredshed og udbytte 75 % er tilfredse med forløbet, de har været i, og 70 % vil anbefale forløbet til venner og familie. Tilfredsheden er lavest hos de faglærte (71 %). 86 % er tilfredse med medarbejderne. 62 % mener, at de i nogen eller høj grad er blevet mere parate til at tage en uddannelse eller et job af at være i forløb. 77 % af borgerne har af forløbet fået ny inspiration eller motivation til fremtidig uddannelse eller job. 55 %, er blevet mere afklarede om deres fremtid på arbejdsmarkedet. 3 Opsummering af konklusioner

4 Borgerne Profil af respondenterne i undersøgelsen

26 % af de adspurgte er år, 60 % er år og 14 % er 55 år eller derover. De resterende ved det enten ikke eller har ikke svaret. Jobrådgivernes Brancheforening: Brugerundersøgelse, november Borgerne Køn og alder Spørgsmål: Hvad er dit køn?Spørgsmål: Hvad er din alder? Blandt de adspurgte er 45 % mænd og 54 % kvinder. Grunden til, at tallene ikke summerer til 100 %, er, at nogle ikke har svaret og nogle ikke ønsker at svare. N = 521

Af de adspurgte er 64 % i aktivering, 20 % i afklaring og 8 % andet. Forløbslængden varierer, men den største gruppe består af forløb, der har varet under 2 måneder på tidspunktet for besvarelse af brugerundersøgelsen. 6 Borgerne Uddannelse og forløbstype Spørgsmål: Hvad er din højeste afsluttede uddannelse?Spørgsmål: Hvilken type forløb er du i hos den private leverandør? 24 % har ingen skoleuddannelse, grundskoleuddannelse eller gymnasial uddannelse, 19 % har en erhvervsfaglig uddannelse og 50 % har en videregående uddannelse. 6 % ønsker ikke at svare, ved det ikke eller har ikke svaret.

7 Tilfredshed

75 % af de adspurgte er tilfredse (46 %) eller meget tilfredse (29 %) med det forløb, de er i eller har været i. 15 % svarer hverken eller, mens 7 % er utilfredse (4 %) eller meget utilfredse (3 %). 8 Tilfredshed Generel tilfredshed med forløbet Spørgsmål: Hvor tilfreds eller utilfreds er du alt i alt med det forløb, som du har været i hos den private leverandør?

En alternativ måde at spørge til respondenternes tilfredshed er at spørge, i hvilken grad de vil anbefale forløbet til bekendte. Denne spørgeform giver typisk lidt lavere resultater, hvilket skyldes højere krav, når familie og venner involveres. 70 % vil anbefale forløbet til bekendte, heraf 39 % i høj grad og 31 % i nogen grad. 15 % svarer hverken eller. 12 % vil ikke anbefale forløbet, heraf 5 % i mindre grad og 7 % i ringe grad/slet ikke, mens 5 % enten ikke ved det eller ikke har svaret. 9 Tilfredshed Anbefaling Spørgsmål: I hvilken grad ville du anbefale den private leverandør til venner eller familie i samme situation som dig selv?

Opdeler man respondenterne på aldersgrupper, findes forskelle i tilfredsheden. Aldersgruppen årig er mere tilfredse end de øvrige grupper, og der er således 80 %, der er tilfredse eller meget tilfredse. Blandt de årige er andelen, der er tilfredse eller meget tilfredse 67 % og blandt de 56-årige eller ældre 70 %. Forskellen mellem 18-29år (67%) og 30-54år (80%), som har svaret, at de er tilfredse eller meget tilfredse, er signifikant. Det er ikke muligt at sige, om de resterende forskelle mellem de %-vise andele, der har svaret tilfreds eller meget tilfreds, er signifikante eller blot skyldes statistisk usikkerhed. 10 Tilfredshed Tilfredshed og alder Spørgsmål: Hvad er din alder? / Hvor tilfreds eller utilfreds er du alt i alt med det forløb, som du har været i hos den private leverandør?

I figuren er de forskellige uddannelser slået sammen i tre grupper: uden kompetencegivende uddannelse, kompetencegivende uddannelse og videregående uddannelser, se note. Blandt ufaglærte er tilfredsheden størst, og 85 % af denne gruppe er således tilfredse eller meget tilfredse. 3 % er utilfredse eller meget utilfredse. De faglærte har den laveste tilfredshed: 71 % er tilfredse eller meget tilfredse, mens 10 % er utilfredse eller meget utilfredse. Blandt brugere, der har videregående uddannelse er 74 % tilfredse eller meget tilfredse, mens 6 % er utilfredse eller meget utilfredse. Forskellen mellem ufaglært(85%) og faglært(71%) samt videregående uddannelser(74%), som har svaret, at de er tilfredse eller meget tilfredse, er signifikant. Det er ikke muligt at sige, om de resterende forskelle mellem de %-vise andele, der har svaret tilfreds eller meget tilfreds, er signifikante eller blot skyldes statistisk usikkerhed. Note: Uden kompetencegivende uddannelse er borgere uden uddannelse eller med grundskole eller gymnasie som højeste uddannelse. Kompetencegivende uddannelse er i de fleste tilfælde erhvervsfaglige uddannelser. Videregående uddannelser er korte, mellemlange og lange videregående uddannelser. 11 Tilfredshed Tilfredshed og uddannelse Spørgsmål: Hvad er din højeste afsluttede uddannelse? / Hvor tilfreds eller utilfreds er du alt i alt med det forløb, som du har været i hos den private leverandør?

Tilfredsheden med medarbejderne hos de private leverandører er stor. Der er således 86 %, som i nogen eller høj grad mener, at medarbejderne har været gode og kompetente. 6 % svarede hverken eller, mens 5 % svarede i mindre grad eller i ringe grad/slet ikke. 12 Tilfredshed Kompetence hos de private aktører I hvilken grad har medarbejderne hos den private leverandør været gode og kompetente til deres arbejde?

13 Udbytte af forløb

Knap to tredjedele af borgerne, 62 %, mener, at de i nogen eller høj grad er blevet mere parate til at tage en uddannelse eller et job af at være i forløb. 22 % har svaret hverken eller, mens 12 % i mindre eller ringe grad er blevet mere parate til at tage en uddannelse eller et job. 14 Udbytte af forløb Parat til job eller uddannelse I hvilken grad har forløbet hos den private leverandør gjort dig mere parat til at tage en uddannelse eller et job?

Godt tre fjerdedele, 77 %, af borgerne har af forløbet fået ny inspiration eller motivation til fremtidig uddannelse eller job. 11 % svarede hverken eller, mens 9 % svarede i mindre grad eller i ring grad/slet ikke. 15 Udbytte af forløb Motivation og inspiration fra forløbet I hvilken grad har forløbet hos den private leverandør givet dig ny inspiration eller motivation, som du kan bruge på din vej mod job eller uddannelse?

Lidt over halvdelen, 55 %, er blevet mere afklarede om deres fremtid på arbejdsmarkedet. 30 % svarede hverken eller, mens 13 % svarede i mindre grad eller i ringe grad/slet ikke. 16 Afklaring om fremtid på arbejdsmarkedet I hvilken grad har forløbet hos den private leverandør gjort dig mere afklaret om din fremtid på arbejdsmarkedet?

17 Undersøgelsens metode

Spørgeskemaerne Undersøgelsen er foretaget på baggrund af 521 (papir)spørgeskemaer fordelt på 21 private aktører (medlemsvirksomheder). Hvert aktør indgår med antal spørgeskemaer relativt til antal borgere. Antallet af respondenter, N, er i undersøgelsen varierende Dette er særligt udbredt ved kryds, der involverer alder. 475 har oplyst, hvad deres alder er, hvilket vil sige, at 46 ikke har svaret på dette spørgsmål. Der blev udsendt 600 skemaer, og der er således 79 ikke-besvarede skemaer. Det vurderes dog af Epinion, at de manglende skemaer ikke mindsker kvaliteten af undersøgelsens resultater i betydelig grad. Udvælgelse af borgere For at ramme et repræsentativt udsnit af borgerne har Epinion stillet krav til de enkelte medlemsvirksomheder om, at fordelingen af spørgeskemaer svarer til fordelingen af forskellige borger i forskellige forløbstyper. Kontaktpersonerne hos aktørerne er spurgt til fordelingen mellem matchgrupper, sociale ydelser, uddannelse og alder. Efterfølgende er der stillet krav til, at spørgeskemaerne udfyldes af en gruppe af deres borgere med samme fordeling. Sidst men ikke mindst er medlemsvirksomhederne bedt om at udvælge hold med afslutning i en af Epinion defineret uge. Vægtning Der er foretaget en vægtet indsamling af data, således at de store aktører har fået færre skemaer end deres faktiske andel af markedet, mens de små har fået flere end deres andel af markedet dikterer. Målet med dette er at opnå repræsentativitet – også hos de små aktører. I analysen er data vejet tilbage på plads i forhold til populations fordeling på størrelse (målt i antal borgere pr år). 18 Undersøgelsens metode Metode

Statistisk usikkerhed Stikprøvestørrelsen er på 521 respondenter, der er trukket fra en population på , hvilket giver en statistisk usikkerhed på 4,27 %. Jobrådgivernes Brancheforenings medlemmer Jobrådgivernes Brancheforening har 28 medlemmer, hvoraf 22 accepterede at være med i undersøgelsen. Én faldt fra undervejs, og det er således 21 af disse 22, undersøgelsen baserer sig på. 19 Undersøgelsens metode Metode