Ph.D. Group in Economics Sektion for Økonomi, Syddansk Universitet D. 6.09.2006.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Er det ikke noget i klassen?
Advertisements

Samskabelse af velfærdsservice: Ledelse og rammesætning
ErhvervsPhD initiativet
Hvem er vi? Info og service: 4 X 80, TDC’s omstilling Lyngby Radio, satellit m.m. Betalingstelefoner Oplysning, 118, 113 m.m.
TATIONpRÆSEN 7. SEP AARHUS UNIVERSITET NY HJEMMESIDE TIL AU 1.
Afgangsprojekter Diplom Bygning
Rådgivning til gartnerier
Fortrængningseffekter af løntilskud Svend Torp Jespersen CEBR.
ScienceLab -Et naturfagligt samarbejde i Faaborg-Midtfyn Kommune.
Universitetets formål
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
SVS intro 7. december 2010 v/LH Dias 1 Specialeseminarer på Institut for Statskundskab, KU Henrik Jensen Professor, Dr.Scient.Pol. & Ph.D. Department of.
Netværksprojekt for fremmedsprogenes profil og anvendelsesorientering i de gymnasiale uddannelser.
Lean Netværk AAU.
TATIONpRÆSEN 20 AARHUS UNIVERSITET SPECIALET PÅ TVÆRS AF UNIVERSITETSFAG SØREN S. E. BENGTSEN, PH.D.-STUDERENDE, INSTITUT FOR DIDAKTIK, DPU, AU OG TINE.
Når det at vejlede handler om andet end det faglige Søren Hansen Aalborg Universitet At vejlede i projektprocessen; med fokus på problemformulering, problemanalyse.
Velkommen! HD 1. del – IT og økonomi. Dagsorden/emner, der skal diskuteres Fagets historie og vision Hvem er hvem Fagets regler Eksamen Fagets dele Andre.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Velkommen til SDU First Mover Morgenmøderne Ann Højbjerg Clarke Institutleder Institut for Entreprenørskab og Relationsledelse.
Fagligt indlæg 22. april 2004Bente Neerup1 Ny struktur på geodataområdet ? Ændring af den administrative struktur: Hvordan udnytter GI-sektoren de nye.
- Dagtilbuddets Fællesskaber
Projektorganisering – hvordan og hvorfor? Hvad har vi lært?
Stiliseret cost-benefit som ”evalueringsmetode” Rasmus Højbjerg Jacobsen CEBR Copenhagen Business School.
Alumneforeningen for Pædagogisk Sociologi
APRIL 2010 AARHUS UNIVERSITET PÆDAGOGER OG FAGRESSOURCER.
Information til nye forældreråd i 0
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Hvad er Projekt X:IT? Projekt Børn, Unge & Rygning Kræftens Bekæmpelse.
Det Folkelige Forum Brugerundersøgelse. Hvem er jeg? Studerende på Syddansk Universitet i Odense Studentermedhjælper i Horsens Sund By fra september 2009.
De opsøgende medarbejderes nødvendige kompetencer
Dit barn gør ikke hvad du siger men hvad du gør
Powerpoint Kursus Powerpoint - Til Hvad ? Oplæg til møder Oplæg til møder Undervisning Undervisning På internettet På internettet Foredrag Foredrag Kurser.
Samarbejde, Læring og Projektstyring MM5: Projektdesign & Vejledning.
Styrings- modelNy økonomi- 25. JUNI 2012 AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMISTYRINGSMODEL - I ETAPER MORTEN VILS SØRENSEN.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Kaplan og Norton: The balanced scorecard
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
FAME og indlejringsprofessoratet Kort præsentation på fishnet.dk seminar d /
Lauritz B. Holm-Nielsen, rektor Lederudvikling, 2. oktober2006 AARHUS UNIVERSITET Lederudvikling forventninger til ledelsen i universitetets strategiske.
Internationalisering på SUND - strategi At styrke den internationale dimension i fakultetets uddannelser. Studerende skal tilegne sig et globalt perspektiv,
HD Regnskab og økonomistyring Lektor Claus Holm, Ph.D. og Docent Tage Rasmussen Institut for Regnskab Handelshøjskolen.
DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Forestillinger om fremtidig professionspraksis på lærer- og diplomingeniøruddannelsen.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
TITEL PÅ PRÆSENTATION Præsentationens undertitel Skriv dit navn /titel /andet.
TATIONpRÆSEN AARHUS UNIVERSITET NY ØKONOMIMODEL Overordnet beskrivelse af formål og proces, marts
Institut for Socialt Arbejde, onsdag den 6. maj 2015
”Inklusion er en vedvarende proces, der handler om at skabe åbne og udviklingsorienterede miljøer, hvor alle børn og unge oplever sig som aktive deltagere.
F REMTIDIGE OPGAVER FOR PÆDAGOGISKE KONSULENTER PÅ DAGINSTITUTIONSOMRÅDET Faggruppeudvalget for pædagogiske konsulenter i FOA FOA - Pædagogiske konsulenter.
Præsentation af resultaterne fra workshop 1 1. Workshop 1- hvad gjorde vi? Spor: Unge, uddannelse og beskæftigelse Tema 1 - Forebyggelse og sammenhæng.
Intrfaceprojektet som partnerskabelse v/Lektor Ane Hejlskov Larsen, Center for museologi, Aarhus universitet Lederkonference 2010.
HR Partner erfaringer – HR Partner modellen på DTU Præsentation i Personalestyrelsen den 12. april 2011 v/ HR Partner Marianne Krabbe.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Den 5. december 2013 Velkommen til session 3! ”Frivillighed – lagkagebund eller flødeskum” NY VIRKELIGHED - NY VELFÆRD Laust Kristensen.
Uddannelse til bæredygtig omstilling Universiteternes bidrag Ulrik Jørgensen, prof., centerleder DIST, Aalborg Universitet København 1 Ulrik Jørgensen.
Center for Naturvidenskabernes og Matematikkens Didaktik NAMADI Netværk om udvikling af naturvidenskabelige og matematiske studieretningsprojekter Erfaringer.
Turismen i Faxe Kommune Hvad kan vi bruge hinanden til?
Hvordan forenes sundhedsfagligt arbejde med kvalitetsudvikling? Inspirationen til temaet for Kvalitetsdag 2016 #kvalitetsdag_2016.
Virksomhed: SedumEksperten Præsentation af: Kåre Noer I faget: Speciale LA
I mentor ordningen på elevmentor.dk
Karakteristika i et projekt Kompleks, ny, unik konceptformulering
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
Sådan arbejder den gode TR
Idegrundlag og målsætninger
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Vidensbaseret praksis i botilbud
Praktik. Censorformand: Niels Tange Lokaler: Århus: D2.02 Kbh: K5.18
Bestyrelseskursus Foreningen for ATAKSI/HSP 3. oktober 2015
Præsentationens transcript:

Ph.D. Group in Economics Sektion for Økonomi, Syddansk Universitet D

Copyright 2006 © CEBR, Copenhagen - Dagsorden 1.Præsentation af gruppens oplæg 2.Debat om overordnede målsætninger 3.Debat om detaljeret indhold

Copyright 2006 © CEBR, Copenhagen - Præsentation af gruppens oplæg Målsætning Det er gruppens hovedmålsætning, at bidrage til hinandens faglige udvikling, samt sociale trivsel, gennem et inspirerende Ph.D. miljø Elementer i gruppens struktur 1.Fagligt element 2.Socialt element Instituttets rolle 1.Vejledningsmæssige rolle 2.Økonomiske rolle 3.Administrative rolle

Copyright 2006 © CEBR, Copenhagen - Elementer i gruppens struktur Det faglige element 1.Gensidig sparring 2.Kurser  Intensive Ph.D. kurser (dynamisk programmering; optimal kontrol teori)  Foredragsrækker om forskellige temaer (mat. teknikker; økonometri) 3.Foredrag  Eksterne foredrag; interne foredrag; samt internt i gruppen 4.Virksomheds- og karriere relevante foredrag

Copyright 2006 © CEBR, Copenhagen - Elementer i gruppens struktur De sociale element 1.Institutionalisering af engagementet i hinandens trivsel 2.Opbakning på hinandens daglige arbejde 3.Sociale arrangementer

Copyright 2006 © CEBR, Copenhagen - Instituttets rolle 1.Vejledningsmæssige rolle  Vejledere til gruppens proces og arbejde  Helst to proces-vejledere; én fra CEBR og én fra SDU 2.Administrative rolle  Vi ønsker blot at benytte mødelokalet og projektoren i nødvendigt omfang 3.Økonomiske rolle  Dække udgifterne til de faglige elementer; enkelte sociale arrangementer  Evt. godtgørelse for undervisere til intensive kurser

Copyright 2006 © CEBR, Copenhagen - Officiel hjemmeside  Officiel hjemmeside under Instituttets Sektion for Økonomi:

Copyright 2006 © CEBR, Copenhagen -