Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danehofskolens værdigrundlag
Advertisements

DLF ind i debatten om fremtidens skole
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Informationsmøde på Lindebjergskolen
Læring i bevægelse - hvorfor?
Præsentation Pædagogisk konsulent Erik Hønge Uddannet fritidspædagog Leder af en børnehave Leder af et fritidshjem SFO-konsulent Freelancekonsulent bl.a.
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Folkeskolereformen på Dronninggårdskolen Version 1 Skoleåret
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Hierarki for styringsredskaber
VISION FOR ORDRUPSKOLE2010 Sammenfatningsarbejde.
Trin 1: Fællesmøder og høringsrunder Vigtigheden af at etablere mødet, for det finder ikke sted af sig selv. Vi tror vi ved hvad hinanden går og laver,
God trivsel = God læring
Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe. Holsted Skole Holsted SFO & førskolegruppe.
Folkeskole-reformen August 2014.
Ungdomsskole – mellem reform af folkeskolen, erhvervsuddannelserne og vejledningsindsatsen Storbynetværk den 12. september 2013 Direktør Per B. Christensen,
Lærerprofessionen.
Skolebestyrelsesdrøftelse 2009
Forældremøde X årgang.
Tværfagligt undervisningsforløb
Jeg støtter barnet ved:
Lærerprofessionen - en definition.
Den gode medarbejder Hvad er en god medarbejder?
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Kulturen på vores skole Det forpligtende fællesskab Overskueligheden i miljøet Helheden i skoleforløbet Kommunikation.
Skolebestyrelsen & værdier
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Alle børn er alles ansvar
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Hvad er uddannelsesparathed, og hvordan kan man vurdere paratheden?
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Fremtidens MED Dennis Kristensen Formand Offentlig Ansattes Organisationer.
Kontaktforældre Program
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Lærerprofessionen.
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Projekt HfO Obligatorisk skemalagt lektie- og opgaveværksted for 1. hf elever.
Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske oplysninger Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske.
Orienteringsmøde Torstorp Skole.
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
Dybkær Specialskole - ikke for ikke helt almindelige børn.
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Formål Opnå større viden om verden omkring dem. Udforske andre kulturer, religioner og livsstile. Udfordre egne holdninger og meninger. Opnå bedre forståelse.
Lærer professionen Pecha kucha Maja Søgaard
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Vision mission værdier handleplaner
Gesten Børnecenter Velkommen i skole 2015.
Opsamling på cafeseminaret i går Hvad siger I selv om god velfærdsledelse - i praksis?
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Kort om de gymanisale ungdomsuddannelser Ligheder og særlige karakteristika Mette Brinch Thomsen Oplæg på mentorkurset for SubUniversity 16. august 2016.
Team Nordahl og Skibet Skole
Fællesmøde for forældrene på Damhusengens Skole
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Målsætning og værdigrundlag for Sølvgades Skole Målet er, at eleverne på Sølvgades Skole bevarer lysten til at lære, at være nysgerrige, selvstændige og ansvarlige. Vi ønsker, at vore elever udvikler sig til at blive livsduelige og handlekraftige mennesker til en hver given tid. Vi vil gennem hele skoleforløbet kvalificere eleverne til den verden, de skal ud i, ved at lære dem at være konstruktive og stillingstagende. Vi skal give alle vore elever - ud fra deres egne forudsætninger – mulighed for at gå videre i en ungdomsuddannelse.

Værdigrundlag for Sølvgades Skole

FAGLIGHED OG KREATIVITET Høj faglighed og kreativitet går hånd i hånd på Sølvgades Skole og er en naturlig del af undervisningen Vi udfordrer vores elever, så undervisningen bliver levende og udviklende på alle klassetrin.

TRYGHED, TRIVSEL OG TRADITIONER Tryghed og trivsel er forudsætningen for et godt skoleliv Vores skole fra 1847 har mange traditioner, der er med til at sætte en god ramme for vores tryghed og trivsel – en forudsætning for et godt skoleliv.

TILLID OG NÆRVÆR Alle vores relationer på Sølvgades Skole, herunder samarbejdet mellem skole og hjem, hviler på gensidig tillid og nærvær om den enkelte elev og fællesskabet, hvilket skolen har en lang tradition for.

FÆLLESSKAB OG FORSKELLIGHED Sølvgades Skole lægger vægt på, at både elever og medarbejdere kan være forskellige og samtidig være en del af fællesskabet.