Informationsmøde om skolereform Vallensbæk Skole 11. juni 2014

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forståelsespapir Forståelsespapir - ikke en aftale, og så alligevel….. Rammer der er centralt udfyldte med KLF. Loven er gældende alle de steder, hvor.
Advertisements

Forældreorientering Skolereformen.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Orienteringsaften 9. april 2014
Skolereformen på Peder Syv Skolen
Folkeskolereform 2014 Mål 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Folkeskolereformen på Dronninggårdskolen Version 1 Skoleåret
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 11. november 2013.
Program: Overblik over fagfordelingen Velkomst Skolereformen generelt
Struktur Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 08:
Et væksthus for børn og voksne
VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE. REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE.
Juelsminde Skole 2. juni 2014 Skolereform 2014.
Skolereform 2014.
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
Information om den ændrede skoledag Komme- og gåtider m.m. for elever Juni 2014.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Skolereformen Overordnede mål:
En Ny Folkeskole fra 1. august 2014
Folkeskolereform 3 overordnede mål:
Velkommen til valgmøde
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Et fagligt løft af folkeskolen
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Skolereformen på Søndersøskolen
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Skolereform. Ambitionerne i folkeskoleaftalen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal mindske betydningen.
Orientering om folkeskolereformen ……på Søndermarkskolen
Folkeskolereformen2014.
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Folkeskolereformen - generel information
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Tre klare nationale mål
Skoledagen indskolingen Dagen Understøttende undervisning (UsU) lektion lektion Pause lektion.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Fælles forældremøde klasse om 2014 Mål: At forældrene går fra mødet med et klart billede af deres børns skole- og fritidsdag fra skoleåret 14/15.
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Skolereform - Egholmskolen
Ændringer i forbindelse med reformen Med den nye reform indføres følgende ændringer af timefordelingen i udskolingen : Dansk i klasse får eleverne.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Studiepraktik Program:
Folkeskolereform på Vestre Skole 2014
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Folkeskolereform 2014.
Informationsmøde om skolereformen 17. Juni 2014 Nordals Skolen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Folkeskolereform Politiske mål
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Program Velkomst Digital indskrivning Forårssfo på Holluf Pile Skole
Velkommen til Fyraftensmøde 26.marts 2014 på Rosendalskolen
 1. Velkomst og præsentation  2. Kort gennemgang af reformen  3. Hvordan bliver reformen udmøntet på Byskolen  4. Skolebestyrelsen  5. Farvel Velkommen.
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Sædding/Ådalens lokalskole
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
FOLKESKOLEREFORM FELDBORG SKOLE JUNI TRE MÅL  FOLKESKOLEN SKAL UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, DE KAN  FOLKESKOLEN SKAL MINDSKE.
SKOLE- REFORM En ny retning – en ny skolevej. De gode intentioner Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen.
 Hvad er formålet med reformen?  Formålet er:  at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive  at mindske betydningen af den sociale arv 
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
Præsentationens transcript:

Informationsmøde om skolereform Vallensbæk Skole 11. juni 2014

Dagsorden Velkomst og præsentation Skolereformen - Nationalt - På Vallensbæk Skole Eksempler på en skoleuge Lærernes arbejdstid (lov 409)

En længere skoledag Et skift fra at tænke i lektioner til at tænke i timer All inclusive (fag, motion, understøttende undervisning og pauser er indeholdt i timetallet) 4 skemaperioder (dog med et grundskema der gælder hele 1. halvår)

Nye timetal Næste skoleår: Dette skoleår: 0.-3.klasse: 30/28 timer 1. kl. 24,75 timer (25 lek, 2 lek lektiecafe, og pauser) 4.-6.klasse: 33/30 timer 5.kl. 28,75 timer (28 lek, 2 lek lektiecafe og pauser) 7.-9.klasse: 35/33 timer 9.kl. 31,5 timer (32 lek, 2lek lektiecafe og pauser)

Charlotte 1.B Klokken Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 8.00-9.00 MAT IDR BIL DAN 9.00-10.15* IDR/MAT BIL/DAN MAT/MUS 10.15-11.15 KRI MUS Spise og pause 11.15-12.00 12.00-12.30 MOTION LÆSEBÅND 12.30-13.30 ENG USU 13.30-14.30 LEKTIECAFÉ USU/ LEKTIECAFÈ * Incl. 15 minutters pause

Charlotte 1.B Klokken Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 8.00-9.00 MAT IDR BIL DAN 9.00-10.15* IDR/MAT BIL/DAN MAT/MUS 10.15-11.15 KRI MUS Spise og pause 11.15-12.00 12.00-12.30 MOTION LÆSEBÅND 12.30-13.30 ENG USU 13.30-14.30 LEKTIECAFÉ USU/ LEKTIECAFÈ Fagblok med individuelt tilrettelagte pauser Læsebånd 2 * ½ time om ugen Engelsk fra 1. klasse Motionsbånd 2 * ½ time om ugen – varetaget af pædagoger og på tværs af klasser (0.-2.kl og 3.-5.kl) USU (understøttende undervisning varetaget af pædagoger) Lektiecafé som tilbud til alle børn 2 timer/uge fælles på årgangen

Annette 5.B Klokken Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 8.00-9.00 MAT HIS ENG -/HÅN DAN 9.00-10.15* ENG/N/T HÅN 10.15-11.15 N/T KRI Spise og pause 11.15-12.00 12.00-12.30 LÆSEBÅND MOTION SLØJD 12.30-13.30 SVØM IDR 13.30-14.30 SVØM/ IDR/MUS TYSK/FRA LEKTIECAFÉ 14.30-15.30 MUS/ * Incl. 15 minutters pause

Annette 5.B Klokken Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 8.00-9.00 MAT HIS ENG -/HÅN DAN 9.00-10.15* ENG/N/T HÅN 10.15-11.15 N/T KRI Spise og pause 11.15-12.00 12.00-12.30 LÆSEBÅND MOTION SLØJD 12.30-13.30 SVØM IDR 13.30-14.30 SVØM/ IDR/MUS TYSK/FRA LEKTIECAFÉ 14.30-15.30 MUS/ Fagblok med individuelt tilrettelagte pauser Læsebånd 2 * ½ time om ugen Tysk/fransk fra 5. klasse Motionsbånd 2 * ½ time om ugen – varetaget af pædagoger og på tværs af klasser (0.-2.kl og 3.-5.kl) USU (kun 2 timer på 5. kl.trin = motion og læsebånd) Lektiecafé som tilbud til alle børn 3 timer/uge lagt på årgangen Svømning på 4. og 5. klassetrin

Susanne 7.A Klokken Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 8.00-9.00 IDR TYSK/FRA ENG 9.00-10.15* IDR/USU USU ENG/N/T USU/MAT 10.15-11.15 DAN N/T MAT Spise og pause 11.15-12.00 12.00-12.30 BIO LÆSEBÅND HIS 12.30-13.30 BIO/- FYSIK/KEMI DAN/HJK HIS/DAN 13.30-14.30 VALGFAG HJK DAN/BIO 14.30-15.30 LEKTIECAFÉ BIO/

Susanne 7.A Klokken Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 8.00-9.00 IDR TYSK/FRA ENG 9.00-10.15* IDR/USU USU ENG/N/T USU/MAT 10.15-11.15 DAN N/T MAT Spise og pause 11.15-12.00 12.00-12.30 BIO LÆSEBÅND HIS 12.30-13.30 BIO/- FYSIK/KEMI DAN/HJK HIS/DAN 13.30-14.30 VALGFAG HJK DAN/BIO 14.30-15.30 LEKTIECAFÉ BIO/ Fagblok med individuelt tilrettelagte pauser Læsebånd 2 * ½ time om ugen Motion: Lægges i den understøttende undervisning og som en del af fagene USU (varetaget af klassens dansk og/eller matematiklærer) Lektiecafé som tilbud til alle børn 2 timer/uge lagt på årgangen Valgfag på tværs af de 3 skoler i samarbejde med Ungdomsskolen Hjemkundskab som fortsætterfag i 7. klasse

Den åbne skole Samarbejde med musikskolen Samarbejde med ÆldreSagen 1. klasse musik og bevægelse som del af den understøttende undervisning 2. klasse blokfløjteprojekt i samarbejde med skolens musiklærere 3.klasse kor på den enkelte skole i den understøttende undervisning og besøgsdage på Musikskolen 4.klasse fælles korprojekt i samarbejde med skolernes musiklærer og musikskolen Samarbejde med ÆldreSagen Projekt læsetanter på 2. årgang Samarbejde med Ungdomsskolen om valgfag

Lærernes arbejdstid Lov 409 som ramme for lærernes arbejdstid Fast arbejdstid, der skal tilrettelægges i tidsrummet mellem 7-17 De enkelte lærerteams tilrettelægger selv og melder ud, hvornår de kan kontaktes indenfor dette tidsrum Tilstedeværelse – lærerne skal være på skolen i arbejdstiden, hvilket bl.a. betyder at hovedparten af forberedelsen foregår på skolen. Vi har aftalt en flexordning der gør at nogle forberedelsesopgaver stadigvæk kan løses andre steder end på skolen Pulje af timer til aktiviteter efter 17 (til forældremøder, sociale aktiviteter og fælles personalemøder) Mulighed for afholdelse af 6. ferieuge