Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Rullende indskoling på Skovbyskolen.
Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Mere fokus på læring, mindre fokus på udstyr!
Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
Hjælp til integrering af IT i undervisningen
Klarup Skole Hellasvej Klarup Tlf:
Velkommen til workshoppen
Velkommen til 10.A Gentofte 10. klassecenter
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Nåede vi målet? podcasts Evaluering - eleverne • 1. Giver det at podcaste boganmeldelser eleverne mere lyst til at læse bøger? – a. Samlet set.
Elevmotiverende arbejdsformer Kompetenceudvikling for lærere i Gymnasiefællesskabet Moodle Fra it-teknik til pædagogik Fra pædagogik til.
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Læringscentret og nye vejledningsformer
PC.
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
IT i undervisningen Vejle Kommune. IT i undervisningen Vigtige pejlemærker  Fælles indkøb  Fælles teknisk koncept  Fælles klargøring af maskiner 
Fremtidens skole Gruppe 5.
Fællesmøde – torsdag den 13. september
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
De store underviser de små ved hjælp af it.
Støttet af • Projektet set fra CFU – mål og rammer • Projektet set fra skolens side • Best practice eksempler • Nåede vi målet –formidling.
Informationsteknologi: Tema & faglige mål. Informationsteknologi: Temaer Læreplan: Undervisningen organiseres omkring et eller flere temaer, hvor der.
Præsentation: Obligatorisk opgave 1
Skolebestyrelsens bud på "Fremtidens skole " på Lemtorpskolen 10
WLAN (Trådløs Ethernet)
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
Videndeling og ledelse
Modul 01: Introduktion Videregående pc-vejledning 60+Bornholm.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
 ”Svært at følge med på grund af så meget snak” › 54% ”helt enig” eller ”enig” (HHX-undersøgelsen)  Meget uro fra computere, der ikke bruges fagligt.
XP processen problemer og løsninger Problem Svært at få lavet ordentlige rammer for projektet. (Holde den indre kodeabe i skak)‏ Løsning Den første dag.
IT i undervisningen.
Drejebogen til eksamen på idræt B
Velkommen til Absalonskolen i Holbæk
Generelt om skræddersyede Arbejdsrum og integration
SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder.
Hvilke fordele er der for SFO´en i Skoleintra
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Alle lærertyper i gang med at bruge it i undervisningen
Sådan bruger vi LærerIntra
 Skal fra starten være om nære og genkendelige ting  Skal være med mulighed for gentagelse  Skal give eleverne en positiv tilgang til et nyt sprog.
Ledelse i den digitale skole - selvevaluering af udbyttet af it Uddannelsesforum 4. november 2008 kl. 14: :50 Konsulent Sanya Pedersen, Danmarks.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
 Arbejder i Vallensbæk Kommune  Udviklingskonsulent med fokus på IT  IT-vejleder på Pilehaveskolen  Dansklærer i en 6. klasse.
Appetit kommt beim essen.... Digitalisering i udskolingen..Fælleshåbsskolen..Afdelingen på Fælleshåbsvej..Læringscentret..Steen Juhl Møller.
Sikker Internet og SMS. Ole Clausen - Maglegårdsskolen – Gentofte - Baggrund for forløbet Multimedie generation Multimedie generation.
Hvorfor dette initiativ?
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Evaluering og undervisning - en kultur
Projekt X:IT -Støtter dit barn til et liv uden tobak Forældremøde 7. klasse – Projekt X:IT.
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Udvikling på IT-området
Modersmålsgruppen Klassematch A, B og C Tværgående temaer Almendidaktiske vurderinger.
Velkommen til LærerIntra set fra lederens bord Ledelsens holdning og ageren har stor betydning for, hvordan SkoleIntra kommer til at fungere på skolen.
Kom/IT præsentation Dette vil jeg komme ind på i løbet af fremlæggelsen: Opgavetype(kampagne) inkl. Begrundelse for valg Målgruppeanalyse Kommunukations.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
ELEVINTRA På Skoleintratræf Hvad skal vi nå? Bruge Elevintra til at: Differentiere Dokumentere Evaluere Ved hjælp af billeder, lyd og tekst.
Uge Uge Uge Uge Uge.
Digital billedsamtale - med billedet som sprog. Anne Herskind - Bjergmarkskolen Undervisningsforløb Adobe Photoshop introduktion Introduktion til opgave.
Sammen og hver for sig hver ting til sin tid. John Klesner lærer - it-vejleder - konsulent i Hammel medforfatter it-tema 3. klasse inspiration til JPCK.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Tal i familien IT-projekt Brørup skole 2.B at eleverne får en bevidsthed om, at de via deres familie er en del af et fællesskab at de får kendskab.
Kompetenceudvikling Kjeld Bo spurgte i efteråret 2012 Claus om der blandt medarbejderne var interesse for noget dansk undervisning. Hvorfor kom spørgsmålet,
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
Statistik med computeren Et undervisningsforløb i 6. klasse.
Introduktion til brug af Princh på biblioteket
Personalet Aktuel status Strategi - fremtid
Præsentationens transcript:

Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder Skolebibliotekar Claus Kühne IT-vejleder Lærer på Fløj F

THM L U E TOS CLK

Kort om Syvstjerneskolen Ca. 675 elever i 2008-2009 På vej mod fuldt 4-sporet skole (i 2009-2010) En gruppeordning for ADHD (ca. 42 elever i 1.-9.kl.) Ca. 67 lærere – heraf 4 ledere Helhedsaftale på alt med Furesø Lærerforening Furesøtillæg + ganske få andre tillæg Lønsumsstyring 415.000-430.000 kr. pr. normeret lærer Udvidet/fuld rammestyring

IT-struktur i kommunen Internet 50Mb/50Mb SITF IT-konsulent + 2 teknikker Domain FURUV ISA – PROXY UNI-server Cappa-server Lokalserver Syvstjerne

Grundplan

Fløjstruktur på Syvstjerneskolen Fløj D Fløj E Fløj F 3 klasser 7.-9. kl. Gruppeordningen 4 klasser 3.-9. klasse 3.-9. klasse 3.-6. kl. I alt pr. fløj: 7 klasser 36 bærbare PC 9 stationære PC 1 trådløs printer 1 medierullebord 1.-9. kl. Fløj N På Lillestjernen 0.-2. klasse

Computere på Syvstjerneskolen Fløj D Fløj E Fløj F 36 bærbare i 3 rulleskabe m. trådløse printere + 1 medierullebord m. projektor, DVD og højtalere 36 bærbare i 3 rulleskabe m. trådløse printere + 1 medierullebord m. projektor, DVD og højtalere 36 bærbare i 3 rulleskabe m. trådløse printere + 1 medierullebord m. projektor, DVD og højtalere Trådløst netværk 3 grp. rum m. 9 computere og printer 1 datalokale m. 22 computere, projektor, TV- kanaler mm. 1 kursuslokale m. projektor, TV- kanaler mm. Gruppeordningen Bærbare Trådløse printere Projektorer 1.-9. kl. Fløj N På Lillestjernen 12 bærbare i rulleskab m. trådløs printer + komplet smartboard + tablet-PC til hjemlån

KISS- model Keep It Simple Stupid

Træning af it-færdigheder 3.klasse Undervisningsforløb Elevernes personlige tilgang til it og medier At eleverne får it integreret i hverdagen tidligt og sikkert At eleverne hjælper hinanden Eleverne – 3.klasse Undervisningsforløb Træning af it-færdigheder Elevintra

3.klasse Undervisningsforløb Eleverne bliver interaktive brugere af skolens tilbud Lektiedagbog Elevplaner Løbende evaluering Følge med i fleksibelt skema Aflevere opgaver Sende og modtage beskeder Deltage i interaktive planer

”LEGO-MODEL 1” Angst FLOW Tryghed Frit efter Csikszentmihalyi

Minutfilmskonkurrence 6.klasse Undervisningsforløb Eleverne kombinerer it og medier At arbejdsprocessen går fra en personlig til en social kontekst Resultatet bliver en evaluering som elevintra kan gemme Eleverne – Tre 6.klasser Undervisningsforløb Minutfilmskonkurrence Elevintra Uni-server & Spørgeskema

600 mobiler  600 video-, lyd- og billedoptagere 6.klasse Undervisningsforløb 600 mobiler  600 video-, lyd- og billedoptagere

Dream vs. Problem? I have a dream ……… I have a problem ……

8.klasse Undervisningsforløb Eleverne bruger personligt og ser mulighederne Eleverne fjerner barrierer mellem it og undervisning Eleverne bruger Web 2.0 som arbejdsredskab Eleverne – 8.klasse Undervisningsforløb Projektopgaven Elevintra

Elevernes arbejde tages alvorligt 8.klasse Undervisningsforløb Elevernes arbejde tages alvorligt

”Bag et hvert problem ligger en frustreret forventning” Citat ”Bag et hvert problem ligger en frustreret forventning” Frit efter Lang