Obamas brug af sociale medier i præsidentkampagnen 2008.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
- ”Digitalt medborgerskab” – om bibliotek og borgerservice som kulturkonvergens eller konvergenskultur.
Advertisements

VIRUS, SPYWARE OG SPAM. Vi tar´ en tur rundt i en uhyggelig verden, fyldt med alt muligt skidt der forpester vores liv med vores PC Af Molly Larsen.
Økonomiske beregninger
LIV I LUNGERNE.dk image by placeit.net.
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
Flickr.com – online billeddeling
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Gå for hjertet med Becel - for Hjerteforeningen
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
VEJEN TIL VÆKST.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Sociale Medier Booster bundlinjen AF Bjarke Larsen.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Kørekort til de sociale medier
Unge & IT. Kampagne og rekruttering af rollemodeller.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Fremtidens markedsføringsplatform
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Netnørdmøde i SEH 1 Netnørdernes på-vej-hjem møde den 21. maj 2008 kl. 17 – med tema: Web3.0 – hvad er anderledes i forhold til WEB2.0? Lokalitet:
RAY-BAN Magic Pen. Kampagnen • Web prank – Indirekte markedsføring – Spredes viralt • Falsk produkt – På sigt skabe omtale om Ray-Ban • Web prank – Indirekte.
Online tilstedeværelse og Reputation Management. Agenda  Dit digitale fodaftryk  Søgemaskineoptimering  Online Reputation Management  Live eksempler.
Mathias Vestergaard™ hvordan IT kan skabe en ny livsstil…
Sociale Medier og Jobsøgning - Twitter. Intro  Twitter er et Socialt Medie  Twitter er kendt for at give nyheder et frisk pust  De fleste kendte: Skuespillere,
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Kommunikation og offentlighed
Interessenter og interessentanalyse
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
DREAMING IN MONO Problemformulering
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Prøv det nye the mysterious wold game, test din viden om verden og få et godt grin med dine bekendte, vi vil garanter du vil synes om det og lære noget.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Unge og undervisningens medialisering
Hej velkommen til vores familie. Vi løser altid tingene i vores familie Og støtter hinanden 100%
Litteratur på mobilen Der er meget, vi ikke kan vide! Men alligevel meget der står mellem linjerne… hvorfor skriver hun ikke tilbage og hvad er det, der.
Digital netværkstjeneste for pasning af kæledyr En undersøgelse af netværksskabelse og tillidsstrategier Mundtligt oplæg af Charlotte Hjorth Britt Morelli.
Mediepædagogik og didaktik
Redskaber til at støtte børn og unge i deres sociale liv på nettet Marianne Pihl, Projektkoordinator i Red Barnet Lystrup
MICHAEL ANDREAS HANSEN COMMERCIAL DIRECTOR & PARTNER
Snapchat som markedsføring Kan man godt det? Rune, Tina & Louise.
Bloggerkultur Hvorfor blogger vi?.
Undervisningens medialisering Hørsholm,
Blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen Ana Petrina og Anders Due Bedst på nettet, 20. november 2007.
Branding af læren Tværfaglig uge Uge Frederiksberg Seminarium.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
Today everybody’s the media Agenda: Mig, mig og mig De unge og den verden, der omgiver dem Medier og kommunikation Push og pull Projekter og receptioner.
Informations- kampagne om unødvendig kemi. Formål med mødet  Orientere om  Kampagnens baggrund  Målgruppe  Ønsker til form  Budskaber  Formalia.
H:\ public_html \ gwd \ oevelse_x \
Natmus.dk. BETA – forever? Organisering Fra ”hjemmeside” til digital tilstedeværelse - Være synlige og ”findbare” på nettet - Møde brugerne og deres.
Reklame & Markedsføring
MEDIESTRATEGI OVERSIGT: Facebook Website Trykte medier Viraler
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
Infomøde cand.selv – cand.mentor
Forberedelse 2.0 ”Store your knowledge in your Friends” © UFFE SØRENSEN.
Fyn Rundt 2006 & alt det andet: En oplevelses år baseret på kvalitet, ægthed og holdbarhed - Og erfaringerne fra 2004 og 2005 We are in the people business…
Service Action Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 ”Servicejournalistikkens opgave er at levere livshjælp til det moderne.
Tekst til nettet Digitale Medier E /11. MENU DIGITALE MEDIER: FORMIDLING OG DESIGN SØGEMASKINER OG OPTIMERING Tekst på nettet Opsummering på kursets.
Overordnet mål POSITIV OMTALE ? ”Skal ikke ses om en erstatning til print coverage – men som et supplement” V. Nikolaj Skarbye.
Relationsbaseret markedsføring og Facebook Annoncering Anders Sevelsted | Aditup.dk | Havneparken 2 | | #AndersSevelsted.
Online Reputation Management. Online Reputation Management (ORM) 4. Handling 1. Overvågning 2. Analyse 3. Strategi Brands Nøglepersoner Produkter Ydelser.
Digitale tjenester på nettet Dansk Energi, 15. juni 2009.
Din kreative online praksis! – del 2
Sådan kommer du i gang med Sociale medier Klaus Hall
Fabrick Branding strategi med fokus på brand awareness og vejledning i brugen af de sociale medier.
Når du allerede mestrer de vigtigste
#UNGKBH Oplæg om sociale medier.
Positive sider som far 1:____________________________ 2:____________________________ 3:____________________________ 4:____________________________ 5:____________________________.
Præsentationens transcript:

Obamas brug af sociale medier i præsidentkampagnen 2008

Barackobama.com

Inspireret af Howard Deans 2004 kampagne Værge folk Hyppigt opdateret (Mumbai) Ikke kun en brochure Integreret Flickr og YouTube

MyBarackObama.com

Facebook medstifter Chris Hughes 1,5 millioner brugere Organisere vælgere Få fat på ”swingvotes” Del din egen historie via blog

IPhone application

Facebook, YouTube, Reddit, Digg, MySpace, Twitter, Blogging Donate your status to Obama-kampagne Især det unge segment Positiv omtale Nedtone tilsvininger

SMS –Til unge vælgere på velvalgte tidspunkter –Reminder til at huske og stemme Fra politikjunkier til den almene amerikaner –Donationer –Fritid

Mange bække små… $293 millioner på TV reklamer på 1½ år Kampagnen var bygget på Obamas følgere via kreativitet på nettet SEO – gennemtænkt og vellykket –Title tag –Img tag –Header tag

Change.gov

Site til den præsidentielle overgang Indtil d. 20 januar og 30 dage efter ”…the transition process will offer you opportunities to participate in redefining our government.” Fortsat interagere med folk på et meget personlig niveau

Tørre tal Facebook: 3 millioner friends YouTube: subscribtions MyBarackObama: 1.5 mill. accounts Op mod 300 svar på blogindlæg i den første time $600 millioner i donationer i alt

Og dog… –50% af alle donationer var traditionelle –Hovedparten af klippene var fra TV –”Obama will live and die by the digital sword..” –Andrew Keen