Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

0 IT direktøren i hjertet af forretningen: Få pulsen i vejret på jeres forretning Michael Vad, Managing partner, COO, Heidrick & Struggles Februar 2009.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "0 IT direktøren i hjertet af forretningen: Få pulsen i vejret på jeres forretning Michael Vad, Managing partner, COO, Heidrick & Struggles Februar 2009."— Præsentationens transcript:

1 0 IT direktøren i hjertet af forretningen: Få pulsen i vejret på jeres forretning Michael Vad, Managing partner, COO, Heidrick & Struggles Februar 2009

2 Gode nyheder… 1 Kilde CIO.com The State of the CIO `09

3 Med hold i virkeligheden? 2 Kilde CIO.com

4 Vi ser IT direktørens rolle som forretningskritisk 3 Closer CEO Partnership Increased Corporate Leadership Focus on Technology Only Member of Executive Committee Trusted Advisor of the CEO Business Partner of the CEO Successful IT staffs need to shift their primary emphasis from technical to business expertise and innovation. Kilde Heidrick & Struggles

5 Nøglen til succes? 4 Kilde CIO.com

6 Heidrick & Struggles´ globale model for ledelseskompetencer 5 Visionary leadership Organizational buy-in Envision Leading change Openness of communication Team leadership Relationship building Modeling key values / ethical Delegating and empowering People development Engage Leading involvement Driving results Decisiveness / decision making Self-confidence, determination Managing innovation Execute Leading results External awareness Best practice perspective Customer orientation Internal awareness Learn Understanding the environment Deduce Mastering complex business problems Analytical thinking Conceptual thinking Creative thinking

7 Hvilke kompetencer skal i centrum? 6 Markedsfokus Kundeorientering Best practice Innovation Strategi og forankring Resultater IT Direktøren - stereotyp IT Direktøren - rollemodel

8 Personlig udvikling – hvad bør du prioritere? Ledelseskompetencer Markedsfokus Kundeorientering Best practice Innovation Strategi og forankring Resultater Din ledelsesstil Forstå konkurrenter og omgivelser Hold løbende kontakt til kunder Hvordan gør de bedste – også uden for branchen Skab fornyelse som giver konkurrencemæssige fordele Arbejd strategisk og sørg for opbakning i hele organisationen Sikre at der bidrages til bundlinjen – udover hvad der forventes 7

9 Der er stadig noget at tage fat på… 8 Kilde CIO.com

10 “A leader is best when people barely know he exists, when his work is done, his aim fulfilled, they will say: we did it ourselves.” 9 Lao Tzu, kinesisk filosof

11 10 Copyright © 2008 Heidrick & Struggles. All rights reserved. Reproduction without permission is prohibited. Michael Vad, Managing Partner Hammerensgade 1 København 1267 +45 3337 7600 www.heidrick.com michael@vad.dk


Download ppt "0 IT direktøren i hjertet af forretningen: Få pulsen i vejret på jeres forretning Michael Vad, Managing partner, COO, Heidrick & Struggles Februar 2009."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google