Af: Michael Jørgensen. Entity Life Cycle: Hvad er det ?  Er en måde, hvordan man, eventuelt tidligt i programmeringsforløbet, kan bestemme hvordan et.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HNX Årgang 2011/2012.  Optagelseskrav  Personlige krav  Hvor?  Forløb  Indhold  Muligheder.
Advertisements

Gammelheds-Philosophy
Momenter i livet   Der er øjeblikke i livet hvor du savner nogen så meget at du bare ønsker at tage dem ud af dine drømme og kramme dem rigtigt!
Mennesker gør det rigtige – Hvis de kan!!
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Kvalitet i systemudvikling
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Scenografi og iscenesættelse Elektronisk Billedarbejde
Energy-Together seminar 9. – 10. juni 2011 Konklusioner på 1.-dagen.
”En reference er en mulighed for en BNI-kollega til at præsentere sin virksomhed for en, som har et behov for dennes produkt eller ydelse, og hvor der.
Game Maker 7. Sådan ser Game Maker ud når det startes op.
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Der koncentreres i denne serie (nr. 2 af 2) på markante skift fra terrænlæsning til planlægningsorientering. Det er ikke helt det samme som skift fra fin-
Arkitektur - data.
Introduktion til værdistrømsanalyser
Backoffice præsentation
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 4. undervisningsgang
Den anerkendende tilgang fra ord til handling
Beskrivelsesværktøjer
MUNDTLIG FREMSTILLING
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Sket er sket … Og står sjældent til at ændre
Self-Serving Bias i et tværkulturelt perspektiv
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
NetBeans Installation og brug.
Samfundslære: Styreformer
Introduktion til Access (Access, del 1)
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Arv Idéen i arv et at kunne genbruge gennem generalisering
Forventede ændringer i ordninger efter nyt Landdistriktprogram Louise Ilum Sørensen NaturErhvervstyrelsen.
Indledende Programmering Uge 5 - Efterår 2006 Om at udvikle korrekte og pålidelige programmer Susanne Lindros.
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Trigonometrisk Lommeregner
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder Kjersti Lunde, Projektleder, Erhvervsstyrelsen.
Secret Key kryptering – teknikker og problemer INTRODUKTION TIL KRYPTERING.
Powerpoint Jeopardy Data flow diagrammer Entity relationship diagrammer State diagrammerSammenhænge mellem systemmodeller
Velkommen Tak fordi I har valgt at deltage i denne session.
ER-diagrammer Hvad er det? Og hvad bruges det til?
Velkommen. Psykoedukation... betyder undervisning (om psykisk sygdom). Film Dias Spørgsmål og svar Opgaver Varighed: 1 time.
Brugergrænseflade Afprøvning af program. Sådan bruger du programmet Programmet er bare en demo og er ikke funktionsdygtigt. Dog kan du trykke på de forskellige.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Gruppe D/4 Tema Design.
Ipk-model.2 idé Ideen med at modellere en interpersonel kommunikationssituation – set med videnskabsteoretiske øjne er at vise og give overblik over :
INTERPERSONEL KOMMUNIKATION MODEL 1
 Planlægning › Kommunikationsplanlægning › Teknisk planlægning  Krav- og testspecifikation › Krav til produkt  Design › Brugergrænseflade  Implementering.
Intro Siden sidst: evaluering på opgaver og virtuel kursus.
Midtvejsevaluering. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 4 Ting vi vil diskutere Alternativt pensum: –Hvilke bøger har I valgt og kan I følge med I forhold.
 Jens Bennedsen 2002Objektorienteret systemudvikling Interaktionsdiagrammer Hvordan beskrives objektinteraktion? Sekvensdiagrammer Collaborationsdiagrammer.
 Jens Bennedsen 2001Multimedie programmering3B.1 Specifikationer Betingelser, specifikationer og JavaDoc.
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
Adfærd og kommunikation på traumestuen. Lone Kobberø.
Fysiske målinger på mælk
SKABELON.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Astra* Nationalt center for læring i natur-, teknik- og sundhed Sprogbaseret læring i naturfag Del 2 Astra* v/Anette Vestergaard Nielsen.
At tænke i spørgsmål At tænke i spørgsmål er et system af værktøjer til at transformere tænkning, handling og resultater gennem en dygtig anvendelse af.
SUF - gevinstrealisering
Digital præsentation som grundlag for den faglige samtale om projektarbejdet ved eksamen i dramatik.
Backgammon Formål: Du skal primært øve dig i brug af figurer i PowerPoint. Opgave: Lav et backgammon vha. figurer. Find et billede på Internettet af det.
Dokumentation.
1. Trin – Problemstilling
Dokumentation.
Kommunikation mellem mennesker
Adfærdskæder 2019.
Simulering af binomialforsøg
Præsentationens transcript:

Af: Michael Jørgensen

Entity Life Cycle: Hvad er det ?  Er en måde, hvordan man, eventuelt tidligt i programmeringsforløbet, kan bestemme hvordan et objekts liv kan se ud, eller ser ud.  Det behøver dog ikke være en tidlig skitse af et objekts liv, det kan også være en måde at skabe et overblik på, når man har programmeret det.  Visuelt giver en ”Entity Life Cycle” en forståelse for hvordan et objekt lever, og hvad dens forskellige stadier er.

Entity Life Cycle: Symbolerne.  For at gøre denne Cyklus konditional, kan jeg placere en konditional ”state” ved siden af ”Recjeted” og ”Accepted”. Den skulle så være baseret på en parameter, som bestemmer om ”Applicant” skulle ”Rejectes” eller ”Accepteres”.

Fra Projekt Semester.  I forbindelse med bud objektet. Så sker der det, at det først registrere det bud brugeren har indtastet, og i forbindelse med det starter ”eventet” som sikre at buddet enten bliver afgivet, eller fejlbehandlet. Fejlbehandlingen sender en besked tilbage til brugeren med fejlen, samt en forklaring hvorfor den opstod.

Vurderingen:  Det positive ved teknikken er:  Den primære fordel ved denne her teknik er at den reducere problemløsningen til et set af delopgaver. Som man så kan løse hver i sær og få den forventede virkning ud af dette. Eller bare som test.  Det negative ved teknikken er:  En negative effekt der kan være i forbindelse med denne teknik er at man ser det man forventer at se – stereotype.  (Forlængelse)En anden ting er at man ikke ser tingene ud fra et større perspektiv, men holder sig til det man forventer at se – igen en stereotype. Dette resulterer dermed også til at man er mere dømmende frem for ide genererende.

Karakteriseringen:  Det som primært karakterisere denne teknik, er at man får vist, hvordan dataen ændre sig over en vis tidsperiode. Altså hvordan de forskellige ”states” af et objekt ændre sig i forhold til deres indhold. Man kan så sige at den følger nogle regler, som er predefined af koden den bruges til.  Teknikken ligner utroligt meget det strukturerede diagram, som er med i Jackson Systems Development (JSD) Dette er dog en metode. Men diagrammet JSD benytter sig af, er dog stort set baseret på samme princip.

Karakteriseringen (Figur):  Lukkede paradigm.  Stays within defined scope.  Closed set of rules.  Prescriptive processes and tasks.  Precriptive representations.  Mostly objective.  Åbnede paradigm.  Open, less defined scope.  More open set of rules and language.  Less prescriptive processes and tasks.  Less prescriptive representations.  Mostly subjective.