XP processen problemer og løsninger Problem Svært at få lavet ordentlige rammer for projektet. (Holde den indre kodeabe i skak)‏ Løsning Den første dag.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Advertisements

Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
Læse tradition og skoleparathed i Finland Jerrik Walløe.
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
Scientific Investigation
Grundlæggende IT, niveau G
Thomas, Nicklas, Kim, Dennis G., Benjamin
Introduktion til Maya og CG generelt
Sikring af tilgængelighed er en proces!
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Kick-off KIS Kvalitet I Skolerne Keep It Simple!.
“Hvad har vi på hylderne?”
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
Aalborg Universitets studentersatellit
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Den Kommunale Kvalitetsmodel
 ”Svært at følge med på grund af så meget snak” › 54% ”helt enig” eller ”enig” (HHX-undersøgelsen)  Meget uro fra computere, der ikke bruges fagligt.
Workstations.
Kampagne angående e -learning. Målgruppe Målgruppe: Moderne fællesskabs-orienterede segment Særlige/interessante kendetegn : Børn i småskole alderen Politisk.
Bente Bondebjerg, workshop - lokalt fortalerarbejde Side 1 Workhop: Lokalt fortalerarbejde Oplæg Bente Bondebjerg Årsmøde for frivillige d.28.september.
Algoritmer og Datastrukturer 2 Grådige Algoritmer [CLRS ] Gerth Stølting Brodal.
Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Program: Produktet Processen. Produkt: US3 (1. rundes afstemning)
Store IT- Innovationer TØ Uge 6 Josephine Thomsen 2. oktober 2013.
Læse/studiegrupper.
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
Kort præsentation Jesper Holmelund Jørgen Peter Ærthøj
Reflektion over jeres egen praksis
og næste generations it Netværksaften, London Mads Bo-Kristensen Chefkonsulent, ph.d. Uddannelse & Læring Vejle Kommune.
Kjeld Svidt September 2005 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
Menneske og maskine Medier og Kommunikation, F2005.
Kom/IT præsentation Dette vil jeg komme ind på i løbet af fremlæggelsen: Opgavetype(kampagne) inkl. Begrundelse for valg Målgruppeanalyse Kommunukations.
Spil design I praksis og i forhold til DADIU. Lidt om de danske spilfirmaer Ikke alle spilfirmaer har en spildesigner Stor forskellighed i opfattelsen.
Anvendelse af produktmodeller i byggebranchen
Algoritmer og Datastrukturer 2 Grådige Algoritmer [CLRS ] Gerth Stølting Brodal.
Kjeld Svidt September 2004 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
Titel Implementering af Fødevarestyrelsens kompetencestrategi SCKK – den 6. Februar 2008.
Design Design afsnittets formål Design – indhold Kvalitetsmål Teknisk platform Arkitektur Struktur Klasser.
Algoritmer og Datastrukturer 2 Grådige Algoritmer [CLRS ] Gerth Stølting Brodal.
Algoritmer og Datastrukturer 2 Grådige Algoritmer [CLRS, kapitel ] Gerth Stølting Brodal Aarhus Universitet.
Indledende Programmering Uge 6 - Efterår 2006
Hjemmet som et Distribueret System Jonas Thomsen Ph.d. studerende Center for Pervasive Computing.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Lavet af: Alexander Rasmussen, klasse 1.2.  Lærerne kan ikke nå rundt til alle i timerne.  En anden form for undervisning.  Undervisningen bliver optaget.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
PowerPoint-skabelon Husk
Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
1.08 Test.
Interaktion og usability
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Tre lags arkitektur.
Opsummering VEJ-EU maj 2017.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
MÅLINGER MED MENING 6. februar 2018 Morten Birk Olsen.
Det produktive team Software kvalitet og kultur
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Trafiksignaler Grundkursus
Interaktionsdesign.
Hvad er Virk? Er det en portal? Er det en linksamling?
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
– hvordan får vi de ansatte med?
- Projekt om sygehusportører
Fusionsprocesser i stjerner
Netværksdage om sygehusbyggeri 17. september 2019
Præsentationens transcript:

XP processen problemer og løsninger

Problem Svært at få lavet ordentlige rammer for projektet. (Holde den indre kodeabe i skak)‏ Løsning Den første dag er der ingen der må medbringe computer. Planning Game

Problem Møderne bliver for lange. Vi taler i munden på hinanden. Løsning Æggeur afgør længden af diskussioner. Respekt for hinanden og en ordstyrer. Kommunikation

Problem Vi bikser lige en database sammen i en fart! (Gaber fra starten over flere teknologiske platforme)‏ Løsning KISS! (Keep It Simple Stupid) ‏ Enkelt design

Problem Kompleks og ikke ensartet kode. Løsning Overhold kodestandard og refaktorer løbende. Kodestandard

Problem Ulige antal programmører vs parprogrammering. Løsning En todo-liste med mindre opgaver der kan løses af én person. Parprogrammering

Problem Vi får ikke refaktoreret i tilstrækkelig grad. Løsning Der må ikke påbegyndes en ny user story, før alle er enige om at den forrige er tilstrækkeligt refaktoreret. Refaktorering