INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommuneqarfik Sermersooq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
N ETVÆRKSARBEJDE I FORBINDELSE MED EVALUERINGEN AF AT DELMÅL. I DENTIFIKATION AF DET GODE AT FORLØB.
Advertisements

Dialogmøde på skoleområdet – Planche 1 Tidsfrister  Første kvalitetsrapport omfatter skoleåret  Inden den 15. oktober 2007 skal Byrådet drøfte.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Kurver Hvorfor og hvordan?.
Overgangsordninger Praktik- og uddannelsesrådgivningen januar 2013
November 2013 KANUKOKA Ældre Seminar 1 Arbejdet med de ældre Omsorgsarbejdet Generelt.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING En ny evalueringskultur Stof til eftertanke og handling på de enkelte prøveafholdende skoler og alle øvrige.
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
1. HF Introduktionsforløb Langkær Gymnasium og HF
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Møde for bygdeskoleledere i Qaasuitsup Kommunea Ilulissat den november 2011 Midtvejsevalueringen.
Projektopgave klasse.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Nationale test 2010 Asgård Skole
Kick-off KIS Kvalitet I Skolerne Keep It Simple!.
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
P ISA, NATIONALE TESTS OG BESPARELSER – HVAD RAGER DET MIG ??!! Skolebestyrelsens årsberetning for 2010/2011 – og årene, der kommer.
Afslut Frem >>
Skolevæsenet. Geografiske, tekniske og økonomiske udfordringer De store geografiske afstande, tekniske udfordringer med Tele´s radiokæde og sattelit forbindelsen.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qaasuitsup Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Skolens AKT- gruppe består af fire lærere og to pædagoger,
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
”Ny skriftlighed” Elevernes studieforberedende skrivekompetencer
Inspiration til reformarbejdet
Fælles EPJ til hospitalerne i Region Midtjylland
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
Generel introduktion til EC
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
Ekstraordinær indsats for årige Pulje til projekter, yderligere elevkvoter og vejledning i bygder.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Og hvordan gik det så i 2008? 10. klassernes gennemsnitskarakterer i forhold til 11. klassernes gennemsnitskarakterer.
Skoleledermøde den 17. og 18. april Midtvejsevalueringen og derefter Midtvejsevaluering i 2010 – Skab din fremtid II januar – Skatte- og velfærdskommissionen.
Østre Borgerdyd Gymnasium
Nye udviklingsarbejder Ulfborg skole
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Sunds skole Evaluering
Ny Fælles Naturfagsprøve
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qeqqata Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Prøveresultater 2008 Gennemsnitskarakterer i 10. klasse Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 12 af 27. juni.
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Forældrearrangement Tirsdag den 30. september 2014.
Skolestruktur på dagsordenen Direktør for SFI, formand for Rejseholdet og Skolerådet Jørgen Søndergaard.
Fastholdelse i HF Strategier og erfaringer. 95%-målsætningen og HF HF-kurserne har forskellig forudsætninger HF-eleverne har forskellige forudsætninger.
Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Observation af elevens læring og lærerens undervisning Skolelederens fokus på sin observation.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
Kommuneqarfik Sermersooq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommune Kujalleq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Kommuneqarfik Sermersooq Elevprofiler og restgrupper.
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Kvalitetsrapport 2009/2010 Nuancer og variationer - et billede af et mangfoldigt skoleområde. En afrapportering fra skoleområdet med fokus på initiativer,
Kalaallit Nunaanni atuarfeqarfiit / Folkeskolen i Grønland September 2013.
Seminar om efterværn i Ilulissat november 2010 vedr. Piareesarfiit i Grønland v/ Marie Pedersen u Den lokale erhvervsskole, daværende STI,
Løft og lær Flerfaglig og virtuel skriftlighed Rammeforsøg A: Fleksibel anvendelse af uddannelsestid og elevtid.
Evaluering af valgfag I NOrd
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
PRØV! Et program til de mundtlige prøver Forlaget MATEMATIK
Kommuneqarfik Sermersooq
Kommuneqarfik Sermersooq Misilitsinnerni angusat 2010
Klar til Smart Vækst – Udbredelse af smart city løsninger i DK – fokus på smart affaldsindsamling Jesper Bøttcher Gate 21.
Forslag til strategi Per Salling
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Kort om resultatkontrakterne
Centrenes opgaver og ansvar ift. de unges uddannelsesparathed
Årsberetning for Gjessøs Børn
Præsentationens transcript:

INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommuneqarfik Sermersooq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009

Kommunens samlede prøveresultater sammenlignet med landsresultatet vises for følgende: –Grønlandsk –Dansk –Engelsk –Matematik –Fysik/kemi –Projektopgaven INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Grønlandsk ligger i alle discipliner under landsresultat Kommuneqarfik Sermersooq Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Dansk ligger i alle discipliner over landsresultat Kommuneqarfik Sermersooq Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Engelsk ligger i alle discipliner over landsresultat Kommuneqarfik Sermersooq Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Matematik ligger i alle discipliner over landsresultat Kommuneqarfik Sermersooq Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Fysik/kemi ligger i alle discipliner over landsresultat Kommuneqarfik Sermersooq Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Projektopgaven ligger over landsresultat Kommuneqarfik Sermersooq Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Det var så det samlede billede på hele kommunen i forhold til landsresultatet Men der er individuelle forskelle på de enkelte skoler samt i den sydlige, den vestlige og den østlige del af kommunen INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

De største problemer med prøveresultaterne er der i den sydligste del og den østligste del af kommunen Det vil sige Paamiut, Tasiilaq og Ittoqqortoormiit Her er næsten alle resultater under landsgennemsnittet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

I Nuuk er der en fine prøveresultater på næsten alle byskoler Der er primært Grønlandsk, som kan anbefales som indsatsområde her INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

På nogle skoler tegner det billede sig, at det er den svage elevgruppe, der skal sættes ind over for i visse fag Samtidig skal der sættes ind for at få overgangene fra trin til trin til at fungere bedre samt den løbende evaluering INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Samtidig med dette overordnede billede for kommunen er det nødvendigt at se på hver enkelt prøveafholdende skole: –Der er bilag på hver enkelt skoles resultater i forhold til landsresultatet –Der er notat på hver enkelt skole med anbefalinger ud fra skolens resultater INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

I mange af anbefalingerne til de enkelte skoler peges der på den svage elevgruppe Et godt råd her kunne være: Start med de elever, der får karakteren E Dem er der et potentiale i Den rigtig svage gruppe, der får F og Fx kan være svær at flytte INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Det er desuden nødvendigt at følge prøveresultaterne over en længere årrække på hver enkelt prøveafholdende skole Og ligeledes følge det samlede kommuneresultat over en årrække Er der fremgang? Er det de samme resultater? Er der tilbagegang? INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Hver enkelt prøveafholdende skole må desuden stille sig nogle spørgsmål i forbindelse med et års prøveresultater Hvorfor er der fremgang? Hvorfor er det de samme resultater? Hvorfor er der tilbagegang? INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

De indsats områder, der peges på i forbindelse med prøveresultaterne skal selvfølgelig ses som en del af en helhed sammen med: Trinresultaterne og den løbende evaluering Prøveresultater Implementering af effektive undervisningspricipper Kursus- og videreuddannelsessituationen Midler og ressourceforbrug INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Prøveresultaterne kan ikke stå alene De er en del af den samlede afsluttende evaluering Vidnesbyrd Standpunktskarakterer (årskarakterer) Elevens egen vurdering Prøver Fremlæggelse af en projektopgave INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Spørgsmål til gruppearbejde Hvordan kan en skoleleder forbedre sine prøveresultater? Hvordan kan skoler med de samme problemfelter arbejde sammen om løsninger på bedre resultater? Hvem har gode forslag og ideer, der virker? INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING