Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh"— Præsentationens transcript:

1 v. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen (christie@itu.dk) Jesper Høffner Krogh (yewer@itu.dk) Lotte Lund Larsen (lolula@itu.dk) Roskilde Rates – Et digitalt medieret fællesskab

2 Disposition 1.Praktisk demonstration 2.Markedsføring og prototype 3 (v. Christie) 3.Et paradoks i Roskilde Rates (v. Jesper) 4.Roskilde Rates i senmoderniteten (v. Lotte)

3

4 sms

5 Mobilsite

6 Kommentarer

7 Markedsføring og prototype 3 1.Hvordan finder brugerne Roskilde Rates? 2.Udbredelse 3.Gladwelll

8 Markedsføring og prototype 3

9

10

11

12

13

14 Et paradoks i Roskilde Rates ”Det stinker! hvad fanden har i gang i????” ”At skulle spille med en rullende karakter over hovedet er patetisk. Det er baseret på en vrangforestilling af hvad en oplevelse af en koncert er.” ”Når folk er til koncert skal de nyde koncerten og IKKE opmuntres til at skrive sms'er. Det er der nok der gør under koncerter i forvejen! ” Spørgeskema

15 Et paradoks i Roskilde Rates ”The key is to find the actionable investement where you disagrees with the consensus” (Citeret i O´Reilly, Tim: What is web 2.0 – Design patterns and Business Models for the next generation of software) Dr. Kedrosky is a venture capitalist and media personality. He is a sought-after speaker. Analyst for CNBC television Columnist for TheStreet/RealMoney Editor of Infectious Greed, one of the best known business blogs on the Internet Frequently quoted in major publications around the world. http://www.kedrosky.com/docs/bio.htm http://www.kedrosky.com/docs/bio.htm

16 Et paradoks i Roskilde Rates ”Fint med at blive rated. Det er jo rart at vide hvad folk syntes. Hvis det bliver et tilpas repræsentativt udsnit af dem der er til koncerten som rater og man får en graf, så kan man rent faktisk gå ind og se hvordan man skal skrue sin setliste sammen” Nordstrøm; bilag side 225 ”Jeg tror umiddelbart at man kan bruge det til at understøtte de signaler man ellers har fået. Det er rart at man kan gå ind og se om man faktisk havde ret i hvilke numre der var gode og på hvilke tidspunkter” Death By Kite; bilag side 231 Interviews

17 Et paradoks i Roskilde Rates

18

19

20 Hvorfor? Teknologiforskrækkelse eller etiske betænkeligheder? Modstand

21 Et paradoks i Roskilde Rates

22 Ord er magtfulde Ord muliggør handling

23 Et paradoks i Roskilde Rates Professor of History Field: European Intellectual and Cultural History; Critical Theory; Media Studies Recent publications: What's the Matter with the Internet? (University of Minnesota Press, 2001) Information Please: Culture and Politics in a Digital Age (Duke University Press, 2006) Mark Poster The good, the bad, and the virtual - ethics in the age of information (MIT Press 2003)

24 Et paradoks i Roskilde Rates ”Critics complain that the new medium will undermine the ethical basis of society” Nye medier ophæver de etableret etiske principper Grænserne mellem tid og rum udviskes Handlingen kan ses amoralsk pga. mediet Ikke muligt at opstille transcendentalt etisk princip Man bør revurdere etiske principper. Mark Poster The good, the bad, and the virtual - ethics in the age of information 2003

25 Et paradoks i Roskilde Rates Negative tilbagemeldinger? Miste kontrol? Miste autoritet? Hvad er de bange for?

26 1.Senmodernitet og dets subjektposition 2.Pierre Lévy’s Kollektiv Intelligens 3.Optimistisk perspektiv og Roskilde Rates Roskilde Rates i senmoderniteten Anthony Giddens: Modernity and Self-Identity: Tribulations of the Self. 1991. In Jaworkski/coupland (eds.) The Discourse Reader. London: Routledge. (p. 415-427) Pierre Lévy: Collective Intelligence. Mankind’s emerging World in Cyberspace. 1997 [1995 L’intelligence collective: Puor une anthropologie du cyberspace] New York: Plenum Press. (p. Vii-xxviii og p. 1-20)

27 Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Selvets refleksive projekt 2.Selvet selekterer samtidig med det opretholder 3.Vi er hvad vi selv gør os til Anthony Giddens 1991

28 Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Autoritet vs. Usikkerhed 2.Er netop ideen om kollektiv intelligens, Smart Mobs, Wisdoms of the Crowds eller The Hive Mind en reaktion på ophævelse af absolutte autoriteter? vs. Anthony Giddens 1991

29 Roskilde Rates i senmoderniteten Pierre Lévy 1997 [1995] 1.Viden 2.Kollektiv intelligens 3.No one knows everything, everyone knows something, all knowledge resides in humanity. (1997 [1995] s. 13-14)

30 Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Roskilde Rates er et produkt af senmodernitetens prøvelser for subjektet 2.Og et produkt af et optimistisk blik på forholdet mellem IT og socialitet Because the Audience has something to say as well! (Tagline 1 på Myspace) The Voice of the Audience! (Tagline 2 på Myspace)

31 Roskilde Rates i senmoderniteten 1.Potentialer? 2.Konsekvenser? 3.Ikke tilsigtet brug?

32 Sidste slide 1.Diskussion


Download ppt "V. John Paulin Forår 2007 Design, Kommunikation og Medier, IT-Universitetet Oplæg af: Christie Andersen Jesper Høffner Krogh"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google