+ En innovativ dag – med afsætning, innovation og design HH1C - Studieretningsdag.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
QR-koder.
Advertisements

Bevidst undervisning i billeder
Innovation Camp 2013.
Red Bull Magnus.
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
[ visuel ] identitet.
3 ungdomsromaner i et kompetenceperspektiv
Links Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Selena Gomez.
Med blik for at bruge markedets, virksomhedernes og samfundets bevægelse - Region Midtjyllands initiativ.
Kunstgreb Virksomhedsinnovation, uddannelse og forskning.
Butiksindretning Kapitel 5.
Fremtidens danske fødevareklynge
Lasse, Theis og Bertram 2.5.  Vores produkt skal være simpelt og nemt at bruge  Man skal kun kunne gå op og ned i menuerne (holder det simpelt)  Der.
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Nichlas Christensen Afsætning. * Det er et kortvarigt produkt, da det er en daglig vare, og er en energi drik.
Udvikling og styring af en virksomhed
Undervisning Klasseundervisning Elevernes oplæg Fælles læsning
Fagdidaktisk kursus i religion
Scanning og opmærksomhed
Teknologi og samfund Den teknologiske udvikling 1 Samfundsudviklingen
Spørgeguide til nyt design
STJERNEN FORMÅL SITUATION MÅL TREND RESSOURCER TRADITION.
Sådan virker øjet: Lyset kommer ind igennem hornhinden.
1 Procesoperatøruddannelsen INNOVATION – Hvad er det ? OECD definerer innovation som implementeringen af et nyt eller væsentligt forbedret.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Andreas, Busola, Emma-Amalie, Johan og Mie. Gruppefordeling Emma-Amalie – Leder Busola og Mie – Interviewere / tekstforfattere Johan – Fotograf Andreas.
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
Praktikum med innovativt aspekt.
Af. Skafte.
Red bull Michael Skytte. Klassifikation Red Bull er et kortvarigt produkt.
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Udledninger og råderum
Red Bull Jonas Jørgensen.  Red Bull er et kortvarigt produkt  Forbruges samtidig med det anvendes. Klassifikation.
ITAPC 1 Præsentation 6: Presentations. Agenda Motivation Hvordan.
Prisdiskrimination af 3. grad Forudsætninger og Opgave
Eye track analyser (5) NB: Da der forekommer voldsomme mængder megabyte i billederne til forelæsningen, er her kun de slides, som indeholder tekst; 11.
Red Bull Energy Lavet af Andreas Wöhlk.
Opmærksomhed 5. forelæsning, John Paulin Hansen Usability, ITU, 1. oktober 03.
Technology as material in design Johan Redström 2005, Design Philosophy Collection Two.
Marketingportal og en masse andet godt…. 9 gode grunde! Og lidt mere… Centralt indkøb - lokalt 3. Jeres eget design 4. Simpelt 5. Central.
25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.
DIRA Airlines ønsker alle en god rejse!!! Ændringer vil forekomme DIRA hi[15] koncept Eller gå ind på:
Innovative elever i samarbejde med 1. Produkter 2.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Fagpilotordningen et jobrettet redskab til unge under 30 år med en erhvervsuddannelse Kontorchef Kirsten Thomsen.
11. og 18. november 2014 Jesper Boesen No Barriers Advice.
Photo Story Den smarte måde at lære på Tradium – Randers Malerskole.
SO-Eksamen På kanten af Danmark – Teknologiprojekt B Casper Ovesen og Andreas Olsen.
Reklamen AirFresher - i denne præsentation vil i få et ind- blik i arbejde bag projektet der handler om: Reklamation af AirFresher. - i vil også finde.
Skriv hver især jeres tanker på post it… Hvad tænker du om Innovation? I har 5 min.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Den gode præsentation … med PowerPoint, SMARTboard eller lignende.
Hej Facebook.com/skalvidele
Rygning.
Anders Kibbel | Chokolade Julemand
Konkurrenceforhold afsætning.
Prisoptimering Valg mellem afsætningsalternativer (c) Totalmetoden (C)
Parametrisk programmering
IC Companys Distributionskæde Varens vej til butikken
Branding afsætning.
Hemmeligheden bag arvelighed
Innovation.
Hvad er Teknisk analyse
SO-Eksamen På kanten af Danmark – Teknologiprojekt B
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Velkommen til Informatik - den nye dreng i klassen
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

+ En innovativ dag – med afsætning, innovation og design HH1C - Studieretningsdag

+ Hvad er innovation … - hvad mener I? Tilhører det en bestemt videnskab/verden?

+ Helt nyt – eller videre udvikling Ny teknologi Vil nogen Købe den = er der et Marked for den Mobiltelefon Satellit Pizza med chokolade Robot- støvsuger

+ Hvad sætter gang i en innovation? Ændringer i teknologi Ændringer i markedet Ny viden Demografiske ændringer = at der bliver flere ældre fx

+ Innovation og afsætning Innovation holder produkterne i live

+ Innovation i produkter kan være: Ny emballage Ny måde at producere på (proces-innovation) Nye ingredienser – fx funktionelle proteiner

+ Butiks- og bylivet – hvad kan være innovativt her? Design har både praktisk og teoretisk vinkel på fx omgivelsesdesign At navigere i fx byliv: Pause og flow Hvad skaber flow (glidende bevægelse, transportåre) Hvad skaber pause (stilstand, ophold, blikfang) = adfærdsregulering

+ Logo, navnetræk, bomærke Bomærke er ren grafik som fx kringlen udenfor bageren. Fra middelalderen, før den almene befolkning kunne læse Navnetræk er ren tekst som fx SparBank Logo er fællesbetegnelsen Kan indeholde begge dele, fx Matas Hvad fanger jeres blikke bedst? Genkendelse: simplicitet/kompleksitet, farver, former, associationer, typografi, placering…

+ Opgaver Afsætning – hvilken butik gør mest indtryk på jeres vej? Hvorfor? Innovation – hvad er det mest innovative, I ser på jeres vej? Hvorfor? Hvem ville I give prisen for den bedste styring af kundeadfærd? Hvor bliver I bedst indfanget og ledt rundt i butikken - giv eksempler på pause og flow? I ser en masse logoer på jeres vej. Hvilket logo er bedst og mest sigende. Hvorfor? Og hvilket er værst? Hvorfor?