Branding.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
10 Konkurrencesituation
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Afsætning grundforløb
DAGENS BUDSKAB NR. 1 Nutid: Vækst til IT-Kanalen DAGENS BUDSKAB NR. 2 Fremtid: Vækst til IT-Gazeller SAMMEN NÅR VI DINE MÅL.
Prissætning - hvordan gør man ?.
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Marketingplanlægning
Afsætning 2012.
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Den glade CEO og iværksætter!
FØDEVAREANPRISNINGER
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling: Marketing, Innovation, AXOCO & CSR Vil…Mål…Gør…
Markedsvurdering.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
BusinessTrainer people better at what they do….
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Kommunikationsplatform for SAS Danmark
Vi starter med at se på virksomhedens kreative muligheder for at skille sig ud fra konkurrenter – det kræver indsigt i, hvordan man skaber en speciel position.
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Valg af parametre.
Konceptualisering af forretningsmodellen
Kap 25 Branding Kapitel 25.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
1 Studiestartsprojekt timers case. SDU som brand.
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Markedsandele Rolf og Jonas.
Af. Skafte.
Afsenderfokuseret branding Modtagerstyret branding
USP (Unique Selling proposition)
Introduktion til afsætning
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
AFSÆTNING A – Schønberg
BRANDING som udfordring for FUR
2  Muligheder: At hun har mange år til at udvikle virksomheden. Iværksætterpris = samarbejde Trusler: Store firmaer og kendte designere.  Omverdensmodellen:
Konkurrenceforhold.
Red Bull Mette Jarl Helmert 2ØMA.
Sofia B. Christensen, 2ØMA
Cross Channel - Tidens største trend.
10 ting at tænke på FØR skolen kontakter et reklamebureau Sune Kobberø, informationskonsulent i Efterskoleforeningen
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE.
FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
COCIO MIKKEL – RASMUS - WILLIAM. Bilag 2 - Markedsdata Mål: Bibeholde og udvikle deres danske markedsandel. De vil gerne udvikle og udfolde sig på det.
B2B Vestsjælland Elevatortalen Elevator pitch eller elevatortalen.
konkurrencesituation
Branding afsætning.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10 Konkurrencesituation
(Firmanavn) marketingplan
SUCCES MED SALG 1.
Tværmedial Kommunikation 9 Corporate Branding i kommunikationssamfundet Interbrand Brand Essence Modellen forår 2017 Pillon - KU ”Marketing is a battle.
Mission, vision og forretningsidé
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2017 Pillon - KU.
Interkulturel erhvervskommunikation 11 Branding Brand Essence modellen Hofstedes nye dimensioner forår 2018 Pillon - KU.
Velkommen til årsmøde / generalforsamling
Markedskommunikation 6 6: On-line forbrug 7: Digital brandpositionering 8: Digitale forretningsmodeller Gruppearbejde: Eksamensprojekt forår 2019 Pillon.
Tværmedial Kommunikation 7 Corporate Branding i kommunikationssamfundet forår 2019 Pillon - KU ”Marketing is a battle of perceptions, not products” (Jack.
Præsentationens transcript:

Branding

Hvad er Branding? Branding handler om alt det virksomheden gør, for at få forbrugerne til at opleve produktet som noget særligt. Så særligt at vi gerne betaler mere for produktet. Vi siger også at branding differentierer (adskiller) produktet fra andre mærker. Helt overordnet er et brand en samling af symboler, oplevelser og værdier, som positionerer og differentierer et produkt, en virksomhed eller en person. 2

USP/ESP USP - "Unique Selling Propositions" - særlige (konkrete) salgsargumenter. ESP - "Emotionel Selling Propositions". - Følelsesmæssige salgsargumenter.

Sansogrammet

Produktbranding Produktbranding handler om at differentiere produktet fra konkurrenterne. Dette ved at skabe en psykologisk merværdi, kunderne er villige til at betale mere

Personbranding Benytter man personbranding, vil man gerne udnytte en kendt person i markedsføringen. "Kendiseffekten" hos ejer eller stifter "Kendiseffekten" fra skuespillere, stjerner "Kendiseffekten" på et område bruges til at skabe succes på et andet område

Virksomhedsbranding Virksomhedsbranding handler om at gøre virksomheden til et Brand. Personalebranding handler om virksomhedens forsøg på at markedsføre sig selv som en attraktiv arbejdsplads.