Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder Skolebibliotekar Claus Kühne IT-vejleder Lærer på Fløj F
THM L U E TOS CLK
Kort om Syvstjerneskolen Ca. 675 elever i 2008-2009 På vej mod fuldt 4-sporet skole (i 2009-2010) En gruppeordning for ADHD (ca. 42 elever i 1.-9.kl.) Ca. 67 lærere – heraf 4 ledere Helhedsaftale på alt med Furesø Lærerforening Furesøtillæg + ganske få andre tillæg Lønsumsstyring 415.000-430.000 kr. pr. normeret lærer Udvidet/fuld rammestyring
IT-struktur i kommunen Internet 50Mb/50Mb SITF IT-konsulent + 2 teknikker Domain FURUV ISA – PROXY UNI-server Cappa-server Lokalserver Syvstjerne
Grundplan
Fløjstruktur på Syvstjerneskolen Fløj D Fløj E Fløj F 3 klasser 7.-9. kl. Gruppeordningen 4 klasser 3.-9. klasse 3.-9. klasse 3.-6. kl. I alt pr. fløj: 7 klasser 36 bærbare PC 9 stationære PC 1 trådløs printer 1 medierullebord 1.-9. kl. Fløj N På Lillestjernen 0.-2. klasse
Computere på Syvstjerneskolen Fløj D Fløj E Fløj F 36 bærbare i 3 rulleskabe m. trådløse printere + 1 medierullebord m. projektor, DVD og højtalere 36 bærbare i 3 rulleskabe m. trådløse printere + 1 medierullebord m. projektor, DVD og højtalere 36 bærbare i 3 rulleskabe m. trådløse printere + 1 medierullebord m. projektor, DVD og højtalere Trådløst netværk 3 grp. rum m. 9 computere og printer 1 datalokale m. 22 computere, projektor, TV- kanaler mm. 1 kursuslokale m. projektor, TV- kanaler mm. Gruppeordningen Bærbare Trådløse printere Projektorer 1.-9. kl. Fløj N På Lillestjernen 12 bærbare i rulleskab m. trådløs printer + komplet smartboard + tablet-PC til hjemlån
KISS- model Keep It Simple Stupid
Træning af it-færdigheder 3.klasse Undervisningsforløb Elevernes personlige tilgang til it og medier At eleverne får it integreret i hverdagen tidligt og sikkert At eleverne hjælper hinanden Eleverne – 3.klasse Undervisningsforløb Træning af it-færdigheder Elevintra
3.klasse Undervisningsforløb Eleverne bliver interaktive brugere af skolens tilbud Lektiedagbog Elevplaner Løbende evaluering Følge med i fleksibelt skema Aflevere opgaver Sende og modtage beskeder Deltage i interaktive planer
”LEGO-MODEL 1” Angst FLOW Tryghed Frit efter Csikszentmihalyi
Minutfilmskonkurrence 6.klasse Undervisningsforløb Eleverne kombinerer it og medier At arbejdsprocessen går fra en personlig til en social kontekst Resultatet bliver en evaluering som elevintra kan gemme Eleverne – Tre 6.klasser Undervisningsforløb Minutfilmskonkurrence Elevintra Uni-server & Spørgeskema
600 mobiler 600 video-, lyd- og billedoptagere 6.klasse Undervisningsforløb 600 mobiler 600 video-, lyd- og billedoptagere
Dream vs. Problem? I have a dream ……… I have a problem ……
8.klasse Undervisningsforløb Eleverne bruger personligt og ser mulighederne Eleverne fjerner barrierer mellem it og undervisning Eleverne bruger Web 2.0 som arbejdsredskab Eleverne – 8.klasse Undervisningsforløb Projektopgaven Elevintra
Elevernes arbejde tages alvorligt 8.klasse Undervisningsforløb Elevernes arbejde tages alvorligt
”Bag et hvert problem ligger en frustreret forventning” Citat ”Bag et hvert problem ligger en frustreret forventning” Frit efter Lang