It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

PR KAMPAGNE.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Eventudvikling i Rebild Kommune
1 Hjælp ifm. overgang til obligatorisk digital selvbetjening.
1 29. november Det Intelligente Klasseværelse - Et fyrtårnsprojekt i Nordjylland Det Intelligente Klasseværelse.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Gentoftebibliotekerne 29. april 2013.
Borgernes barrierer for brug af IT
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
1 Hvordan gør vi bibliotekerne interessante for andre samarbejdspartnere i forhold til it-svage og it-læring? It for alle – nå ”glemte” grupper gennem.
Kampagneopstartsmøde ”Fællesoffentlig kampagne om overgangen til obligatorisk digital kommunikation med det offentlige, 2013”
PR Kampagne for folkeskolen
Netværksdag for it-formidlere 22. maj 2013 Fuld digital kommunikation i 2015 – hvordan hjælper vi bedst dem, der ikke kan? Kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt?
Rationel Farmakoterapi og offentligheden…. Kvalitetsudvikling i Almen Praksis 2-3. Maj 2003 Marianne Møller, farmaceut.
Nyt om borger.dk september 2010
Væksthusenes rolle Rådgiverkonference Århus, 20. november 2008.
DDB Hindsgavl den 26. maj 2011 René Birkemark Olesen
Teknisk Workshop om NemHandel Heinrich Clausen Århus den 4. november 2010.
2011XXXXX Golfklub FLERE GOLFSPILLERE I DANMARK •”Et overblik” •Udviklingskonference.
Newcomers – Bibliotekerne og de nye arbejdsmigranter En ny rapport fra Det Nationale Forskningscenter for Velfærd 16. september 2010 Highlights.
Nemt på nettet at understøtte og øge borgernes brug af NemID og digitale selvbetjeningsløsninger med udgangspunkt i den fælles offentlige digitaliseringsstrategi.
4K-pårørendegruppe Lyngby-Taarbæk, Gladsaxe, Gentofte, Rudersdal
Digital Post til borgerne i vejen dertil
Status på projektet It- hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Myndighedsforum 30. Maj Dagsorden Velkommen og beskeder Nem-Login. Om tilslutning til Nem-Login fremover, men også aktiviteter nu i.
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
V/ Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker – Ung og digital et tværgående projekt i Horsens kommune
Introduktion til eDag3- kampagnen og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. kampagne og konferencemedarbejder Karina Velling Olesen, IT- og Telestyrelsen.
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
EPJ Messedag den 9. april 2013 Koncerndirektør Ole Thomsen.
Digital Post – kommunikationen til borgerne 9. september 2013.
NETVÆRKSMØDE OM UU, FOLKESKOLE & UNGDOMSUDDANNELSERNE Forventninger, muligheder, udfordringer & handlinger i lyset af folkeskolereform og omlægninger af.
State of the union INDKØB INFRASTRUKTUR FORMIDLING UDVIKLING.
IT-Hjørnet på Gellerup og Hasle Bibliotek
Organisation og kommunikation
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Roskilde Bibliotekerne 7. februar 2013.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Hvorfor Digital Post? - og vejen dertil
Lederseminar 2014 Varde Kommune
1 Folkebibliotekernes it-læringsaktiviteter set fra staten Internat 29. november 2012 for Digitale kontaktpersoner i Roskildes CB område Jonna Holmgaard.
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Digital Post – kommunikationen til borgerne
Digital post Generel information og tiden frem mod d. 1. nov Bibliotekernes landsmøde den 4. oktober.
DIGITALT LANDSMØDE, VEJLE 1. OKTOBER 2014 Hjælp til mindre it-parate virksomheder -Status -Evaluering -Fremtid.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Digital post – kommunikationen til borgerne. Kommunikation og indsatser – overblik (”forberedelse” frem til juli 2014) Kampagneaktiviteter Bølge 2-kampagne;
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
Mod obligatorisk Digital Post - for virksomheder
Velkommen Styrk erhvervsklimaet i Viborg 17. marts 2015
Ny regering, nye tider – dag 1
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
Vejle 4. oktober 2012 Hvordan fortæller vi borgerne at de skal betjene sig selv digitalt? Jeanette Leah Vinther, Kommunikations- og kampagnemedarbejder,
Undervisning af alle 9. klasser i Digital Post Ved Digital Vejleder Kathrine Mørcholdt Buus og Digitaliseringskonsulent Kristinna Andersen.
Stormøde for økonomi på AU
Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.
J.nr. Opsamling på voksenlærlingekampagnen forår 2011 :: Tal & statistik.
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Velkommen til.
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
Politikernes og borgernes forventninger
Velkommen til: Seminar for medarbejdere der gennemfører Realkompetencevurderinger (RKV) Torsdag den 6. november 2014.
Visiteret tid til hjemmeplejen samt private leverandører
Velfærdsteknologisk netværksmøde
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013

Dagsorden : Velkommen: Baggrund, erfaringer, visioner … – 10.45: Bordrunde: erfaringer og forventninger til mødet : Kampagnen – 11.30: Pause : Digital post, medarbejdersignatur og NemLogin 12 – evt. + frokost afrunding

Baggrund: Den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi Al relevant kommunikation mellem virksomheder og det offentlige skal være digital i 2012, eller når systemer og lovgivning er på plads Folketingsforhandlinger i 2010: tiltag for de mindre it-parate ved overgang til fuld digital kommunikation Bibliotekerne anbefalet af It- og Telestyrelsen, på baggrund af indsatsen overfor de it-svage borgere

Samarbejde med Kulturstyrelsen og bibliotekerne Vi er meget glade for samarbejdet Vi har ikke lokalkontorer Biblioteker har erfaring med brugere Biblioteker er landsdækkende

Pilot på seks biblioteker marts-oktober 2012 Væsentlig erfaring: Bibliotekernes it-vejledere har den særlige erfaring og kompetence med it-svage, der gør at de kan klædes på til at hjælpe virksomhederne Brugerne er blevet effektivt hjulpet Brugerne er glade for den hjælp de får på biblioteket

Tilbud i 70 kommuner TAK! I har taget opgaven I yder service I muliggør at der er personlig hjælp næsten over det hele Respekt!

Rådgivning vs it-vejledning Forstår det kan være svært at balancere i den konkrete situation Kan ikke lave regel for alle muligheder Brug den sunde fornuft – hjælp til selvbetjening Gør det I synes I kan stå inde for

Pilotbibliotekernes erfaring Nye brugere på biblioteket Bruger den unikke kompetence bibliotekernes it-vejledere har Bibliotekerne opleves som en ”neutral sone” Positiv branding af biblioteket overfor kommunale beslutningstagere, ved at biblioteket hjælper det lokale erhvervsliv Nødvendigt at gøre opmærksom på, at tilbuddet eksisterer

Kampagnen To etaper Etape 1 – lokal markedsføring især gennem jer Etape 2 – regional og national markedsføring os og jer Nyt – SMS! Regional pressemeddelelse OBS spot - Radiospot Annoncering i Søndagsavisen + lokalaviser

Vigtige datoer August – september Digital Post breve til sept. nyt materiale på klartiindberetning.dk 16. sept. OBS-spot annoncer Oktober Digital Post kampagne 1. november

Kontakt Kontakt: Stort som småt: ønsker, behov, udfordringer – vi prøver at gøre det så godt vi kan, og … Julie Bech Willemoe Erhvervsstyrelsen Tlf: