Kommunikationsplatform for SAS Danmark

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tema 4: Regulering af følelser Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Advertisements

HVAD KAN VI LÆRE af tyskerne og andre internationale destinationer Professor Henrik Halkier 1. Udfordringer, og nok af dem? 2. Flere.
Gitte Rosholm Advice A/S
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Målgruppen, Konceptet og Kommunikationsplatformen af:
10 Konkurrencesituation
Jarnes A/S Ud af krisen Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S.
TALENT-DK: Inspirationsmøde
O store Gud O store Gud O store Gud, når jeg dit værk beskuer
Værdistrømsanalyser.
Marketingplanlægning
Udviklingstendenser i dansk byggeri – kan vi inspireres fra udlandet?
Hvorfor ØKO? • ØKO og Astma & Allergi (A&A) er ved at blive en kategori der er stor efterspørgsel på inden for indendørs maling (top 3). Vores målgruppe.
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Markedsvurdering.
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
Gruppe 8 Præsenterer POLITINETVÆRKET ”Dit politi, din tryghed”
Lena Mossberg At skabe oplevelser ved hjælp af storytelling
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Kvinder i Ledelse IT Brancheforeningen 2. juni 2008 Alfred Josefsen
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Risici for SAPA-projektet
Branding.
Innovation – et mindset hos ledere og medarbejdere Tina Lambrecht Danske Fysioterapeuter.
Virksomheder - definition
Markedskommunikation - del 1
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Open-source software i det offentlige - hvad nu? Christian Lanng Kontorchef, It og Telestyrelsen Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling Torsdag.
MedTech Innovation Center – effektiv kommercialisering af innovationer.
Tema 5: Relationer og kommunikation Psykoedukation til patienter med emotionelt ustabil personlighedsstruktur.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Rekruttering og motivering
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Bedre service i turisterhvervene 31. Oktober 2013 Turismefremmedagen Hotel Vejlefjord.
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for danske kommuner
OPERATE A/S – JESPER BROCHMANDS GADE 10 – 2200 KØBENHAVN N – TLF – Forandringer i kommunerne KL kommunikationsdøgn 2013.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Afsenderfokuseret branding Modtagerstyret branding
Tværhierarkisk ledelse Ann Westenholz Professor Institut for Organisation og Arbejdssociologi Copenhagen Business School.
18. Strategisk analyse af interne forhold
Kampagne med gennemslagskraft - De nye regler for den offentlige rejsesygesikring.
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
Kapitel 8 Innovation, metode og værktøjer. Add Presentation Title in Footer via ”Insert”; ”Header & Footer” Forretningsplan detaljer om produkt eller.
AFSÆTNING A – Schønberg
Hvad er markedskommunikation?
Læreren som læringsleder
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Strategisk kompetenceudvikling - konteksten
Segmentering - grundlag og metoder
Kommunikationsnetværk Markedsføringskonference 3. maj 2012.
SAMMEN ER VI STÆRKE.... Silkeborg under pres SITUATIONEN Et stærkt erhvervsliv er forudsætningen for en stærk by!
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
{ Strategi Pepsi Cola Daniel L, Daniel G, Mette N og Trine.
Omdømmeprojektet Fælles nordisk møde 13. Maj 2009.
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
B2B Vestsjælland Elevatortalen Elevator pitch eller elevatortalen.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
SUF - gevinstrealisering
10 Konkurrencesituation
SUCCES MED SALG 1.
CØ / FOKUSERET VÆRDIKÆDE
Mission, vision og forretningsidé
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Hvordan kommer vi ind ad døren?
ProcesPLAN MODUL 1 MODUL 2 Dag 1 Forberedelse:
Præsentationens transcript:

Kommunikationsplatform for SAS Danmark 2. juni 2008

Præmisserne for opgaven

Der kæmpes om prispositionen, ingen fortæller hvad de egentlig står for Kvalitetsbevidste kunder Match mellem kundernes rationelle ønsker og opfattelsen af SAS Stærk emotionel tilknytning hos kunderne Platformen skal hvile på noget sandt Imagekommunikationen skal løftes fri af taktiske fordele og opbakninger Der skal i medievalget skelnes imellem imagekommunikation og taktisk kommunikation SAS skal fortsætte med at højne bevidstheden om værdien af kvalitet på rejsen Mærket skal tilføjes personlighed (igen) Opsummering af de overordnede, strategiske præmisser for kommunikationen. Inden vi dykker ned, hvilken opgave kommunikationen skal løse..

= = = Image kommunikation Emotionel 0% af tilknytning konkurrenterne ”særlig følelse” = Image kommunikation 0% af konkurrenterne Rationelle fordele tidseffektiv, service konkurrencedygtige priser etc. = Taktisk kommunikation 10% af konkurrenterne Taktisk opbakning fast track, mobil check-in, 15 min. før etc. = Taktisk opbakning 90% af konkurrenterne

Dannelsesrejse (taktisk)

Taktisk gevinst Strategisk værdi Image Taktisk budskab Business og leisure Taktisk gevinst Strategisk værdi Taktisk budskab Business og leisure Tema 1 Tema 2 Tema 3 Tema 4 Tema 5 Tema 6 Taktisk opbakning Business eller leisure