Brug af udviklingsfonden BAI konference 2013. Mål med udviklingsfond Skabe en efteruddannelseskultur i bygge – og anlægsbranchen – Styrke branchen – kvalitet,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Arbejdstilsynet - Status for arbejdsmiljøet og fremtiden
Advertisements

Øget fokus på lærlingens sikkerhed i uddannelsen
22. juni 2014 Status på projektet ’Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært’
Fleksuddannelsen – fra vision til ?. Fleksuddannelse ” Til unge, der ikke har forudsætninger for at gennemføre en almindelig ungdomsuddannelse, skal der.
Fredag den 23. august 2013 ”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” og ”RKV i Region Midtjylland”
Det der med mennesker, - kan det nu betale sig ?
Landsorganisationen i Danmark Kompetenceudvikling til tiden K onference 5 oktober 2011 Målrettet kompetenceudvikling af arbejdsstyrken – forudsætninger.
Udviklingstendenser i dansk byggeri – kan vi inspireres fra udlandet?
EU Socialfondsprojektet
Danske Forsamlingshuse
Fredag den 20. september 2013 ”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” og ”RKV i Region Midtjylland”
Regeringens oplæg til erhvervsuddannelsesform Louise Pihl Dansk Byggeri.
BAI-konferencen – 19. november 2013 ” Opsøgning af mindre virksomheder.” - samarbejde med tømrermestre om behovet for efteruddannelse af mestre og svende.
Arbejdsglæde eller sygefravær
Fælles forældremøde Thurø
Efteruddannelse på akademiniveau 19. marts 2014 v. Christian Mathiasen.
Det lokale uddannelsesudvalg - LUU Opgaver for LUU på en skole med transport- uddannelser LUU har en central rolle i styringen af de offentlige uddannelsestilbud.
Det Danske Voksen- og Efteruddannelsesystem VOKSEN PÆDAGOGISK CENTER
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
1 Wischmann Innovation © BESTYRELSENS OPGAVER. 2 Wischmann Innovation © - udvikle visioner, mål og strategi Det er generalforsamlingen, som godkender.
SKANKOMP ARBEJDSPAKKE Opstartsworkshop blev afviklet i oktober med 55 deltagere fra Skandinavien. Her havde vi oplægsholdere og tid i arbejdsgrupper.
Workshop 2: Amerikanske problemstillinger
Skolernes bud på krisen i AMU systemet – og Hvad kan gøres bedre? Frank Tonsberg BAI - skolekonference
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
KVALITETSSIKRET IKV OG RKV I REGION MIDTJYLLAND IKV konsulentseminar, Silkeborg 20. september 2013Ulla Nistrup1.
11. december 2014 Workshop D Motivation og barrierer for virksomhedernes brug af VEU - bidrag til analysegrundlaget for Trepartsudvalgets arbejde udarbejdet.
EUD reformen Voksensporet. Vad ved hvorfor Vad ved hvordan måske ikke.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
Jobrotation Medarbejdere på uddannelse – ledige vikarer i job.
TUR Chaufførkonference 2011 Hvad kan parterne, skolerne og virksomhederne gøre for at sikre rekrutteringen af nye chauffører?
Mulighed for øget produktivitet i det offentlige.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Head of Education - PostNord
Protokollat ok.2014 om rekruttering og opkvalificering til bygge – og anlægsprojekter Dansk Byggeri og 3f vil i fælleskab iværksætte en række aktiviteter,
”Kvalitetssikret IKV – et bidrag til løft fra ufaglært til faglært” ”RKV i Region Midtjylland” Mandag den 24. november 2014.
Ved Lars Mikkelsen NVR konference den 5. november 2012 Samspillet imellem uddannelsesinstitutionerne i et projektperspektiv.
Hvor bevæger det danske erhvervsuddannelsessystem sig hen? Oktober 2013.
Hvordan påvirker VEU rådets arbejde et AMU og VEU under forandring? BAI konference 18/
Bemærk! Hvis du vil ændre billedet på denne slide, skal du markere billedet og slette det. Klik derefter på ikonet Billeder i pladsholderen for at indsætte.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling Kompetenceudvikling af administrative medarbejdere.
Michael Kaas-Andersen Muligheder med mere… Selandia CEU – Bredahlsgade 1 – 4200 Slagelse, telefon ,
AMU DIALOGMØDE MARTS 2013 AMU DIALOGMØDE 7. marts 2013 Erhvervsskolen Nordsjælland.
Strategier, udfordringer og udvikling Visitatorernes årsmøde 2011.
Dansk Byggeri løser opgaver: ved anvendelse af egne ressourcer samarbejde eksterne –foreningen bips –andre institutioner.
Ledelsesudfordringer i kommunerne – nu og i den nære fremtid Oplæg for FTF`s Tænketank om ledelse, d. 6. juni v/ Per B. Christensen, formand for.
  Københavns Tekniske Skole udbyder erhvervsuddannelser(fem indgange og 26 hovedforløb). Teknisk gymnasium (HTX) og kompetencegivende efteruddannelse.
Center for Regional Udvikling
Audiologiassistentuddannelsen Status og perspektiver December 2005.
Øget behov for kompetenceudvikling - og hvordan kan AMU spille ind.
Fagligt Fælles Forbund Uddannelseskonference for Grønne Uddannelser 7 december 2009.
VEU centrenes rolle med nye reformer John Vinsbøl Udviklings- og VEU chef.
Åbent Værksted Agenda -Tradium som Skole -Åbent Værksted ”svejs og plade” -Historik -Hvordan virker det? -Hvilke elever anvender værkstedet?
Beregning af familie- økonomi. Familien Kvinde, 28 år, på barsel Hendes første barn A, 3 år, bidragsresolution findes Hendes andet barn B, 3 måneder,
Mission BygSoL – Samarbejde og Læring i Byggeriet I fremtiden er byggeprocessen en værdiproces. Det betyder at det hverken er omkostningerne eller avancen,
Mission Praksisnær undervisning og Åbent Værksted Faglæreruddannelse 2013 Formalier og program Velkommen Indkvartering Forplejning Internet Program.
VEU Center Syd. Udfordringer Ny Erhvervsuddannelsesreform ufaglærte vil i 2020 være uden job! Vi vil mangle faglærte i 2020! Vi mangler.
Aktuelt billede af arbejdsmarkedet v. Karl Schmidt, direktør, Beskæftigelsesregion Syddanmark.
Beskæftigelsesregion Syddanmark Nyt i beskæftigelsespolitikken Jobcenterchefmøde d. 30. maj 2012 v. Karl Schmidt, regionsdirektør, Beskæftigelsesregion.
Bilag 1. Forandringsteori for udviklingsprojektet ‘Struktureret IKV i AMU’ 1. Problembeskrivelse Der bliver gennemført for få IKV i AMU-forløb inden for.
VUC Roskilde – Uddannelser, facts og tal
5 veje til produktivitet og bedre bundlinje (Dansk Byggeri og 3F, 2011)
Ufaglært til Faglært.
BAI konference 2016 Velkommen Konferencens temaer Hyggesnak
Forebyggelse af rekrutteringsudfordringer
Mellem human kapital og social kapital Skismaer i det ufaglærte arbejdsliv og barrierer for udviklingen af læringsidentiteter Mads Peter Klindt, lektor,
3 partsaftaler Forebyggelse af rekrutteringsudfordringer
Mads Peter Klindt (Lektor ved Aalborg Universitet) og Teater Spektrum
DI - Dansk Industri DI repræsenterer virksomheder i Danmark,
Opsøgende VEU.
Opsøgende VEU.
Præsentationens transcript:

Brug af udviklingsfonden BAI konference 2013

Mål med udviklingsfond Skabe en efteruddannelseskultur i bygge – og anlægsbranchen – Styrke branchen – kvalitet, produktivitet, arbejdsmiljø – Styrke den enkelte – sikring mod opsigelser Udvikle danske virksomheder til at kunne klare sig i konkurrencen – Virksomheder der satser på uddannelse klarer sig bedst – Højere overlevelsesgrad – Højere lønniveau

Fakta udviklingsfond Bestyrelse – 8 personer – 3f og Dansk Byggeri Administration – PensionDanmark – opkrævning og udbetaling – Al udbetaling foregår automatisk – Arbejdsgiverne indbetaler – 520,- kr. per medarbejder – Skønnet beløb ca. 30 mil. kr. – Krisen i byggeriet slår igennem

Brug af midler - poseopfyld Poseopfyld til AMU/FVU og AVU – 65 kr. i tilskud per time – Min. 136,50 kr. i timen Almindelig efteruddannelse – Ingen tidsbegrænsning Længerevarende forløb – Ufaglært til faglært - GVU – Kontraktuddannelser – Kloak – og restaureringsuddannelse Ny EUD reform – Voksensporet

Brug af midler - projekter Ny struktur skal diskuteres i bestyrelsen – Økonomi - nok til poseopfyld Tilskud til opsøgende arbejde slutter – Projekter vedr. åben værksted Øget produktivitet gennem medarbejderinddragelse og uddannelse – Bedre bundlinje skoler med – NCC Tillidsbaseret Lean – 1 skole med – Proceshåndværkeren – 1 skole med Nyt stort projekt – Bygge på Byggepolitisk handlingsplan

Skolernes rolle Kan/ vil skolerne spille en rolle ? – Vil de satse på det Ny FKB – Planlægning, styring og samarbejde i bygge – og anlægsbranchen Uddannelse – Lean – Byggeprocesser – Sjakbajs Hvorfor udbydes de ikke ? – Ingen efterspørgsel eller manglende interesse fra skolerne