V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forskning, formidling og andre færdigheder
Advertisements

Social media marketing: Position of the Nordic Consumer Ombudsmen EU Consumer Summit 1 and 2 April 2014 Henrik Øe Consumer Ombudsman Denmark.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Legal aid in Denmark.
Teknik og Miljø - Planlægning og Byggeri Aarhus Kommune •Flemming Meyer •Master of Law, Special Consultant •Municipality of Aarhus •Department of employment.
Dagens program  Emne: Tim Berners-Lees WWW koncept og deraf følgende innovationer Forbered hver for sig Præsenter og diskutér i grupper Fremlæggelse med.
SPU-modellen (Struktureret ProgramUdvikling)
Danmarks Tekniske Universitet Bridging the gap to engineering education Martin E. Vigild Technical University of Denmark ALE 2012.
© bedre læring på kortere tid IT universitetet MKUM-E2009 Villads Keiding Konceptudvikling og Interaktive Digitale Medier MKUM 2009, Master i IT, ITU MKUM.
Select one of the 3 title pages and delete the others. Please do not create new title pages by using the layouts Title 1 – 3 as these layouts do not contain.
Hej. Vi er Lotte og Jesper - og vi er her i dag fordi vi skal fortælle jer lidt om et 4 ugers projekt vi lavede sidste forår, som tog udgangspunkt i Roskilde.
Langmarkskolen 6a. Flag  The name of the Danish flag is :  Dannebrog  The legend says at the Danish flag fell down from heaven.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
The Danish Lesson Center for Second Language Studies August 23, 2011 VMS.
Danish and English Some major points of syntactic contrasts tt [Right click for speaker’s notes]
Forside Titel Navn, sted eller begivenhed, dato. CHALLENGES FOR THE BANKING SECTOR - IN THE AFTERMATH OF THE CRISIS Louise C. Mogensen Deputy Chief Executive.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Unit 1 English Summative Assessment, Poem
A well-known scientist (some say it was Bertrand Russell) once gave a public lecture on astronomy. He described how the earth orbits around the sun and.
Modul 1 (B) Rød løber Tid: 30 minutter. Spilleregler for dagen.
Reflektion og e-portfolio Lise Agerbæk, Multimediedesigner
Dóra Bjarnason DPU 2.Oct Families and children with disabilities Coping strategies and empowerment.
Lektion 3 Den refleksive designer & Kulturelle oplevelser i offentlige rum 4. feb Lektion 3 "Kursets Tema"
Problemer med at bruge tympanometri? Slagelse og Middelfart okt.-nov
Portfolio. Portfolio – what? Portfolio is used in more ways –Product or presentation –Process –Learning –Evaluation Often we distinguish between a learning.
The Utility of Organisational Ethnography Konklusion. Neyland.
Database Normalization without Mathmatics
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Specialeseminar Kristine Tiedt.
Kulturstudier M, KA Art Worlds Hvem skaber kunsten?
0 IT direktøren i hjertet af forretningen: Få pulsen i vejret på jeres forretning Michael Vad, Managing partner, COO, Heidrick & Struggles Februar 2009.
Technology Briefing. Hvorfor snakker vi drift? Meget fokus fra Microsoft på effektiv drift Dynamic Systems Initiative MS Operations Framework Meget fokus.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Litteratursiden / forfattere / anmeldelser / analyser / lister / temaer / læseklubber / video / brugere Digital communication of performance literature.
CUSTOMER JOURNEYS 12/9.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 30 SEPTEMBER 2014 DEIC CONFERENCE 2014 PHD STUDENT MATTEO PILATI AARHUS UNIVERSITY DEPARTMENT OF CULTURE.
1 Welcome! The search process:  How to handle the search process (strategies)  Transform your topic into search terms  Search techniques  how to use.
SummIT maj Videnmedarbejdere i 21. århundrede “Your most precious possession is not your financial assets. Your most precious possession.
Vækst i events og festivaler Introduktion. Hvordan skaber man vækst i events?
Linking international students and Danish businesses.
Agenda 1.Informationer 1.Excel i fb.m. projekt 2 2.Reserver tid til projekt 2 3.Øvelse: a / b = c 2.Opsamling fra sidst 3.Estimation (konfidensintervaller)
Digital netværkstjeneste for pasning af kæledyr En undersøgelse af netværksskabelse og tillidsstrategier Mundtlig oplæg af Charlotte Hjort Britt Morelli.
Designprocess Linnea Jacobsen 1. semester Uge 37 mandag 9. – søndag 15. september 2013.
Oh, store Gud, når jeg dit værk beskuer
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
H:\ public_html \ gwd \ oevelse_x \
Kyoto, dyr og dårlig Mere Kyoto efter 2012?. Pris og effekt Pris for Kyoto: Forløbig omkring 60 mia $. Effekt: afvigelse fra udviklingen uden intervention.
© Instituttet for Fremtidsforskning - The Copenhagen Institute for Futures Studies Dreambuilding - Dream Society i praksis Uffe Palludan Henrik Kristensen.
Nyt tværfagligt innovations tilvalgskursus på DTU Diplom Vil du bruge din faglighed i tværdisciplinært samarbejde med ingeniørstuderende fra andre retninger?
FLUID Konference: FRA STRATEGI TIL PRAKSIS Implementering og forankring af e-læring i organisationen Den Sorte Diamant 8/ Michael Rytkønen Projektleder.
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Sociology and social media af: Mads, Emil, Caspar og Jos.
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
Inspiration og feltarbejde
Usability 24. marts Tilgængelighed 2. Dagens øvelse 3. Spørgsmål.
V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
Usability ITU, forår 2008 Usability ITU Forår 2008 ’Teori 2’ 3. kursusgang, 14. februar 2008.
V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh
HCI - Tale som in-/output Kan vi kommunikere med computere ved hjælp af tale? –Ex: billetbestilling, nummeroplysningen, computersupport, etc. Hvornår vil.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
GIS and statistical data analysis Copenhagen September 11, 2013.
THE MENTORING JOURNEY.
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Hvor er værdien af intern kommunikation?
I Herrens Hænder In the hands of God 4 vers
The Effects of Depressants on the Pulse Rate of Lumbriculus Variegatus
Best SEO Sites in 2018 | DM Web Promotions Tips
Præsentationens transcript:

v. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh Lotte Lund Larsen Roskilde Rates – Et digitalt medieret fællesskab

Disposition 1.Praktisk demonstration 2.Markedsføring (v. Christie) 3.Et paradoks i Roskilde Rates (v. Jesper) 4.Roskilde Rates i senmoderniteten (v. Lotte)

Ændringer 1.Ingen Roskilde Rates Right Now 2.Ingen Rates på display 3.Rates vises i form af symboler Bands protesterede

Roskilde Festival Prototype 3 2.Pavilion Junior 3.Tirsdag og onsdag 4.10 koncerter 5.Målsætning 100 rates pr. koncert

Sms

Mobilsite

Markedsføring 1.Hvordan finder brugerne Roskilde Rates? 2.Udbredelse 3.Hvordan gør vi Peter Morvillle: Ambient Findability: What we Find Changes Who We Become USA (p og ) Malcolm Gladwell: The Tipping Point: How Little things Can Make a Big Difference Little Brown (p og )

Markedsføring 1.Koncepter skal kunne findes 2.Tænke markedsføring ind i konceptet 3.Personalisering Peter Morville 2005

Markedsføring Før festivalen: 1.Myspace profil (248 venner) 2.Nyhedsbrev 3.Pressemeddelelse Hvordan bliver vi fundet?

Markedsføring 1.80/20 regel 2.Exceptional People 3.Stickiness Factor Malcolm Gladwell 2000

Markedsføring På festivalen: 1.Klistermærker 2.Stempler 3.Plakater 4.Personlige opfordringer til at rate Omsat til praksis

Markedsføring Concert reviews by the audience Rate concerts at Pavilion Junior 3rd and 4th of July Send at text messages with rates from 1 to 6 during and right after the concert to 1027 Example: RR 5 great vocal On your mobile phone at mobile.roskilderates.dk you can see concert graphs, averages, and comments. At you can also get the concert graphwww.roskilderate.dk as a webwidget to display on your own website, myspace profile, blog etc. Klistermærker og plakater 1 = bad 2 = not good but not all bad 3 = okay 4 = Good 5 = Really Good 6 = Amazing

Markedsføring Roskilde Rates Rate the concerts at Pavilion Junior Tuesday and Wednesday mobile.roskilderates.dk Stempler Roskilde Rates On your phone: Mobile.roskilderates.dk On the web:

Markedsføring 1.Opfordre til at rate og bruge mobil internet 2.17 festivalgæster pr. mand Under koncerterne

Et paradoks i Roskilde Rates ”Det stinker! hvad fanden har i gang i????” ”At skulle spille med en rullende karakter over hovedet er patetisk. Det er baseret på en vrangforestilling af hvad en oplevelse af en koncert er.” ”Når folk er til koncert skal de nyde koncerten og IKKE opmuntres til at skrive sms'er. Det er der nok der gør under koncerter i forvejen! ” Spørgeskema

Et paradoks i Roskilde Rates ”The key is to find the actionable investement where you disagrees with the consensus” (Citeret i O´Reilly, Tim: What is web 2.0 – Design patterns and Business Models for the next generation of software) Dr. Kedrosky is a venture capitalist and media personality. He is a sought-after speaker. Analyst for CNBC television Columnist for TheStreet/RealMoney Editor of Infectious Greed, one of the best known business blogs on the Internet Frequently quoted in major publications around the world.

Et paradoks i Roskilde Rates ”Fint med at blive rated. Det er jo rart at vide hvad folk syntes. Hvis det bliver et tilpas repræsentativt udsnit af dem der er til koncerten som rater og man får en graf, så kan man rent faktisk gå ind og se hvordan man skal skrue sin setliste sammen” Nordstrøm; bilag side 225 ”Jeg tror umiddelbart at man kan bruge det til at understøtte de signaler man ellers har fået. Det er rart at man kan gå ind og se om man faktisk havde ret i hvilke numre der var gode og på hvilke tidspunkter” Death By Kite; bilag side 231 Interviews

Et paradoks i Roskilde Rates

Hvorfor? Teknologiforskrækkelse eller etiske betænkeligheder? Modstand

Et paradoks i Roskilde Rates

Ord er magtfulde Ord muliggør handling

Et paradoks i Roskilde Rates Professor of History Field: European Intellectual and Cultural History; Critical Theory; Media Studies Recent publications: What's the Matter with the Internet? (University of Minnesota Press, 2001) Information Please: Culture and Politics in a Digital Age (Duke University Press, 2006) The good, the bad, and the virtual - ethics in the age of information (MIT Press 2003) Mark Poster 2003

Et paradoks i Roskilde Rates ”Critics complain that the new medium will undermine the ethical basis of society” Nye medier ophæver de etableret etiske principper Grænserne mellem tid og rum udviskes Handlingen kan ses amoralsk pga. mediet Ikke muligt at opstille transcendentalt etisk princip Man bør revurdere etiske principper. Mark Poster The good, the bad, and the virtual - ethics in the age of information 2003

Et paradoks i Roskilde Rates Negative tilbagemeldinger? Miste kontrol? Miste autoritet? Hvad er de bange for?

1.Senmodernitet og dets subjektposition 2.Pierre Lévy’s Kollektiv Intelligens 3.Optimistisk perspektiv og Roskilde Rates Roskilde Rates i senmoderniteten Anthony Giddens: Modernity and Self-Identity: Tribulations of the Self In Jaworkski/coupland (eds.) The Discourse Reader. London: Routledge. (p ) Pierre Lévy: Collective Intelligence. Mankind’s emerging World in Cyberspace [1995 L’intelligence collective: Puor une anthropologie du cyberspace] New York: Plenum Press. (p. Vii-xxviii og p. 1-20) Struktur for oplæg 3

Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Selvets refleksive projekt 2.Selvet selekterer samtidig med det opretholder 3.Vi er hvad vi selv gør os til Anthony Giddens 1991

Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Autoritet vs. Usikkerhed 2.Er netop ideen om kollektiv intelligens, Smart Mobs, Wisdoms of the Crowds eller The Hive Mind en reaktion på ophævelse af absolutte autoriteter? vs. Anthony Giddens 1991

Roskilde Rates i senmoderniteten Pierre Lévy 1997 [1995] 1.Social viden 2.Kollektiv intelligens 3.No one knows everything, everyone knows something, all knowledge resides in humanity. (1997 [1995] s )

Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Roskilde Rates kan placeres i senmodernitetens spændingsforhold for subjektet 2.Og er et produkt af et optimistisk blik på forholdet mellem IT og socialitet Because the Audience has something to say as well! (Tagline 1 på Myspace) The Voice of the Audience! (Tagline 2 på Myspace) Opsummering

Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Potentiale er svære at spå om 2.Roskilde Rates vendes på hovedet? 3.Oplæg til decentralisering Vores perspektiv

Sidste slide