Præsentation Fagchef for Læring

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den gode Klasse Forældresamarbejde 1. Møde i klassen.
Advertisements

Hvorfor denne opgave Fordi erfaring og forskning viser, hvad der duer
Svend Gønge-skolens værdier...
At have øje for alle tanker om børn og palliation 15. november 2013
Set i forældreperspektiv
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Endeligt forslag til ”Lys i øjnene” Præsentation af politikken før høringsrunde.
Fremtidens folkeskole i Aalborg
Præsentation Pædagogisk konsulent Erik Hønge Uddannet fritidspædagog Leder af en børnehave Leder af et fritidshjem SFO-konsulent Freelancekonsulent bl.a.
Alle børn skal være del af fællesskabet
Trivselspolitik på Løsning Skole
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Hierarki for styringsredskaber
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Lærerprofessionen.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Forældremøde X årgang.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Realisering af skolereformen i Gladsaxe
Når beboerne sætter dagsordenen
Informationsmøde vedr. skolestart Træd varsomt – her bliver mennesker til det allervigtigste for et menneske er at kunne klare sig selv – blive.
Velkommen KICK-OFF ARRANGEMENT 4. august 2014
Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.
SFO Den enkelte oplever sig som en værdifuld del af en større helhed Firkløverskolen Give.
Hvorfor har jeg fravalgt golfbanen – og ikke jobbet?
Forældremøde på Outrup Skole
Skolebestyrelsen & værdier
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Alle børn er alles ansvar
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
FÆLLESSKAB GLÆDEANERKENDELSE LÆRING Vores F L A G Ådalskolen og SFO Kvædehuset.
Den inkluderende skole
Samarbejdet mellem skole og hjem specielt i forhold til tosprogede familier Fredag den 17. Oktober Oslo Samia Yusuf Ali.
Valhalla, integreret daginstitution Nyborg
Lederkonsulent, foredragsholder og forfatter.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Nr.Vium-Troldhede Skole Folkeskolereformen Danmark nu blunder… Danmark, nu blunder den lyse nat bag ved din seng, når du sover. Gøgen kukker i skov.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Lærerprofessionen.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
MANGLER BØRN GRÆNSER – eller mangler de voksne?
Kommunikationsstrategi – det gode samarbejde Skjoldhøjområdet.
Informationsaften på den nye distriktsskole i Skovlunde.
FDF s ambition FDF giver børn og unge et ståsted at møde verden fra.
Det politiske arbejde med udvikling af folkeskolen i Esbjerg kommune
Hvad ser BKF som de vigtigste indsatsområder i den nærmeste fremtid på børne- og ungekultur området? Flemming Olsen, Børne- og Kulturdirektør Herlev Kommune.
1 Værdidebat - synlighed og handling Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling.
Drømmeskolen i fremtiden fra et lederperspektiv 10. Juni 2015 Thomas Smidt, skoleleder.
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
Vision mission værdier handleplaner
Pædagogisk Rådsmøde F olkeskolereform 6. Februar 2014.
Lige muligheder i livet Strategi for børn og unge i udsatte positioner.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Den 29. september 2009 FURESØ SÆTTER LYS PÅ BØRN OG UNGE VELKOMMEN TIL KONFERENCE OG UDSTILLING De gode overgange – det vi vil.
Sammenhæng mellem indsatsområder på Dagtilbud v/Birgit Lindberg Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Kursus i pædagogfaglig ledelse af social inklusion og facilitering af aktionslæring 25. marts 2015 Afrunding ved Birgit Lindberg, dagtilbudschef.
Skoledagens indhold: Helstøbt kompetencebegreb, mange læringsrum SFO Tænketank Danmark Landsmøde 5. april 2013.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. årgang Fællesskolen HMV Type Navn
Velkommen til Skolen ved Sundet
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Ungdomsskolen 2021 MISSION
KLF - konference om chancelighed
Præsentationens transcript:

Præsentation Fagchef for Læring Mandag den 4. august 2014

Dagordenen Hvem er Susanne Ebdrup Hvad er jeg optaget af Hvad vil jeg gerne kendes for Hvad drømmer jeg om, at Lemvig skal være kendt for

Susanne Ebdrup – 55 år Lærer på Nørre Aaby Realskole Lærer på Tim Skole Afdelingsleder på Lundgårdskolen Pæd. konsulent / souschef i Ringe Kommune Børne- og kulturchef i Nyborg Kommune Sekretariatschef i Ungdomsringen Direktør i Nordfyns Kommune Chefkonsulent i Ramsdal Gruppen Fagchef i Lemvig Kommune Gift med faderen til Martin (27 år) og Katrine (24 år) Uddannet lærer fra Skive Seminarium/ skolebibliotekar Diplom i Ledelse / KIOL Stud. Cand. Pæd. Fil. Ordentlighed Åbenhed Loyalitet Humor

Center for læring Ambitiøst Viden og evidens Kvalitetsudvikling Kvalitetssikring Sparring Udviklingsagenter

Skole- og dagtilbud Sikre trivsel, udvikling og læring Sikre sunde, demokratiske, livsduelige voksne Forebygge negativ social arv og eksklusion Ambitiøse på børnenes vegne Målrettet forældresamarbejde Åben mod det omgivende samfund Sikre medarbejdernes faglighed og trivsel Den røde tråd og tværfagligt samarbejde Børn og unge-involvering

Fokus på elevernes læring Ambitiøse på vegne af det enkelte barn Opstille læringsmål for den enkelte elev Progression i den enkeltes læring – - hvordan måler vi det?

Inklusion Menneskesyn Retten til at være en del af det forpligtende fællesskab Faglighed og tværfaglighed Forældresamarbejde Lundgårdskolen – børn med celebral parese

Trivsel Trivsel for alle Trivsel og læring – hinandens forudsætninger Undervisningsmiljø – arbejdsmiljø - sundhed

Det vigtige Reformen vil meget – og meget godt Ikke i mål dag 1 At lære og at aflære At prioritere Base-line

Et børne- og undervisningsområde Med barnet i centrum Skaber fundamentet for at Lemvigs børn og unge udvikler sig til livsduelige voksne, der har optimale forudsætninger både socialt, kulturelt og fagligt

Den enkelte har aldrig med et andet menneske at gøre uden at han holder noget af dets liv i sin hånd. Det kan være meget lidt, en forbigående stemning, en oplagthed, man får til at visne, eller som man vækker, en lede man uddyber eller hæver. Men det kan også være forfærdende meget, så det simpelthen står til den enkelte, om den andens liv lykkes eller ej.

Tak for i dag Vi træder stien - mens vi går ….. …… det kræver samarbejde og gensidig respekt For KUN ved en fælles, engageret, faglig indsats lykkes vi Jeg glæder mig til arbejdet – og til samarbejdet med alle