Intervention i almen praksis

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Forskning i og med praksis
Advertisements

Særlige ressourcepersoner i folkeskolen
Verden ind i undervisningen
15-års-opfølgning af 'Sundhedsprojekt Ebeltoft'
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Forebyggende helbredsundersøgelser i almen praksis
Hvorfor beskriver vi CT Colografi?
Job & Uddannelse i Øresundsregionen Projektmål: at øge hverdagsintegrationen og mobiliteten over Øresund.
Reformmesse på Sofiendalskolen
Kick off-seminar Billedkommunikationsprojektet
Patientforløbet blødende ulcus Implementering set i et fagligt, organisatorisk og patientoplevet perspektiv Dorthe Oxholm Klinisk sygeplejespecialist.
Geografi BeskriveJorden. Geografi SamfundsfagFysikGeologiBiologiMatematikKemiHistorie.
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Historier fra et demonstrationsprojekt
Vestre Skole og Åløkkeskolen 2014
Strategi som forandrings- skabende dialog
Arbejdsgruppe Mariagerfjord kommune
Studieretningen Engelsk A –Spansk A Med Samfundsfag B Falkos sproglige studieretning.
Matematik. Matematik er et grundfag på 75 lektioner. Det er bestemt af de faglige udvalg indenfor de enkelte håndværksfag hvilke grundfag eleverne skal.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Kompetencecenter for Hirtshals Skolecenter
Brugerdialog FS SASMO kongres , Vejle Center Hotel
Praksis Kommunen modtager en almen genoptræningsplan fra hospital. Er kommunen enig i, at det er en almen genoptræning? Birgit Svarre, afdelingsleder PPR.
Det humanistiske fakultet – didaktiske virkemidler og metoder
Medborger- skab og uformel læring Overgang og samarbejde mellem skole og klub Inklusion og rummelighed i klubberne Opsøgende og forebyggende arbejde Samarbejde.
©B H Sørensen & K Levinsen Aalborg Universitet 2014 Danmarks Læringsfestival 2014 Projektet etableres Interventioner Løbende implementering Interventioner.
Lone Tonsgaard, Projektleder
Lægedage Almen medicinsk uddannelse Nuværende uddannelsesforhold.
Hvordan kan jeg som personale inddrages i kvalitetsarbejdet og datafangst i min praksis? XMO-BRUGERFORENINGS ÅRSKURSUS 2013.
Uddannelsesafklarende samtaler
Hvilke lærere vil jeg have på mit lærerværelse i morgen ?
Hvordan udfordres evidensbaseret viden i den kliniske sygeplejepraksis
Styrket indsats for organdonation
Sunds skole Evaluering
N ETVÆRKSARBEJDE, MED FOKUS PÅ EVALUERING OG PROGRESSION I ENGELSKFAGET. Et samarbejde mellem Odder, Faaborg og Nørresundby.
Fungerer demokratiet og borgerdialogen i praksis?
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Lene Tortzen Bager & Ditte Nørtoft Nielsen
Evaluering af Skandinavisk KompetenceudviklingsNetværk
implementering af sprogbaseret undervisning
Oplæg d på Nyborg Gymnasium.  At reducere elevernes oplevelse af problemer i faget dansk ved overgangen fra grundskolen til det almene gymnasium.
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
Af: Lene Strauss Bundgaard, Anne Tilma og Christian Meldgaard Vejleder: Mette Koefoed Opfølgning af overvægtige børn fundet ved børneundersøgelse i almen.
Kommuneqarfik Sermersooq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Green Network BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR Virksomhed med arbejdsmiljøcertifikat Alle virksomheder Arbejdsmiljøcertifikatet.
0 Tillid, samarbejde og effektive statslige arbejdspladser Oplæg den 7. marts 2014 Barbara Bertelsen Vicedirektør.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
Evaluerings ansættelser - Erfaringer fra en akutafdeling.
Efteruddannelse om hjerterehabilitering Marts 2010 Kontakt: Forløbskoordinator Tove Sommer, Faaborg- Midtfyn Kommune, mobil: ,
Hvad er portfolio? Et pædagogisk redskab, der bygger på et mappeprincip, og hvis formål er at øge elevens bevidsthed om og ansvar for egen læring. Målet.
DAK-E Hvad er det? Kvalitetsudvikling Indikatorudvikling IT delen ICPC klassifikationen Datafangst / Sentinel Dansk Almen Medicinsk Database DAMD Kvalitetsrapporter.
Afgrænsningscirkulære Cirkulære om afgrænsning af behandlingsredskaber, hvortil udgiften afholdes af sygehusvæsenet.
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Orienteringsmøde om kronisk sygdom den 5. oktober 2007 i Kolding.
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
© SKAT – for de finansielle uddannelser. 3.udg.
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
©Evaluering. Af læring, undervisning og uddannelse
BIOKEMI OG GENETIK Illustrationer Kapitel 14: Nyrer og urinveje.
Pædagogiske intentioner ved inspirationsforløb i erhvervsøkonomi
BIOKEMI OG GENETIK Illustrationer Kapitel 9: Stofskiftet.
BIOKEMI OG GENETIK Illustrationer Kapitel 18: Styresystemer.
BIOKEMI OG GENETIK Illustrationer Kapitel 1: Almen kemi.
© Moderne markedsføring
BIOKEMI OG GENETIK Illustrationer
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
BIOKEMI OG GENETIK Illustrationer Kapitel 7: Cellen.
Hvordan laver man gode aftaler omkring skriftelige opgaver og logbog?
Velkommen til ONLINE dansk
Præsentationens transcript:

Intervention i almen praksis Intervention i almen praksis. Hvordan øges anvendelsen af forebyggelseskonsultationer i almen praksis? Lene Galsgaard Petersen Lasse Juel Andersen Vejleder: Mette Kofoed

Formål: Kan man, via 1 times tværfaglig undervisning om baggrunden for indførelsen af ydelse 0106, samt løbende opfølgning efterfølgende, øge anvendelseshyppigheden af forebyggelseskonsultationer.

Interventions redskaber Skriftlig > < Mundtlig Gruppe > <Individuel Reminder Feedback

Metode Forløb: Intervention Tværfaglig undervisning Gennemgang af ydelseskriterier Uddeling af skriftligt materiale 6 ugers observationsperiode efter intervention Ugentligt opfølgning Feedback efter 3 uger

Resultater Interventions Lægehus 3 ugers kontrol periode 1.-3. uge efter intervention 4.-6. uge efter intervention Antal kons. I alt 2767 2837 2685 Antal 0106 / andel i % 109 / 3,9% 176 / 6,2% 103 / 3,8% P-værdi < 0,001 0,9

Resultater Kontrol lægehus 3 ugers kontrol periode 1.-3. uge efter intervention 4.-6. uge efter intervention Antal kons. I alt 2921 3252 3073 Antal 0106 / andel i % 245/8,3% 335/10,3% 272/8,8% P-værdi 0,02 0,6

Diskussion af metode Styrker & svagheder ved metoden. Lille studie volumen /tid Flere interventionsmetoder samtidigt Manglende blinding Suboptimalt kontrollægehus Antal læger og udgangspunktet for anvendelsen

Diskussion af resultater Ens udvikling i de 2 lægehuse. Kampagner Årstiden Manglende blinding Tilfældigheder

Konklusion Virkede den valgte intervention? Nej, ikke udfra en statistisk betragtning MEN….. Implementerings strategier meget relevante for almen praksis.

Metoden: Interventionslægehus (Med udviklingspotentiale) 5 læger 2 sygeplejersker Ca. 7000 patienter Kontrollægehus 3 læger 4 sygeplejersker Ca. 5500 patienter