Velkommen til Hvordan fylder jeg lærerværelset ind i LærerIntra? LærerIntra kan erstatte lærerværelsets opslagstavler og fungere som skolens arkiv for.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Overordnet målsætning:
Advertisements

Orientering om skolebestyrelsesarbejdet
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Hjælp til integrering af IT i undervisningen
Vi arbejder i bestyrelsen på at sikre og føre tilsyn med, at den rette kurs sættes og holdes. Overordnet retning og overblik, vi arbejder ikke ”i maskinrummet”.
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Forældremøde på Stestrup Skole
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
G OOGLE DOKUMENTER i undervisningen. I NTRO Hvad er Google dokumenterGoogle dokumenter  Netbaseret skriveværktøj  Giver mulighed for eleverne at skrive.
ForældreIntra Østerhøjskolen Formålet er
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Peder Ohrt Fagligt netværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Peder Ohrt Uddannelsesnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion,
Sigrid .
Fremtidens skole Gruppe 5.
1. Forventninger og information • Vejlederbrev med den rette detaljeringsgrad tilgængelig på hjemmeside og sendes efter første henvendelse fra studerende.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
SkoleIntra-træffet 2013 Leif Andersen De administrative rutiner1.
De nationale test Dette oplæg er målrettet mod forældre og har fokus på tre områder: Formålet med de nationale test Testenes funktion og indhold Brug af.
Formularer (Access, del 3)
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Videndeling og ledelse
Evaluering af EMU Juni 2010 Undervisningsministeriet / Niras (
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
- Hvad kan I forvente som forældre?
SkoleIntra og integration med kommunale platforme - digital Signatur
på en specialkostskole
Hvordan får vi de sidste 20 % med på SkoleIntra? v/ Christina Harting.
Implementering af SkoleIntra i hverdagen Nordvestskolen  information  arbejdsgang  kursus  support Tommy Sørensen©
ForældreIntra – kom godt i gang! – med hvad???
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
Medialisering og organisationsudvikling 25. April 2012.
Elevplaner 2009 Det reviderede fælles elevplanskoncept Fælles Mål 2009
 Arbejder i Vallensbæk Kommune  Udviklingskonsulent med fokus på IT  IT-vejleder på Pilehaveskolen  Dansklærer i en 6. klasse.
Eksamen i AT Vejledningsplan Ma2VINTERFERIEVINTERFERIE 2Afle- vering Ti23 On32 To2223 FrSkrive -dag.
Digitaliseringsstyrelsen
Orienteringsaften på Byhøjskolen 24. januar 2012
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Evaluering og undervisning - en kultur
Om Specialcenter Sigrid Undset
EASY-A set med usability-konsulentens briller 6. september 2007.
Introduktion til Webax version 2
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
Etnisk Råd Grøndalsvængets Skole. Hvorfor lave et Etnisk Råd? I Københavns kommune har man lavet en udviklingsplan for hvordan byens skoler skal arbejde.
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Hvordan ændrer jeg min SkoleIntras setup, så den passer til de lokale forhold? Man kan tilpasse SkoleIntra til skolens eller kommunens behov på mange måder.
Visionsdagen Hvad kom der ud af dagenHvad kom der ud af dagen Lærernes oplevelse af dagenLærernes oplevelse af dagen Det opfølgende arbejdeDet opfølgende.
Produkter, planer og visioner Nye produkter, planer og visioner for de kommende år v/ Ole Windeløv
PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj.
Implementering af Lærerintra
Velkommen til LærerIntra set fra lederens bord Ledelsens holdning og ageren har stor betydning for, hvordan SkoleIntra kommer til at fungere på skolen.
Elevplaner Debatmøde med kontaktforældre. Dagsorden Velkommen Elevplaner Skolebestyrelsens indflydelse Elevplaner i den offentlige debat Fiktive elevplaner.
Hvordan får man mest ud af Forældreintra
Drømmeskolen i fremtiden fra et lederperspektiv 10. Juni 2015 Thomas Smidt, skoleleder.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Brug af internet i klasse. Eleverne skal lære at logge sig på Ny Vejen Kommunes server. Eleverne skal lære at gå på nettet. Eleverne skal kunne åbne.
IT-eksamen i dansk Foreløbig evaluering af 1.forsøgssæt fra forsøgsklasser og –lærere.
Implementering af SkoleIntra
- Kom tættere på dit barns skolegang
Ny Elevforside Elevplankonference 2012.
Opsætning.
Information om Aula til forældre
INTRODUKTION TIL SKOLELEDERE
Præsentationens transcript:

Velkommen til Hvordan fylder jeg lærerværelset ind i LærerIntra? LærerIntra kan erstatte lærerværelsets opslagstavler og fungere som skolens arkiv for centrale udvalg. Hvilke strategiske overvejelser går forud vidensdeling af skolens informationer og hvorledes håndteres dette i praksis? Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

A. Generelle overvejelser førend tavlerne forsvinder på lærerværelset PersonaleIntra og ikke LærerIntra Nøje analyse af hvilken information der skal være tilgængelig og hvor Vidensdeling på tværs skal være mulig f.eks. lærer/lærer Al information i PersonaleIntra Ingen opslagstavler på lærerværelset Ingen særservice med sedler til lærere Al information skal være tilgængelig og opdateret Opsætning af PersonaleIntra og vedligehold veldefineret Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

A. Generelle overvejelser førend tavlerne forsvinder på lærerværelset Undervisning af personalet Giv IT-vejlederen nok tid til at vedligeholde og samarbejd med PSC Klare forventninger til personalets brug fra starten Maskiner nok i umiddelbar tilknytning til personalerummet Se på frikvarterernes længde og tilsyn Anvend log positivt i samarbejde og ikke som kontrol Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

B. Beskedsystemet – Min forside eller samarbejde? Beskedsystemet er så centralt i PersonaleIntra, at det skal gennemgås som noget af det første. Det skal være sat korrekt op med team, årgange, faggrupper. Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

C. Nedbrydning af forsidens elementer - Skolen Skolelederens virtuelle værdibaserede synlige ledelse. Feltet anvendes til særlige informationer. Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

C. Nedbrydning af forsidens elementer - Opslagstavlen De blandede opslag af enhver art, både fra kontoret og personalet. Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

C. Nedbrydning af forsidens elementer - Aktivitetskalender Ajourført information om alt på skolen Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

C. Nedbrydning af forsidens elementer – Dagens skemaændringer Skal anvendes – også til vikarnoter. Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

C. Nedbrydning af forsidens elementer – Vigtige dokumenter Central information fra kontoret. Log over hvem der holder sig orienteret. Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

D. Nedbrydning af menuens elementer KoordinationDet vigtigste område dagligt. Kalender, bookning, skemaer ArkivHele skolens arkiv. Det vigtigste område over tid. Forskel på dokumenter og samlemapper (log/pligt til at lade sig informere). Alle skolens centrale udvalg er placeret i samlemapper og der er selvstændigt link til skolebestyrelsen DatabaserListe over personale og elever VærktøjLærerens skabelonværktøj LinksEgne links og udbygning til tredjepartsleverandører SamarbejdeLogbog, årsplaner og ugeplaner Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

D. Nedbrydning af menuens elementer - Arkiv Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra Der føres log over læste dokumenter. Brug dette til enkeltstående informationer og central information, som det forventes personalet har orienteret sig om. Samlemapper anvendes til alle skolens udvalg. Kan f.eks. være: Pædagogisk Råd Pædagogisk udvalg MED-udvalg Forretningsudvalg

D. Nedbrydning af menuens elementer – Arkiv II Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra Her ses et udsnit af skolens samlemapper. Disse er tilgængelige for alle MED-udvalg Pædagogisk Råd Pædagogisk udvalg

D. Nedbrydning af menuens elementer – Arkiv III Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra Mappen indeholder faneblade af hensyn til overskueligheden.

D. Nedbrydning af menuens elementer – Arkiv IV Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra Ved udfærdigelse af dagsordener og referater skrives direkte i PersonaleIntra. Dokumenter bliver søgbare og tilpasser sig skærmen. Ingen problemer med dokumentformater.

E. Indbinding af tredjepartsleverandører På sigt vil læreren arbejde endnu mere med PersonaleIntra. Det giver mulighed for at tilkøbe andre produkter og indbinde (linke) til dem i PersonaleIntra. De to vigtigste vil være: Administration: F.eks. karaktergivning, fraværsregistrering, tekstopgivelser Undervisningsmaterialer: Saml alle online undervisningsmaterialer skolen abonnerer på et samlet sted, og gør dem let tilgængelige Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

E. Indbinding af tredjepartsleverandører - Administration Et karaktergivningsprogram der kan linkes til i PersonaleIntra: Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

E. Indbinding af tredjepartsleverandører – Online undervisningsmaterialer Eksempel på online samling: Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

F. Fanebladene – det sæsonbestemte elementer Her placeres de elementer, der anvendes i en kortere periode i løbet af skoleåret. Det kan f.eks. være årsplaner, elevplaner, skoleårets planlægning/fagfordeling etc. Brugerne oplever et intuitivt system, hvor relevante arbejdsområder er lette at finde. Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra Eksempler på faneblade der kun er tilgængelige i en kortere periode Det er links til sider, der allerede findes andetsteds i PersonaleIntra

G. Fremtiden – forsætninger for videre succes Personalet har tilgang til computer og net Fortsat implementering af ny teknologi, f.eks. interaktive tavler og SMS Fortsat efteruddannelse i brug af PersonaleIntra og IT generelt Krav til generelle personlige IT kompetencer Fortsat udvikling af PersonaleIntra Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra

Daniel Blum Lærerværelset i LærerIntra