Velkommen Teknologi historie – 1. Øvelsesgang

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Aleksander Stii Stud.merc.fil. Forskningsassistent CVL, CBS
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Mini-PC-kørekort – Modul 6
Tyskeren fortæller at han købte en lille gave til sin kone i går.
Filipperbrevshymnen.
Læringsstile og lektier
Elsker DU også at læse lektier?
Mesteropgaven - Sådan skriver du den.
E-Læring Gruppe #3. Definition af E-læring Udgangspunktet med E-læring er, at læringsprocessen bliver individuel og der bliver taget højde for den enkeltes.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Et nyt familiemedlem ankommer til verden
(I bedes sætte jer gruppevis) © SLP-gruppen, Aalborg Universitet
Sprog/billeder på Internettet
Tag en gave til børnene Et pinse-opgavehæfte fra Danmarks Folkekirkelige Søndagsskoler.
Hvordan bliver vi fri for hverdagens forstyrrelser?
Velkommen Teknologi historie – 5. Øvelsesgang …Også til Langdon Winner.
Jeg har altid vist det….
Velkommen Teknologi historie – 3. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: At arbejde Begrebsorienteret™ 3. Det er ikke (altid) dig der er.
Denne præsentation er specielt for begyndere. Se hele serien igennem før start. Hav værktøj og ler klart. GOD FORNØJELSE.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Engelbert H – og den sidste chance
Kaldelsen til evangeliet Rom. 1, v1 Fra Paulus, Kristi Jesu tjener, kaldet til apostel, udset til at forkynde det evangelium, v2 som Gud forud har lovet.
Hvad er REN Uge? Det er en uge, hvor elever i hele Danmark: - lærer noget nyt om affald - undersøger affald - tager billeder af affald - skriver om affald.
Videreudvikling af ide 2&2
At identificere resultater og skrive etnografi
Almen sTudieforberedelse - AT
Undervisere: Thomas Hoffmann & Jesper Mørch. Agenda:  Den fysiske samling  Akademisk litteratursøgning  Søgeteknik  ITUs elektroniske ressourcer 
Rubrik. Rubrik Rubrik Artiklens overskrift hedder i avissprog rubrikken. Rubrikken fortæller, hvad artiklen handler om og giver læseren lyst til at.
Subjektivitet, Teknologi Samfund
Metode: Det gode projekt
december 2010 Dansk-historie opgave. Store skriftlige opgaver 2.g: dansk-historie opgave (intro) 2.g: SRO (mini SRP) 3.g: SRP/AT.
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
Historiefortælling.
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
Den Glade Internationale Venskabsuge!
Køb spillet her:. Buy the game here: AIDAAIDA Attention: Det der fanger øjet Billedet i venstre hjørne er blikfanget. Interest: Den del der får læseren.
Veje til viden Christopher Aaby, Tina Andersen og Tine Furbo Carlsen
Nye sociale trends på nettet Mimi M. Dvorak & Magnus B. Jølner Danmarks Biblioteksskole. 16 november 2006.
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 14 Overordnet Generelt rigtigt fine opgaver –Mange fyldt med gode overvejelser.
Elever med særlige behov Lidt om allerede installerede hjælpe programmer i windows vista.
Velkommen Teknologi historie – 2. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: De tre niveauer 3. At arbejde Begrebsorienteret™ 4. Lektier 5.
© due & partners Template 2: Telefonmodel for permission Introduktion til samtalen Salgsargumentationen samt ”call for action” Afslutning på samtalen.
3.lektion: Magt og indflydelse
Overskrift Manchet Manchet Manchet Manchet Manchet Mellemrubrik
Sprog og International Virksomhedskommunikation engelsk, fransk, spansk og tysk Velkommen til brobygning 2010.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Lektion 2. Netsprog Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Dagens program Kommunikationssituationen At skrive til nettet Pause.
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Tekstens byggeklodser
Øvelsestimer (opgave 7) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
ITAPC 1 Præsentation 6: Presentations. Agenda Motivation Hvordan.
Vurdering af færdigheder i læsning og matematik -Et eksempel på en introduktion til AMU-deltagere Mærsk Nielsen HR.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
Lav en fugle-folde-bog
KNÆK KODEN.
Skriv til nettet November
KNÆK KODEN.
Den gældbundne tjener med Lego-figur
KNÆK KODEN.
Fake news, research og kildekritik
Salgstrappen Jan Christiansen KUU
Fake news, research og kildekritik
KNÆK KODEN.
Mini-PC-kørekort – Modul 6
Fake news, research og kildekritik
ÅRGANG 1999 GENFORENING.
Præsentationens transcript:

Velkommen Teknologi historie – 1. Øvelsesgang Fjern alle bordere men lad stollene stå

Agenda Hvem er vi? Hvorfor er vi her? Hvordan gør vi det? Dagens tekst – sådan! Lektier

Hvem er vi? 1. generation HumTekker Generalist Informatik (AAU) HumTek, Socialvidenskab, Byplanlægning (RUC) Tv-produktion (UCR) Politisk kommunikation og ledelse (CBS) Iværksætter & Partner I Opfindsomhed ApS Ambitiøse på ”vores” vegne

Hvem er vi? Navn Udbytte Da jeg var lille… Navne legen fucked helt op sidst. ----- Meeting Notes (10/25/11 11:09) ----- Koble de to fag

Hvem er vi?

analysere og behandle videnskabelige artikler Hvorfor er vi her? At lære jer at analysere og behandle videnskabelige artikler … på den nemmeste måde

Hvordan gør vi det? Én tekstanalyse Ét trick Én øvelse (af forrige trick) Gruppearbejde Én - tre Pointer

Hvordan gør vi det? Leonardo to the Internet Læs som du har tid til Forskellen mellem naturvidenskab og teknologi At arbejde begrebsorienteret Towards a New Architecture Kommer senere Kampen om det offentlige rum Det er ikke altid dig der er dum Har artefakter en politisk karakter Den gode opgave supplerende literatur Den næste gang – hvad gør vi?

?

Dagens tekst: Leonardo to the Internet Hvor mange har overvejet at læse til I dag? Hvor mange har læst lidt af teksten? Hvor mange har læst hele teksten overfladisk? Hvor mange har været bevidst om hvordan de skulle læse teksten? Hvor mange har været bevidst om hvordan de skulle placere sig til undervisningen?

Er det allerede mandag? Vi kan alle miste taget engang Imellem.

Er det allerede mandag? Tag bogen I hånden Overskrift og forfatter Bladre igennem billeder billedtekst Underoverskrifter Indledning og konklusion (eller abstrakt) RUC-toget 1947

Hvad får vi fra teksten? Hvad kan vi ud fra ovenstående sige om teksten? Spørg særligt til dem der har læst den overfladisk. Hvad fik de ud af det? Hvis de ikke fik noget ud af det, burde de nok bare have ladet være.

Har jeg læst? Tja… på en måde Vi kan alle miste taget engang Imellem.

Har jeg læst? Tja… på en måde. Har gennemført foregående Læser hele teksten Understreger de 5 vigtigste Spurgt sin kloge klassekamerat hvem forfatteren egentlig er Gennemføre, men passivt ----- Meeting Notes (10/25/11 11:48) ----- Følg op på forelæsning

Hvad får man så udad teksten? Hvad kan vi ud fra ovenstående sige om teksten? Spørg særligt til dem der har læst den overfladisk. Hvad fik de ud af det? Hvis de ikke fik noget ud af det, burde de nok bare have ladet være.

Sandt vedvarende overskud Har ikke haft sex I 4 uger. Har spist rigtig god morgenmad, ens mor og far er begge ude at rejse. I skal ikke lyve. Det sker faktisk … ja det sker

Sandt vedvarende overskud Har gennemført foregående Læs udvalgt igen eller google Søgning på forfatteren Hvad spiller teksten op imod? Gennemføre, men passivt Ikke særligt langt fordi jeg ikke tror man får noget ud af det.

Hvem skal ikke noget i morgen? Hvad kan vi ud fra ovenstående sige om teksten? Spørg særligt til dem der har læst den overfladisk. Hvad fik de ud af det? Hvis de ikke fik noget ud af det, burde de nok bare have ladet være.

Lektier Put jer I den øverste gruppe