Kortfilm – de 7 parametre

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
Den gode fortælling som læringsredskab
Bevidst undervisning i billeder
Kenneth Bøgh Andersen Hvis du skulle give et råd til en spirende forfatter, hvad ville det så være? Jeg kan give tre: Skriv, skriv og skriv! Det gamle.
Filmtekniske virkemidler
Læringsstile og lektier
Roskilde Tekniske Skole
- gennem Marte Meo metoden
Kan man gøre andre mennesker lykkelige?
Narrativitet: Organisationen som myriader af historier
Hvad er oplevelser – og hvad skal vi med dem?
Filmanalyse Intro til filmmediet.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Annette Kamp og Pernille Bottrup Nyborg Strand januar 2011
Å.
Engelbert H – og den sidste chance
Livets Ord Juli 2009.
Krøniken, Rejseholdet Nikolaj og Julie, Riget
Zellervidenskabsteori 4. sem. F 05, Wittgenstein 1 tankeeksperiment 1. Eksperiment: Forestil dig følgende situation: du vil sige til et andet menneske.
Gamle liv – de nye alderdomsskildringer Bliv inspireret i temaet på.
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Videreudvikling af ide 2&2
At generalisere ud fra etnografisk feltarbejde og skrive etnografi
Instituttet for Fremtidsforskning Er en privat og uafhængig tænketank Er grundlagt i 1970 af Thorkil Kristensen Inspirerer og rådgiver virksomheder, organisationer.
1 Collaboration and Control Crisis Management and Multimedia Technology in London Underground Control Rooms Christian Heath and Paul Luff Journal of Computer.
”Før gjaldt det om at bygge den bedste borg. Nu gælder det om at skabe den bedste bevægelse” – Hein-Sørensen Tendenser indenfor organisationer.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
- et forsøg på en analyse
Kortfilm Fokusområde 7 i 3.C i dansk.
Nyhedsartikel dansk.
Opgaver og drøftelser kristendomskundskab og dansk 8. – 9
Myten om den retoriske situation
SOUNDSLIDES Produktionsplan for: Gruppe:___________________________________________________ Klasse:______________ PRODUKTIONSFASER 1. Idéudvikling 2. Forberedelse.
Oplæg til Vejlederkonferencen, af Else Poulsen
Billeder af det uvirkelige liv - Gysets univers Tekst: Rikke Schubart: I lyst og død, pp:
Hvordan virker certificering som arbejdsmiljøregulering? Robson Sø Rocha, PhD Assistant Professor Copenhagen Business School.
Kort om vores brug af musik Filmmusikteori Egne oplevelser Ikke noget objektivt ”rigtigt/forkert” - kun konventioner Bedømmelse af musik ved hjælp af dommerpaneler/juryer.
Velkommen Teknologi historie – 2. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: De tre niveauer 3. At arbejde Begrebsorienteret™ 4. Lektier 5.
Formidling og informationsarkitektur Christina Mette Thorarinn.
Læsning.
”Den største sorg i verden her er dog at miste den, man har kær”
Virtuelle verdener og rum, forår 2002 Lisbeth: Baggrund BA i Litteraturvidenskab & Medievidenskab MA i Image Studies (University of Kent) Cand.mag i Litteraturvidenskab.
Erik Skammelsøn.
Skriv jeres egen novelle!
Interaktivitet Undersøgelse af tablet medies interaktivitetsformer Viden kunne muligvis udnyttes bedre Fokus på fungerende prototype.
Vidensmodel (opsamling) Viden er en relation mellem bevidsthed (person) og virkelighed (situation) Kausalitet sansning information Intention tænkning mening.
Fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. Fortællertyper? Hvilken betydning har fortælleren? Hvad kan vi tilføje.
Tekstens byggeklodser
Tilskuerens rolle Hvordan får filmmusikken mening? –Musikken kan have rent formelle funktioner Sammenbinde tid, rum og begivenhed Bruges til at ”erstatte”
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Levende billeder: Kortfilm
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Sådan oversætter du centrale budskaber. Dette værktøj er for dig, som vil Blive bedre til at kommunikere overordnede budskaber til egne medarbejdere,
Levende billeder Kortfilm. Berettermodellen Dramaturgisk model. Opbygning af fortælling og spænding. Effektiv måde at holde seeren fanget fra start 
Fællesskabernes Fællesskab Indledning til LØS’s efterårsseminar 2015 af Henrik og Niels.
Tilgang 2: Få fat i forældrene Mange børn får (mere eller mindre) blide puf hjemmefra for at komme til FDF. Typisk har børnene store oplevelser, når de.
Levende billederLevende billeder Filmgenrer: Kortfilm.
I kan begynde med at fortælle om det! Den måde, I vejleder på efterskolerne, er unik! I gør det i ”det skjulte” – og taler ikke højt om det Få det frem.
Filmanalyse. Læringsmål Lære berettermodellen at kende Samarbejde Tale, skrive og læse på dansk.
Indre By / Østerbro LokalMED
SUF - gevinstrealisering
Hvad er dokumentarfilm?
Animerede figurer til virkelighedsfilosofi, del 2: virkelighedslogik ved Jörg Zeller Liste af figurer: for at aktivere linkene animer slidsen, for at.
Novelleanalyse introduktion.
Meningsskabelse som relationskompetence
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
Præsentationens transcript:

Kortfilm – de 7 parametre Fokusområde 7 i 3.C – dansk Samlet PP-oplæg af jeres beskrivelser af de 7 parametre.

1. Person-fokus  Person-interaktion Hvis historie Ståsted i filmen Skaber liv, Hp. Interaktion Mindre statisk portrættering

2. Kausalitet Valg Kausalitet  en handling fåresager en anden Valg  årsagssammenhæng mellem valg og handling At blive bedt om eller inviteret til at gøre noget bestemt, og man kan enten gøre det eller ej = sammenhæng mellem årsag og virkning To begivenheder er forbundet i en årsagssammenhæng uafhængigt af tidspunkt og sted Forholdet mellem initiativtager og respondenten Hovedpersonen træffer et valg  griber chancen for at handle Hovedpersonen skal helst udvise handlekraft, så tilskuerne vil engagere sig i personens skæbne Initiativ/respons figur  begge komponenter indebærer valg + årsager og virkninger

3. Konsekvens  overraskelse Særpræget identitet Egenskaber der karakteriserer deres måde og være på = overensstemmelse med deres identitet Personer skal ikke nødvendigvis gennemgå en forandring Uforudsigelige handlinger, dog ikke ”Out-of-Character” Filmens personer skal både handle konsekvent og uforudsigeligt dermed sikre man karaktererne ikke bliver for forudsigelige (kedelige). Imidlertid stadig kun handlinger indenfor personen definition.

4. Billede  lyd I bund og grund kan lyd fortælle en historie LYD ER EN VIGTIG DEL AF FORTÆLLINGEN og spiller en stor rolle i handlingen ! Spooky lyd, Latter, banker i bordet for at få seeren til at få en fornemmelse af handlingen Lyd fortæller en historie ligesom billeder gør. På udelukkende auditiv baggrund kan lyd give et ”billede af historien med lyd”. kortfilm kan lade personerne producere og reagere på lyde så lyd er en del af handlingerne I bund og grund kan lyd fortælle en historie

5. Person Ting Sammenspil Interagere Subjektivitet

6. Enkelthed  Dybde En kortfilm kan blive for fyldt med detaljer, så den bliver indviklet Hvis en kortfilm er enkel kan tilskueren skabe sin egen dybde En for komplet kortfilm kan mislede tilskueren Paul Auster: skaber plads til læseren, en forfatter kan gøre for meget, give for mange detaljer, overvælde læseren

7. Økonomi  helhed Skåret ind til benet  Det absolut nødvendige Uden fortællingen virker skrabet Symbolske kan bidrage til tilskuerens oplevelse af filmen, som en helhed