Fordelingsnøglen Oversigt Opdateret september 2011.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen Ansættelse af trænere i en klub. KVIK i tal År 2000 ca. 900 medlemmer År 2008 ca medlemmer Babysvømca. 300 medlemmer Svømmeskolen ca.
Advertisements

Forældrearrangement om folkeskolereform
Distriktsmøde 1.Tee Afvikles i klubberne Hcp: ingen Alder: Talentudvikling 1 Afvikles i distrikterne Hcp: max 36 Alder: 10 – 18 Kurset afvikles.
Børns fritid i Ballerup Kommune
Forældremøde i svømmeskolen Hørsholm Svømmeforening
Velkommen til Generalforsamling og Pokalfest i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest Danmarks 5. største atletikklub målt på ungdomsmedlemmer.
DTaF’s Lovmappe Afsnit 8 DTaF’s Lovmappe Undervisning DAN-fortræning.
Ny kørekortbekendtgørelse
Repræsentantskabsmøde 2013
Udvikling af dommerstrukturen i Dansk Hockey Union Alignment med FIH Umpiring Boost Programme Annemarie Haahr Kristensen og Henrik Ehlers efterår.
Velkommen til - Infomøde for projektstillere til Operation Dagsværk
Godmorgen og velkomment til Fælles idéudviklings- workshop Kulturfestival BØLGEN.
Informationsmøde om nyt støttekoncept 1. november 2011.
Folkeoplysningsloven •En frivillig folkeoplysende forening, der er godkendt i henhold til Folkeoplysningslovens bestemmelser i § 4 stk. 2, er berettiget.
Sønderjydsk Fodbolddommerklub Strategi 2009 – 2011.
Marts 2010 Dansk Karate Forbund Dommerprogram 2010 KATA & KUMITE.
Green Building Council Denmark Forslag til forskellige typer af medlemskab af DK GBC Oplæg til nye medlemstyper, kontingentstruktur, medlemsfordele og.
Lisbeth Nielsen Formand for Gladsaxe Judoklub Forældreinvolvering.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Carbon20 projektet i Green Cities Kommunerne. CARBON 20 | 28. FEBRUAR | 2011 | INDLÆG | DEN GRØNNE DAG Carbon20 projektet har til formål: - at udbygge.
VI KÆMPER FOR GULD TIL DANMARK
December 2011 Dansk Karate Forbund Dommerprogram 2012 KATA & KUMITE.
KFD Talentgruppe November Formål •At motivere og inspirere talenter til at dygtiggøre sig til en evt. karriere på eliteplan. •At sikre at der hele.
Momskompensationsordningen Mini-seminar afholdt af ISOBRO I samarbejde med FrikirkeNet September 2008.
Særlige krav til foreninger i svømmehaller …. Sikkerhed Aktiviteter i svømmehallerne sker på foreningens eget ansvar I har det fulde ansvar for Jeres medlemmers.
Dansk Svømmeunions politiske program
FBUs visionsplan 2015.
Visioner og strategier for Mariagerfjord Idrætsråd ??
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Korsør, 20. november 2010Udviklingskonference 2010 VELKOMMEN.
2011XXXXX Golfklub FLERE GOLFSPILLERE I DANMARK •”Et overblik” •Udviklingskonference.
Året der gik Breddesektionens beretning ved Helle Jakobsen, sektionsleder.
Dagsorden Velkomst og baggrund Målet med dagen
Svømning er ikke en videnskab, men en kunst og passion.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
KONCEPT Klasser og objekter En klasse beskriver et World ArrayList
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Seminar for trivsels- og SSP-personer
Planlægning af patruljemøder 23. september 2011 T OP ræning.
Strategi for Udvikling af Sygeplejen
Opfattelse af DFIF Forbundet: –Positive –Aktivt, dynamisk og lydhørt forbund Firmasport: – Samvær, uformel, aktivitet.
Højskoleforeningen, Vartov 1. april 2014 Jakob Clausager Jensen Konsulent for internationale aktiviteter Efterskoleforeningen.
Simpel pulstræning For motionister.
Økonomiseminar maj måned 2009 Mål: Langtidssikret fornuftig økonomi i SVØM. Skaffe nye indtægter i form af frie midler, som samlet set ikke belaster SVØMs.
Forældre involvering Kørselsordning eller mere? Sisu/MBK.
5. februar 2008Idrætsrådet1 Medlemstilskud  Til folkeoplysende foreninger (aktiviteter for kontingentbetalende børn og unge.  Alle medlemmer til og med.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Thisted FC Ungdom. Vi vil gerne optimere vores forberedelser før sæsonstart. Vi vil gerne spille mod andre modstandere,end vi normalt spiller mod. Vi.
Sjældne Diagnoser – Hvem er vi? Hvad laver vi?. Hvad og hvem er Sjældne Diagnoser? Mere end 25 år på bagen Fra netværk til organisation, fra 2012 med.
Eliteidræt på HHX Herning
Obligatorisk selvvalgt opgave
Grundtræningsprogram 2. g
Hvad skal vi tænke igennem og beslutte ? Strategi for Højbjerg Badmintonklub frem mod 2010 Opgave.
Uddannelseskommissorium Intention med uddannelse er at skabe konsensus i DAI. Konsensus skal forankres, videreføres og forøges i DAI’s grene.
Præcisering Oplægget baserer sig på den indstilling, der er på vej til byrådets behandling Indstillingen har været i høring i perioden 20/ /1-14.
Vest-Vendsyssel Distrikt Inspirationsaften Kasserermodul.
Klub og skole samarbejde. Skole og sundhed. Tænk anderledes…..
Processen Juni 2015 Præsentation for LokalunionerPræsentation på Årsmødet April 2015 Præsentation for Team Danmark Marts 2015 Høringsproces i relevante.
Dansk Rugby Unions Udviklingsplan Kerneværdier Passion Rugbyfolk har en enorm begejstring for sporten. Rugby genererer spænding, engagement,
Klubbesøg Gennemført i alt 20 Klubbesøg 12 i vest og 8 i øst Overordnet formål med klubbesøget: Klubfundament/organisatorisk sundhedstjek Hilse på nøglepersoner.
DM I SOSU SKILLS DREJEBOG TEMADAG D. 24. MARTS 2010 Annie Philipsen, PR & international koordinator SOSU C.
Idræt og Motion Regnskab 2009 Fordeling af kr
Strategispor for ”Flere skal spille bedre squash”
Kommunikationsansvarlig
Velkommen – HEMA & DFF – møde 3
Behovsundersøgelse Blandt håndboldklubber – opsummeret resultater, identificerede behov og mulige udviklingstiltag.
Et kortfattet overblik over direkte statstilskud 2018
Skole-reform Skolesamarbejdet Motion og bevægelse.
Foreningsliv & Persondataforordning
Ansættelse Overskrifterne: Før ansættelsen Ansættelsesform
Præsentationens transcript:

Fordelingsnøglen Oversigt Opdateret september 2011

Faktorer i fordelingsnøglen: A: Grundtilskud B: Medlemsforeninger/medlemmer C: Uddannelsesaktiviteter D: Breddearbejde E: Konkurrenceaktiviteter

A: Grundtilskud Fast tilskud + Miljøtilskud – ekstra omkostninger til miljøarbejde, som sikrer gennemførelse af vores aktiviteter, herunder også personaletimer.

B: Medlemsforeninger/medlemmer Indberettes via DIF’s medlemsregistrering i januar

C1: Træneruddannelse Hjælpetræner, Træner Emnekurser Diplomtræneruddannelse, Trænerakademi el.lign. Træner seminarer, konferencer mm. Max deltager-timer Dokumentation: Kursusbeskrivelse, deltagerliste

C2: Lederuddannelse Lederkurser/konferencer/seminarer Klubledermøder – husk tilretning i indbydelse Husk også egen deltagelse i eksterne kurser Max deltager-timer Dokumentation: Kursusbeskrivelse, deltagerliste

C3: Official/dommeruddannelse: Dommerkursus Dommerpraktik Instruktion af hjælpere/dommere ved stævner Max deltagertimer Dokumentation: Kursusbeskrivelse, deltagerliste

D: Breddearbejde D1: Medlemmernes aldersfordeling – Indberettes via medlemsregistreringen i januar D2: Breddeaktiviteter – Kun aktiviteter, som afholdes sammen med forbund eller områder tæller med. D3: Breddetilskud – Fast tilskud

D2: Skoler/lejre: Min 3 dage (ikke angivet, at de skal være sammenhængende) Min 15 deltagere Sociale og tværidrætslige aktiviteter (ikke talent/elite) Dokumentation: Dagsprogram, deltagerliste (navn, alder, forening) Max. 25 stk.

D2: Klubudvikling: Længerevarende projekt, som er mere tidskrævende Kræver aftale med planlægning, idemateriale mm. Max. 20 stk.

D2: Klubbesøg: Min 1½ time Fastsat formål Dokumentation: Referat Max 50 stk.

D2: Stævner/træf: Min. 50 aktive Min 3 klubber Min 3 timer Ved flere rækker/klasser kan disse tælles hver for sig, hvis de opfylder kriterierne. Max 20 stk. Dokumentation: Program/invitation og deltagerliste

D2: Aktiviteter for foreningssvage: Kræver projektbeskrivelse (Formål, målgruppe, aktiviteter) Max 3 projekter pr. gruppe Der er ikke angivet et min deltagerantal – ingen succes-krav Max 20 stk.

D2: Skolesamarbejde: Forløb over længere tid Skolebesøg, uddannelse, stævner Dokumentation: Skriftlig aftale Max. 20 stk.

E: Konkurrenceaktiviteter: E1: Omkostninger til materieltransport E2: International konkurrencedeltagelse E3: Nationale mesterskaber E4: Konkurrencetilskud – Fast tilskud

E3: Nationale mesterskaber: Min 10 hold eller 25 deltagere Dokumentation: Program og Startliste/resultatlister Max 30 stk.