Mobile usability Udvikling af testmetoder til mobiltelefoner Magnus Kjøller Lou - 14. Januar 2009.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PengeSpillet.
Advertisements

Motivation Sidde 4 og 4. af andre.
Øvelse fra Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.
Digitale flytterapporter
3D Laserscanning# Energioptimering seminarrække – specielt for fjernvarmeværker Seminar 12. og 13. maj 2009 hos Kamstrup A/S 1 Velkommen.
Internet til alvor og sjov
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
  A business of Usability test metoder IT-Højskolen
Brugervenligheds test. n ewline ønsker at gøre deres web- side mere brugervenlig.
Spørgeskemaundersøgelser og remote usability John Paulin Hansen 28. September 2011 DUST.
Usability på Her fungerer det godt 1.Sitet imødekommer ifølge vores testpersoner et informationsbehov hos målgruppen. 2.Sprogbrug.
Dynamisk audio i location- based spil Specialeforsvar ITU d. 16/
Træning - Patching forberedelse
IT i undervisningen.
Usability – øvelse 2: Heuristisk inspektion
Arbejdsklima i projektgrupper
Affordance 1. Miljø eller objekt Refererer Den faktiske egenskab Brugervenlighed 2.
Mobile usability Udvikling af testmetoder til mobiltelefoner Esben Juul Nielsen og Magnus Kjøller Lou 14. Januar 2009.
CepaCom SMS’e Telefonere Styre kontakter Indstille telefonen.
Martin Sandø Servicestyrelsen
Pressemeddelelse om - Mobilt bredbånd og internet på mobilen Tal fra Q danskere har deltaget i undersøgelsen.
Børn og unges sociale liv online Hvilken rolle spiller forældrene?
Børn og unges sociale liv online
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Ret & Regnskab Velkommen til Ø90 kursus Faktureringsmodulet i Ø90.
Et computerbaseret projekt. Udgangspunkt  Formål og præmis Hurtig adgang til hjælp Oplyse om faren ved og bag rygning Informere og rådgive brugeren Applikationen.
Den fortabte søn (tegninger)
Kursus i tilgængelighed. Praktisk Sensus Undervisere –Lars Ballieu Christensen –Jacob Nielsen –Magnus Kjøller Lou Praktiske information –vand, toiletter,
Tests Prototype Åbent spørgeskema Test i usability laboratorium
Usability – øvelse 1: Kortsortering
Nyere usability test metoder John Paulin Hansen Magnus Nilsson Richard Amdi Madsen, Interresearch.
Grundlæggende Webdesign – brugervenligt webdesigne Bjarne Sandstrøm IT-højskolen
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
1 20. januar Disposition Introduktion, pointer fra analysen, opsamling, videre undersøgelser - MARK Fokusgruppe -CHRISTIAN Nyt segment, SWOT -MORTEN.
Service Action Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 ”Servicejournalistikkens opgave er at levere livshjælp til det moderne.
Usability øvelse: Kortsortering Opfølgning opdragsgivere Feedback på rapporter Ændring af kursusplan Dagens øvelse.
Milles Univers Indhold og design tager afsæt i at det er Milles skabbog som hun selv skriver / har skrevet.
Mobil Usability , ITU. Spørgsmål jeg gerne vil høre: ”Det gik lidt hurtigt, kan du ikke gentage?” ”Kan du ikke snakke lidt langsommere?” ”Skruer.
Mobilitet og usability John Paulin Hansen. Situationer FlyBusMetroGaden.
7. Brugervenlighedstest/usabilitytest
Usability – øvelse: Brugertest Arbejdet frem mod den endelige usability-rapport Forberedelser til brugertest Dagens øvelse.
Strategisk Usability John Paulin Hansen. Næste gang er sidste gang Hver gruppe fremlægger deres oplæg i 15 minutter Start 17:00 - Slut 20:00 Gruppe 1,2,3,pause,18:00.
Usability ITU, efterår Informations arkitektur ITU Efterår 2007.
Usability ITU, forår Usability metoder. Usability ITU, forår 2008 Overvej undervejs ”- Hvilke metoder kunne være relevante at bruge ift. til de.
D E C I D E Gruppe Opgave G. D Effektivt - Gør systemet det det skal Brugervenligt - Om systemet er brugbart Produktivt - Udfører opgaverne hurtigt.
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Usability – øvelse 2: Heuristisk evaluering
ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 6. ANALYSE AF WEBADFÆRD AGENDA Opsummering, øvelse 2 –PROs and CONs ved eget databaseudviklet system Gallup RedMeasure.
Organisering og navigation John Paulin Hansen Februar 05 Usability.
Undervisningsmiljøvurdering 2013 HTX Herningsholm Erhvervsskole Evaluering af det psykiske, fysiske og æstetiske undervisningsmiljø.
/ 30 ETNOGRAFIC FIELD METHODS - and their relation to design.
Usability ITU, forår : Mobile enheder + Usabilityeksamen + Gæst Julie og ”...”
Strategisk Usability 9. Forelæsning John Paulin Hansen.
Onsdag 5. september 2007 Telefoni Telefoner i Gribskov - anvendelse - betjening – kultur 18. januar 2007 onsdag 5. september 2007.
Brugerundersøgelse Brugssituationen Dataindsamlingsmetoder Spørgeskema
Definition Kriterier Design og evaluering
Dette er en automatisk lønforhandling
En Bæredygtighed Fremtid mobiltelefonen
Design - brugervenlighed
Mission Digital kvalitetssikring med Fotodok. Mission Så nemt er det at bruge FotoDok For at anvende FotoDok på en ny byggesag skal følgende nemme trin.
Sociale Medier Er min virkelighed digital? Og er det digitale virkeligt? SØS idrætsefterskole 28/
Læsning Elevernes foretrukne medie
Undersøgelse om sikker internetbrug
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
PowerPoint-skabelon Husk
Googles privatlivspolitik
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Metoder og produktion af data
Vejledning: Publicering af artikler på Kompetenceportalen
Det produktive team Software kvalitet og kultur
Præsentationens transcript:

Mobile usability Udvikling af testmetoder til mobiltelefoner Magnus Kjøller Lou Januar 2009

designoplevelse -Designoplevelsen en vigtig del af den samlede brugeroplevelse -Testmetoder: -Fokusgruppe -Spørgeskema til fokusgruppedeltagere -Flowtest

testmetoder – fokusgruppe + spørgeskema Hvad fik informanterne til at købe den telefon de har? Er de bevidste om hvilke signaler de udsender med deres telefoner? Hvad er en godt designet telefon? Hvor meget betyder brugervenlighed I hvilke situationer bliver de opslugt af deres telefoner, og kan de miste fornemmelsen af tid (flow) Resultat Underbygning af resultaterne fra den indledende spørgeskemaundersøgelse Designet er væsentligt Brugervenlighed er også vigtigt

testmetoder – flowtest Udvikling af flowtest til mobiltelefoner Balance imellem brugerens evner, og sværhedsgraden af det system der betjenes

testmetoder – flowtest Opgaver i sammenhæng – som hverdagssituation – Indstil tiden en time tilbage – Tag et billede – Vis billedet til moderator – Gå på nettet og find en nyhed på dr.dk – Tag et billede af din moderator og send det til ”Magnus test” Evaluering Informant opnåede flow

brugeroplevelsestest Brugeroplevelse Test med belastning Usabilitytest Fokusgruppe Spørgeskema ved fokusgruppe Flowtest

brugeroplevelsestest Brugeroplevelse Test med belastning Usabilitytest Fokusgruppe Spørgeskema ved fokusgruppe Flowtest

pros / cons + Flowtest kan være en metode til at teste brugeroplevelse Hurtig at udføre - Kræver viden om målgruppen Vores flowtest var baseret på hvad vi mente var relevant Dokumentation af testen Vores interviewguides