Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afVictoria Ludvigsen Redigeret for ca. et år siden
1
Spil design I praksis og i forhold til DADIU
2
Lidt om de danske spilfirmaer Ikke alle spilfirmaer har en spildesigner Stor forskellighed i opfattelsen af en spildesigners opgaver Afhængigt af firmaets størrelse og målsætning
3
Spildesignerens opgave OTEE: Grafiker var leveldesigner og stor grad spildesigner Deadline: Spildesigner laver regler, leveldesigner gør det sjovt Craftwork: Spildesigner finder på gode idéer, den eneste med gameplay- tilgang. Mikro Værkstedet og Runestone: Programmørerne er/var spildesignerer.
4
Spildesigner på Deadline InstruktørProjektleder GrafikLyd Spildesign Mere Programmør Forsimplet udgave af Deadlines hierarki.
5
Spildesigner og leveldesigner Spildesigner Leveldesigner Forholdet mellem spildesigner og Leveldesigner over et udviklings forløb
6
Hvor vigtigt er spildesign? Seed – En af de største fejl var for langtrukket gameplay Goo Ball – For høj indlæringskurve. 3D hugo – Fokus på teknologi frem for game play. Alle disse fejlede pga. mangelfuldt game play. Game play er vigtigt for både spilkvalitet og salg!
7
Spildesign på DADIU Projektleder, spildesigner og instruktør danner en trekant, der ligger i toppen af spilproduktionens hierarki. Inspireret af Deadline? Spildesigner længere nede i hierarkiet i virkeligheden
8
DADIUs model i forhold til virkligeheden Form vs indhold? Kvalificerer DADIU spildesignere til det job de ender i? Andet?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.