1 Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber Paul R. Metelmann.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
Advertisements

Kommunikation.
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Hjælp der er en journalist i røret
Kommentarer til kommunikationsstrategier og oplæg til debat
Arbejdspladsudvikling
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Tekstformidling på Internettet Claus Thor Nielsen – De nye læsere – Lektion 6 De nye læsere 1.Danskernes internetvaner 2.Læsernes adfærd på.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
Session 16: Hvad forstår vi ved sundhed Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse.
Reklamer Reklametyper.
Læs med blyant Sæt streg under de vigtigste
Formidlingsdelen Formidling og metode.
Kommunikation Intern kommunikation
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Vejlederens kommunikation
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 47, efterår 08 Mundtlig kommunikation.
Snak med din sidemand om dette et par min.
Pressemeddelelser, der fænger - vinkl skarpt og brug coaching
Lederen som kommunikator i organisatoriske forandringsprojekter
Præsentation af Feel like Maj Ideen Et værktøj til at finde frem til de af destinationens oplevelser, som bedst matcher gæsternes ønsker og behov:
Affaldskampagne sortering og bortskaffelse af affald
Læring, kommunikation og samarbejde
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
Hvordan spørger man anerkendende?
Handlings- plan x Hvordan kan centralbiblioteket understøtte initiativerne? Bibliotekernes fremtid Værdi for samfundet Tid Handlings- plan x Handlings-
Analyse af noveller.
Hvad er content marketing egentlig? Hvorfor rykker det sådan nu? Hvem gør det godt? Kan det lade sig gøre på Sjællands Vestkyst? Agenda.
1 Vil du tilbagekalde en fuldmagt, du har fået? Hvis du er blevet udpeget som en, der kan handle på en borgers vegne i en digital løsning, er du blevet.
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Gode råd til fundraising
Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller tilføje bullit brug bullit-værktøjet.
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Synlighed i foreningen: kommunikation og markedsføring V. kommunikationskonsulent, Mette Vittrup Schmidt Seminar for seniorer Glostrup den 5. oktober 2015.
Den måde vi vælge at leve og indrette vores liv på.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Præsentationsteknik Hvorfor skal I lære præsentationsteknik? Hvad kan I bruge det til i hverdagen? Det med præsentationer, er det ikke bare noget man kan.
Navn på jeres idé Jeres navne:
TEMA 6 Præsentation: Sælg idéen
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
Når PR giver gevinst på bundlinjen
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
Den gode tone Lse.
1. Trin – Problemstilling
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Den gode tone Lse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Den gode tone Lse.
Den motiverende samtale
Fra anledning til udvikling
Hvad er vores kommunikationsmål
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
Unge & Rygning: Forældres rolle
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Find den rigtige journalist
Præsentationens transcript:

1 Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber Paul R. Metelmann

2 Mål for vores kommunikation Hvad er det egentlig vi vil, når vi vil kommunikere og hvorfor er det vigtigt, at vi ved det?

Mål og budskaber Klare og entydige mål Klare og entydige budskaber 3

Hvorfor er mål vigtige? Et eksempel fra OBS 4

Gode mål Jeres mål skal være konkrete og realistiske Og I skal hele tiden holde øje med om jeres mål bliver nået 5

Fra mål til slogan Mål: Færre skal dø af kræft og af dårlig livsstil – levetiden skal op med tre år Budskab: Spis mere grønt og frugt Slogan: 6

Budskaber Målet er ikke dit budskab Budskabet er ikke dit slogan Budskabet skal være klart, entydigt og give mulighed for at handle 7

En god historie 8

9 Det lange seje træk År efter år har kampagner fået flere og flere til at bruge selen 91% bruger selen på forsædet for 15 år siden var det ca. 80 % Hver kampagne har fået et par procent mere til at bruge selen

10 Et trin ad gangen...med et klart mål - alle skal bruge selen …Men med realistiske forventninger 1-3 % skal rykkes hver år

11 …for ellers fungerer det ikke Alle sorterer deres affald om et år 50 % færre dræbte i trafikken på to år Ingen rygere i 2010 Ingen cykler ved stationen

Budskabet Et budskab og kun et! Skal kunne siges i en sætning! Budskabet skal være klart, entydigt og give mulighed for at handle 12

Hey you see so HeyOpmærksomhed. Fanger interessen ved at overraske eller fortælle noget vigtigt. YouIdentifikation. Viser, at teksten og emnet er relevant for læserne. SeeAnskuelighed. Viser, uddyber, forklarer, dokumenterer, skaber sammenhæng. SoKonsekvenser og løsninger. "What’s in it for me?” Skal besvares.

Effekt hos målgruppe Viden Holdninger Adfærd Kompetencer Bekræftelse eller ny viden? Bekræftelse eller påvirkning? Bevarende eller ændrende Forudsætning for handling?

Find et mål Tænk på jeres egen forening – hvad vil I gerne have gjort noget ved? Hvad er målet? Affaldssortering, flere til beboermøderne. cykler, komme til møderne, etc? Snak sammen med de andre fra gruppen Hvad kunne jeres budskab være til beboerne? Hvordan kan de handle på budskabet? 15