Klyngemodel en samarbejdsform i skolepraktikken Deltager: Uddannelser: Svendborg erhvervskole Tømrer, Murer, Maler og elektriker UC. Holstebro Lager og terminaluddannelsen UC. Ringkøbing-Skjern Smedeuddannelsen
Klyngemodel en samarbejdsform i skolepraktikken Få en attraktiv skolepraktik med ”praktikpladscenter” hvor skolen styre- og organisereuddannelsen. Få flere virksomheder til at tegne delaftaler og kombinationsaftaler. Få virksomheder til at tage elever til et specialområde i forhold til praktikmål. Opretholde uddannelsesniveauet i forhold til konjektursvingninger. paradokset er Intet arbejde: vil ikke have VFUér. Har travlt: ikke tid til VFUér.
Klyngemodel en samarbejdsform i skolepraktikken Færdiglavetforløb som er sammensat af skoleperioder, VFU, del- og kombiaftaler. Bruge elevplan som værktøj til synliggørelse og styring af forløbet Hvordan sammensætter vi uddannelsen i forholdt til elevenspraktikmål og skoleperioder. Modulisering af praktikperioderne – beskrivelse af det enkelte modul i Elevplan. Udvikling af model til at styre praktikmodulerne herunder elevernes placering i virksomhederne med en faglig progression og med en dynamisk plan. Få lokaleuddannelsesudvalg med til at udvikle virksomhedssamarbejdet
Klyngemodel en samarbejdsform i skolepraktikken Implementering af resultatet. Er der forhåbentlig ikke behov for. (bliver en naturlig del løbende med projektet) Erfa - møder på skolen Eleven har individuelle planer for skolepraktik i form af VFU. og delaftaler.