M ÅLGRUPPEANALYSE EgoTrap. Maj: Interaktivitet Charlotte: Elevforudsætninger Kristian: Lærerne som gatekeepers Jesper: Konceptforslag.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
V./ Leif Tøfting Kongsgaard, Væksthuset
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Svend Gønge-skolens værdier...
Børns sociale liv med digitale medier
Hvem er vi? Martin Dahl Karin Dam Nielsen
Fremtidens folkeskole i Aalborg
Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
Game Maker 7. Sådan ser Game Maker ud når det startes op.
Energi- & Vandværkstedet
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Lærings- og praksisfortællinger:
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Pronominer/Stedord (Fornöfn).
Kreativ digital matematik
Kursus for instruktører i seniordans
Børn og sorg - og sprældøde døde
The Sims2 Double Deluxe + Sims 2 Pets
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
1 De fem mest brugte regler… der ikke eksisterer. Fem regler, der ikke eksisterer…
Motorvejs beskæftigelse Jeg kørte på motorvejen, da jeg besluttede mig til at gøre et kort da jeg besluttede mig til at gøre et kort stop, for at gå på.
Skriftlighed og læring
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Psykologi Hvad er psykologi? Hvem bruger psykologi?
Reflektion og e-portfolio Lise Agerbæk, Multimediedesigner
Vejledningsforløb med læringskontrakt
En køn pige inviterede en ung mand med hjem, -tog ham med ind i soveværelset, og foreslog straks at de skulle prøve at gøre det i stilling 69…...
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
At udforske sin egen praksis
Orienteringsmøde 11. november Trørødskolen - en attraktiv skole! rummelighed og anerkendelse faglighed og arbejdsglæde klare regler og godt humør.
Nye mad- og bevægelsesvaner i klassen
Dansen omkring handicapbegrebet
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Eksperimenterende undervisning
Læremiddelkultur I Folkeskolen
Deltagelse og fastholdelse i et skole- og ungdomskulturelt perspektiv på erhvervsuddannelserne Peder Hjort-Madsen, Center for Ungdomsforskning, Aalborg.
UEA-undervisning som projektemne Af Allan Dam og Kirsten Viborg VSD afdeling Lem.
Vejlederens kommunikation
Børn og unges sociale liv online Og hvilken rolle spiller læreren?
Alle talenter skal i spil… Anette Steen Pedersen Færøerne - maj 2011.
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Oplæg: Formål, mål og målsætninger.  § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Mig Her er Jeg Jeg hedder Lea Jeg har fødselsdag den 12.april.
Læringsmiljø og anvendelsesorienteret undervisning
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Chefen ser fortvivlet på sit ur og opdager at hans underordnede ikke er kommet til tiden for at holde et meget vigtigt seminar på en konference som netop.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Forberedelse 2.0 ”Store your knowledge in your Friends” © UFFE SØRENSEN.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Forestilling/Ide/Oplevelse Eksternalisering af ide/Forestilling Kommunikation om og vurdering af resultat. (Begrebsliggørelse) Udvikling af nye forestillinger.
Digital billedsamtale - med billedet som sprog. Anne Herskind - Bjergmarkskolen Undervisningsforløb Adobe Photoshop introduktion Introduktion til opgave.
De schönske termer Workshop d|bubbles. Naming, framing og reframing Udgangspunkt: vi har gennemgået en worldmaking-proces Naming Framing Workshop: test.
Gennemgang af Youtube.com. Hvad kan man finde på Youtube.com?  Musik  Film  Filmklip  Instruktionsvideoer  Etc.
Motorvejs beskæftigelse Jeg kørte på motorvejen, da jeg besluttede mig til at gøre et kort da jeg besluttede mig til at gøre et kort stop, for at gå på.
Velkommen Formålet med denne workshop er At teste forskellige former for teknologiunderstøttelse ved etablere af samarbejde på hospitaler. Målet med dette.
Min sommerferie Første uge var vi på Jælling festival, vi fik en autograf af Sebastian klein. her ser i et billede da vi fik den.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Sociale Medier Er min virkelighed digital? Og er det digitale virkeligt? SØS idrætsefterskole 28/
Det handler om eleverne
SIP3: Differentiering Temaer
Præsentationens transcript:

M ÅLGRUPPEANALYSE EgoTrap

Maj: Interaktivitet Charlotte: Elevforudsætninger Kristian: Lærerne som gatekeepers Jesper: Konceptforslag

”Interaktiviteten imødekommer i høj grad børnenes behov for og ønske om at handle, lege kommunikere og skabe sociale relationer og situationer ved hjælp af og gennem de nye medier.” - Birgitte Holm Sørensen

Endnu et opkald – hun virker en smule fornærmet. ”Hun kan da ikke vide at jeg gik skævt? Hvor sidder hun henne? Kan hun se mig? – Hun må selv have fordomme!” - Pige fra 2. analyseenhed

”Damen virker sød og hun har en rar stemme. Men jeg kan ikke li’ at snakke med en jeg ikke ved hvordan ser ud. Det kunne være rart at se et billede af hende.” - Pige fra 2. analyseenhed

Murray siger: “Agency is the satisfying power to take meaningful action and see the result of our desisions and choices”

Ny undervisnings- og læringspraksis i skolen Lærings praksis udenfor skolen (nye elevforudsætninger) Undervisnings- og læringspraksis i skolen

EgoTrap (-) Agency (+) Udfordring og immersion (+) Reifikation (+) Tolkning af sig selv Fagligt indhold

I NTERVIEWS Et struktureret telefoninterview med en lærer fra Vejen Gymnasium Et gruppeinterview med to lærere fra Ørestadens Gymnasium

R ELATIVE FORDELE Egenskaber Afslappende at være lærer, fordi man ikke skal holde styr på eleverne Handlingen sikrer, at eleverne bliver holdt fast Eleverne lærer deres mobiltelefon bedre at kende på en sjov måde Parringen af to elever styrker sammenholdet Opstillingerne var sjove og spændende Barrierer Fagligheden er for lav på de enkelte opstillinger (6. klassesniveau) Manglende opsamling af resultater Ringe kobling mellem EgoTrap og det naturvidenskabelige grundforløb

K OMPATIBILITET Egenskaber Oplagt at benytte mobiltelefoner, da unge er fortrolige med dem God idé at koble læring og mobiltelefoner sammen Barrierer Eleverne bliver ikke bedømt Opstillingerne er for spredt rent emnemæssigt Agency halter. Der mangler flere valgmuligheder i spillet, og flere veje at gennemføre spillet på.

K OMPLEKSITET Egenskaber Let at bruge sin mobiltelefon til at navigere rundt på udstillingen, når først man er kommet i gang. Barrierer Uforståelige tekniske problemer Manglende introduktion til hvordan man spiller EgoTrap Frygt for at trykke på de forkerte knapper, så man ved et uheld kommer til at logge ud af spillet.

T ESTBARHED Barrierer Lærerne samlede forståelse af EgoTrap var lav, før de prøvede det Lærerne kunne ikke gennemskue om EgoTrap var relevant for deres undervisningsforløb Lærermaterialet var overfladisk og mangelfuldt. Ingen information omkring hvilke faglige temaer, der er i EgoTrap.

O BSERVERBARHED

O PSUMMERING Mere fokus på bestemte kernefagligheder Bedre kobling til det naturfaglige grundforløb Overblik over hvilke faglige input eleverne får gennem udstillingen Mulighed for at arbejde videre med de resultater eleverne fik gennem udstillingen Bedre mulighed for efter-refleksion i klassen

K ONCEPTFORSLAG Oprettelse af profil About LOG Mine data Min klasses data

Rogers innovationsbeslutningsproces Kendskabsstadiet Overtalelsesstadiet Beslutningsstadiet Gennemførelsesstadiet Bekræftelsesstadiet

Egenskaber Relativ fordel Kompatibilitet Kompleksitet Testbarhed Observerbarhed

SLUT