Brugerne på Kommunikationsforum.dk

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.
Advertisements

Analyse af rejsekortet for
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Caseoplæg om Facebook.
Børns indflydelse på familiens købsbeslutninger
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
Den svære ungdom Om unge i gråzonen.
Hvordan har du det? 2010 | Unge Disposition • Datagrundlag for HHDD2010 – unge • Fysisk helbred/trivsel - Selvvurderet helbred • Psykisk.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
ADR (AUTOMATIC DELIVERY REWARDS ) (Nyt program - 1. september) LifePak ® (eksempel) – 72,40 PSV 401,60 DKK med 5 % rabat= 381,52 DKK (68,78 PSV) Fragt.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Brugerne på Kommunikationsforum.dk “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg,
Hvordan bruger de unge folkebiblioteket – fysisk og digitalt Adfærd, betydning, interesser & forventninger Lotte Hviid Dhyrbye Tænketanken Fremtidens Biblioteker.
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Koncernchef i Tryg Vesta Group
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Hvem er vi? •Vi er organiseret i KBH Amts behandlingscenter for stofbrugere. •Vi er 3 år gamle. •Hjulpet i gang af fokus på Ecstasy. •Hjulpet i gang af.
Læringsmål Kendskab til:
Elevernes digitale dannelse
Analyse for Ældre Sagen:
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Læserundersøgelsen 2012 En kvantitativ undersøgelse blandt modtagere af Donor Nyt Efteråret 2012.
Forøg din værdi som konsulent
Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.
KØN OG MEDIER MEDIEVERDENENS BEHANDLING AF KVINDER OG MÆND OG LIGESTILLINGSSPØRGSMÅL V/KONCERNCHEF OG ANSV. CHEFREDAKTØR LISBETH KNUDSEN.
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
1 Effektiv forrentning Kjeld Tyllesen PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS.
1 & Har du forsøgt at holde op inden for det sidste år? Nu: 40 % blandt de brugere, der ryger Sidste gang: 30.
Facebook, danskerne & sociale netværkssites
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
DCS/DTS fællesmøde januar 2010 Denne præsentation har været fremlagt ved DCS / DTS Fællesmøde 2010 og Poul Erik Mortensen har alle rettighederne til gengivelse.
Fokus på Job? SFI Fokus på Job? – En analyse af kontaktforløbssamtaler i AF, kommuner og hos andre aktører Gåhjemmøde Socialforskningsinstituttet.
Jobrådgivernes Brancheforening Brugertilfredshed hos ”anden aktør” København 30. november 2011.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
Leder af Frivilligcenter Aarhus
Hvad bruger vi mobilen til nu? Hvad kommer vi til at bruge den til i ”morgen” / Martin Lausten.
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
HUSK BILLEDE Foredragsaftnens tema
UTA- Årshjul. Optag på ungdomsuddannelserne 11. September 2013.
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Konference for Biblioteksassistenter Torsdag på Scandic Hvidovre Biblioteket som bindeled.
Region Midtjyllands tilbud 2013
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
Lederforeningen for VUC:
Fakta om AL-Bank Landsdækkende 66 filialer (incl. 5 fra Roskilde Bank). Etableret 1919 – til Århus i Ejes af fagbevægelsen m.fl private.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Køn og præstationer. Her dannes et hanligt fosterhormon.
Uddannede færingers tilpasning til arbejdsmarkedet og erfaringer med studieophold i udlandet En spørgeskemaundersøgelse blandt færdiguddannede
D 3 5A A A 16 5D 15 5A 14 5D A B D D A B A A D
Nå ud med jeres budskab – få budskabet ind Konference om rådgivning af deltidslandmænd 5. oktober 2011.
1 BRUGERUNDERSØGELSER I DET ELEKTRONISKE BIBLIOTEK Et DEF-projekt 2001.
Kvinder Ser sig i spejlet..
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
Khaldoon A Al-Roomi et al, International Journal of Epidemiology, 1994
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Grunde til at jeg elsker dig
DJF PeopleXS Workflows (uden forhandlingsdel) Stillingsfaser – Opslag Fremstilling/validering, godkendelse, annoncering – Bedømmelsesudvalg.
Ordførende direktør, Arne Jensen, SEDIRK 1 Rekruttering af kvindelige forskere på SEDIRK- institutioner Hvad har man gjort, og hvad kan der gøres.
Beskæftigelsesrådet Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland _fmdskab_LBR_Ringsted Jobcentrenes samlede placering, resultater i 1. kvartal 2008.
Mini-kursus i markedsføring Velkomst og sandwich – evt. en fællessang Oplæg fra Kim Møller-Elshøj Pause Oplæg fortsat Plus.
Præsentationens transcript:

Brugerne på Kommunikationsforum.dk “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend” Mark Zuckerberg, Facebook

Fordeling af køn 50,83% af Kommunikationsforums brugere er kvinder 49,17% af Kommunikationsforums brugere er mænd I forhold til Internettet generelt er der en lille overrepræsentation af den hurtigst voksende og mest aktive online målgruppe på Internettet - kvinderne

Alder og tid 57,81 % af Kommunikationsforums brugere er mellem 25-44 år Sammenlagt står de for 79,17% af det samlede tidsforbrug

Net-shopping I forhold til Internettet generelt, er brugerne her erfarne net-shoppere Internettet generelt = index 100 Kommunikationsforum = index 168,60 28,49% af brugerne har handlet på nettet mere end 6 gange inden for de sidste 3 måneder Ud af dem har 36,25% handlet mere end 10 gange på 3 måneder og kan dermed betragtes som særdeles erfarne

Net shopping Den lille overrepræsentation af kvinder på Kommunikationsforum (50,83% mod 49,63% på Internettet generelt) gør sig også synlig her Affiniteten for kvinder der har handlet 6 gange eller mere i løbet af 3 måneder er index 162,09 Det samme gør sig gældende for mændene, hvor affiniteten repræsentationen dog er en smule mindre – nemlig index 145,07 Alt i alt tyder det på en stærk købs erfaren brugersammensætning

Uddannelse 66% af Kommunikationsforums brugere har en ”Høj uddannelse…” i forhold til Internettet generelt 36,76% af dem har en høj videregående uddannelse med over 4 års varighed

Kvindelige ledere 19,49% af Kommunikationsforum har en direktør/chef stilling eller er selvstændige Med en målgruppeaffinitet for kvinder med en direktør/chef stilling på index 154,95, ses en tydelig overrepræsentation af kvindelige ledere i forhold til Internettet generelt i Danmark

Avancerede brugere Den høje repræsentation af brugere på aktiviteter som bl.a. ”Har en blog/bruger blogs” – ”Ser tv på internettet” – ”Deltager i debatter (fora) om mine interesser/hobbyer” etc., viser at brugerne af Kommunikationsforum er avancerede brugere af Internettet

Sociale og aktive brugere Det lille udsnit af brugernes planlagte aktiviteter viser tydeligt en stor social aktivitet Den social aktivitet kombineret med den avancerede brug af Internettet, net shopping erfaringen og købekræften, gør brugerne af Kommunikationsforum.dk til en attraktiv, og med reference til Mark Zuckerberg´s citat, en særdeles indflydelsesrig målgruppe “People influence people. Nothing influences people more than a recommendation from a trusted friend”