Administrationsseminar, den 27. april 2010 Administrationsseminar Tirsdag, den 27. april 2010
Administrationsseminar, den 27. april 2010 Program 9.45Velkomst og sidste nyt 10.00Nybeskrivelse af fagene 10.15Forslag til undervisningsforløb 11.30Pause 11.45Forslag/kommentarer i workshops 12.30Opsamling 12.45Frokost
Administrationsseminar, den 27. april 2010 Baggrunden for nybeskrivelse Rundbordsamtaler april 2009 med virksomheder og skoler Teknologisk Instituts analyse; IT anvendelse i de administrative jobfunktioner, 2009 New Insight analyse; Virksomhedernes uddannelseskapacitet i relation til kontoruddannelserne, 2009
Administrationsseminar, den 27. april 2010 Tese 1: Manglende basale færdigheder Der er brug for mere undervisning i –grundlæggende færdigheder i Officepakken –en professionel tilgang til skriftlig kommunikation i forhold til de forskellige medier –kritisk informationssøgning/databehandling
Administrationsseminar, den 27. april 2010 Tese 2: Niveauet er generelt for lavt Eleverne skal udfordres både på niveau og omfang Faget skal i højere grad udbydes på ekspertniveau Udvalget vil følge og vurdere effekten af de nye grundforløbspakker
Administrationsseminar, den 27. april 2010 Tese 3: Specialefaget er en gentagelse af HG/hhx faget må ikke gentage organisationsteori, markedsføring mv. fra hhx og HG faget skal relatere sig til arbejdspladsen og medtage mere om –forretningsforståelse –netværksdannelse –effektiv planlægning
Administrationsseminar, den 27. april 2010 Tese 4: Manglende kendskab til specialets fleksibilitet hjælp og vejledning til virksomhederne i, hvad der kan være relevante elevopgaver i forhold til specialets fleksibilitet –valgfrie specialefag –praktikreglernes pointsystem
Administrationsseminar, den 27. april 2010 Tese 5: Fagprøven er blevet for teoretisk fagprøven skal tage udgangspunkt i en reel arbejdsopgave det bundne specialefag skal ikke benyttes til at træne rapportskrivning mhp. fagprøven
Administrationsseminar, den 27. april 2010 Kernefaglighed for administrative medarbejdere generelt? Det bundne specialefag er opdelt i 3 hovedområder i målbeskrivelsen –virksomhedsforståelse og økonomi –virksomhedskultur og kommunikation –kvalitet i virksomheden Målene er ikke undervisningsplanen!