E-læringsguiden En håndsrækning i opbygningen af pædagogiske e-læringsprodukter.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE?
Advertisements

Hvad vi taler om i Danmark … In the wake of the Bologna Process Studerende, Google og biblioteker Lærer de studerende noget? Annette Skov
Den gode fortælling som læringsredskab
Informationskompetence i praksis
Hvad skaber det hele menneske? (Fælles mindmap på tavlen)
MÅL-KATEGORIER FOR LÆRING OG UDDANNELSE
De naturvidenskabelige fag identificerer sig som EKSPERIMENTELLE FAG
E g e s k o l e n E g e s k o l e n ForsideHvem er vi/IFagSkoleåretPrøverAndre aktiviteterSkole/hjemForventningerVelkommen.
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Fra transaktion til reduktion Jacob Jaskov, Instituttet for Fremtidsforskning.
”Spis mindre kød. Produktion af kød er en af de landbrugsvarer, der udleder mest CO2. Oksekød mest, dernæst svinekød og så fjerkræ”. Kilde:
Kan man gøre andre mennesker lykkelige?
Evaluering.
Voksnes læreprocesser – hvad er vigtigt i tilrettelæggelse af kompetenceudvikling for voksne? Norskkonferencen 2013 VOX 24. april 2013 Bjarne Wahlgren.
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Filmanalyse Intro til filmmediet.
Interkulturel kompetence
Velkommen til Kurens peptalk
Reservatet Kapitel 1: Reservatet - Virksomheden som et reservat
Forsvarets temadag, 14. november 2012 Foto: GettyImages.
10 møder om året 25 timer Fællesbestyrelsens arbejde 2012/13 Form Indhold.
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Erhvervsfaglige kompetencer
Skoler og uddannelse i verdensklasse Bertel Haarder Undervisningsminister Minister for nordisk samarbejde NHO’s årskonference, ”Kunnskapslandet Norge”,
Flyvevåbnets Officersskole
En kompleks opgave for dansklæreren
Af Katrine Gottlieb.
EU Institutioner.
SIMIL – rådgivende pædagoger
Fagenes samspil november 2009
Hvad er læring? Redegørelse for læringssyn og dettes betydning for genstandsfeltet: Mennesker med ADHD.
Alle børn er alles ansvar
Introduktion til nyansatte – krop i læring
Projekt om fremmedsprogfagenes profil og anvendelsesorientering i de gymnasiale uddannelser Elevmotivation Tværgående undersøgelse.
Social- og Sundhedsskolen i Middelfart
Sundhedsfremme i skolehaver?
Temaeftermiddag om design af sociale læringsmiljøer.
Psykoterapiens rolle i dansk psykiatri Psykoterapiudvalget.
Hvordan implementerer vi folkeskolereformen på sprogområdet?
RARRT© RELATION ANERKENDELSE RESSOURCER REFLEKSION TEORI
Niveauer for læring i organisationen
Men hvad med motivationen?
Evaluering - metoder og værktøjer -
Kortlægning & Søgning v. Rasmus. Kortlægning Knudepunkt (vertex) Forbindelse (edge)
Tema 6 Samvær og fælles aktiviteter
Strategiske overvejelser Hvilke muligheder giver Makerkulturen bibliotekerne Roskilde 1. april 2014 Mogens Vestergaard Knud Schulz 1.
Drømmen om Sankt Ansgars Skole. Udvikling, en naturlov.. ”Den samme lærer/pædagog kan ikke gå ind på denne samme skole to gange..!” Heraklit: Alt flyder..
Klarup Skole Innovation og Iværksætteri
Serviceorienteret arkitektur SOA. SOA bygger på Der findes en serviceleverandør, som udstiller en formåen til at udføre en veldefineret og afgrænset aktivitet,
EasyViz Opbygning og patientforløb EasyViz i forbindelse med PET Proces og problemer
Strandby Skole, Vesthimmerland
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
5 skarpe om EU Af Mette Buskjær Christensen, Institut for Statskundskab, Syddansk Universitet.
Relations kompetencer
Unge, uddannelse og stress Kan man vaccinere mod stress?
Et kursus i energiforståelse – og kroppens ikke-fysiske anatomi Hjertelig velkommen.
Læringstrekanten Hvad er læring?.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING Vores næste skridt Hvad tager vi med videre?
Kilder til ensomhed  Livsstil/kultur –Teknologi –Mobilitet –Fjernsyn  Livssyn –”Jeg gør det jeg vil, og du gør det du vil, jeg er ikke sat i verden for.
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
A RBEJDSMILJØ OG BØRNS SELVHJULPETHED GÅR HÅND I HÅND Læring for børnene i Stjernestunderne Opmærksomhed på eget arbejdsmiljø De fysiske rammer og brug.
Undervisning, Læring og modstand i undervisningen
Hvordan motiverer vi de unge?
- nogle fundamentale forhold omkring læring i og udenfor skolen
Simonsen & Illeris Rådgivende Pædagoger
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
SIMIL – rådgivende pædagoger
UDVEKSLING projekter ang. studievalgsportfolio
Overgange i matematik Den Absalon Skole.
Overgange i matematik Den Absalon Skole.
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

E-læringsguiden En håndsrækning i opbygningen af pædagogiske e-læringsprodukter

Læringens psykodynamiske side ”Menneskets læringsberedskab er en del af dets potentiale til livsudfoldelse [..] og er som sådant grundlæggende af lystbetonet karakter. Dette livsudfoldelsespotentiale udgør læringens psykodynamiske grundlag – det er herfra energien til læring hentes.” Kilde: Knud Illeris(2001):Læring, side 69

Læringens psykodynamiske side Flow at være fuldstændig involveret, fokuseret, koncentreret En følelse af ekstase Indre klarsyn Erkendelse om at den pågældende aktivitet er overkommelig Sindsro Tidløshed Naturlig motivation

Læringens psykodynamiske side Kilde:

Læringens psykodynamiske side Kilde: