Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAnna Lange Redigeret for ca. et år siden
2
CepaCom
3
SMS’e Telefonere Styre kontakter Indstille telefonen
4
Usability og Handicappede Hvad er det særlige ved at designe til og med mennesker med svære handicap?
5
Universal Design vs. User Centered Inclusive Design?
6
Empowerment og Design ”At sætte i stand til” ”At give evne til” ”Udligning af magtrelationer til fordel for underpriviligerede grupper.”
7
Hvad er Tilgængelighed?
8
Holdbarhed Skal kunne tages med på månen
9
Driftsikkerhed Afhængigheden af systemers driftsikkerhed er større for handicappede.
10
Usability Enkelt, Intuitivt, Overskueligt, Simpel navigation, Elegant design.
11
Tilpasning, Service, Support Ergonomisk korrekt tilpasning God service Mulighed for support
12
Overkommelig pris De bevilligende myndigheder har ikke ubegrænsede midler! Mulighed for at købe det selv?
13
Adaptiv vs. Proactiv Det er bedre/billigere at adressere tilgængelighedskriterierne proaktivt end at lappe huller..
14
Humanvidenskab og Design Kvalitativ tilgang Forpligtiger til at gå ud at opsøge fænomenerne i deres rette kontekst. Context relativity
15
Cepa Mobilitys Udfordring: Der er en indlejret modsætning i kravet om god usability og simplicitet, overfor kravet om muligheder for indstillinger der tager højde for den enkelte brugers evner/behov.
16
DEMO
17
Brugervenlighed og AAC Gennemfør brugerdreven Innovation Design dedikerede løsninger Modulopbyggede systemer KISS (også for hjælperne!)
18
Hjælpemidlers nytteværdi? Højttaleren TTS STT Morsesystem Fjernbetjeningen Telefonen Intelligent ordbog
19
CepaCom - Nytteværdi Ældre mennesker Arbejdere med begrænset funktionsevne Ekstremt fulde mennesker Andre?
20
CepaCom – Næste MP3 Kalender Carsten til PDA
21
Spørgsmål?
22
Tak
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.