Efterår 2010 Fra viden til værdi GENNEM FORETAGSOMHED & HANDLEKRAFT.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Spørgeord/Spurnarorð
Advertisements

PR KAMPAGNE.
Forretningsudvikling og Urmennesker
Eventudvikling i Rebild Kommune
Uddannelsesvejen. En model i vejledningen
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Profilering af dig selv - vha de sociale medier
Velkommen. Agenda •Hvorfor informationsmøde nu? •Hvad er der sket de sidste 3 måneder? •Hvor vil vi gerne hen? •Aktiviteter frem til 31. december •Hvordan.
BioCentrum DTU …for life and technology BiC Innovation Hvordan gøres universitetsforskning profitabel Per Væggemose Nielsen
1 Formandens rolle - I bestyrelsen. 2 • Hold øje med trivslen –Inddrag medlemmer, der ikke siger meget –Få nye medlemmer godt ind i gruppen, besøg evt.
Kvikskranken Torsdag den 10. september 2009 Internal Market Centre.
Digital jobklub Velkommen til Digital Jobklub 2. dag.
For vejledere i opgaver og projekter i 2g og 2hf Dynamokursus d
Illustration fra Kort om kræft figur 4.1.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
UU Center Kolding Mentorprojekt i UU Kolding •Ide og finansiering •Ungepakke II •Samarbejdspartnere Taxameter - institutionsuafhængig.
Klasseledelse Lene Heckmann.
2011XXXXX Golfklub FLERE GOLFSPILLERE I DANMARK •”Et overblik” •Udviklingskonference.
Fra klima og vand til … Rolf Johnsen
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Seminar for trivsels- og SSP-personer
Velkommen til E-business
Spørgeskemaundersøgelse feb. – marts
Lene Tortzen Bager og Tine Wirenfeldt Jensen
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Navn på enhed (Indsæt --> Diasnummer) Studentervæksthuset, Katapult Projektchef Mikkel Trym Andersen Projektleder.
# DUA SEMINAR 2010 BRUGERINVOLVERING - hvordan? Ole Nielsen, COWI 5. oktober okt 2010 DUA SEMINAR 2010.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
Csaudk 1 NOV 2010 DATALOGISK INSTITUT DET NATURVIDENSKABELIGE FAKULTET AARHUS UNIVERSITET KANDIDATORIENTERING 1. Nov 2010.
Midtvejsseminar den november 2010 Midtvejsseminar for modelkommunerne november 2010.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
1 Agenda: SSTT, København 20. januar Program - håndbog 2.Processen for dataindsamling og analyse 3.Hovedkonklusioner 4.Ideer til håndbogens indhold.
VEJLEDERNES FORHÅBNINGER FRA BRANDMAND TIL ARKITEKT AFKLARING AF EGEN VIDEN: HVAD KAN JEG? AFKLARING OG AFGRÆNSNING AF ROLLEN KONTRAKT : DIALOG OMKRING.
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Workshop Motivation og fokus på målet
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Velkommen til Export Steps Agenda Velkomst og præsentation af Export Steps – networking med indhold v/ Ole Chr. Lindholm, SMV-teamleder,
© Inteam 2007 Mols-Linien Service Akademi. © Inteam 2007 Et samarbejde for at styrke Mols-Liniens Service Akademi Inteam kan bidrage på både strategisk.
Nørre Aaby Realskole - en skole jeg er stolt af Velkommen til info-møde om Ællinger 2015 tirsdag den 4. november 2014.
Forældremøde Sortedamskolen 2014/15. UU København Serviceinstitution under Børne- og Ungdomsforvaltningen i Københavns Kommune Vi vejleder unge i København.
Orienteringsmøde Mandag d. 2. September 2013 Kl til Adgangskursus Kl – 13.00Maskinmestrenes Forening samt Lån & Spar Bank Kl
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
Orienteringsmøde Torsdag d. 19. Februar 2015 Kl – 13.30Maskinmestrenes Forening Kl – 13.45Lån & Spar Bank samt TJM Forsikring Kl –
Livsstilsændringer i Flok. 2 Aabenraa kommune 6000 medarbejdere Ca. 450 arbejdssteder MED. System med HMU som beslutningsorgan.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Plan for 1 uges forløbet - Virksomhedsspillet. Rammen om efterårsforløbet n 1-uges forløbet afvikles med omdrejningspunkt i et virtuelt virksomhedsspil.
Mød Aalborg Universitet
Grunde til at jeg elsker dig
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Velkommen til 2. undervisningsgang Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Orienteringsmøde Onsdag d. 18. Februar 2015 Kl til Adgangskursus Kl – 13.00Maskinmestrenes Forening og Jobfinder Kl – 13.30GADE.
Trans AU tech- 15. November 2010 AARHUS UNIVERSITET Vidensamarbejde, Entrepreneurship og Videnbaseret Innovation Flemming K. Fink Centerdirektør Technology.
Velkommen. Dagens Program Velkomst og præsentation Gennemgang af Værktøjskassen Pause med kaffe og kage Erfaringer med Værktøjskassen.
26. MAJ 2011 AARHUS UNIVERSITY LIBRARY - idé og baggrund PRÆSENTATION AF METTE THUNØ AARHUS DEN AARHUS UNIVERSITET.
SALG I CENTRUM - Et pilotprojekt i samarbejde mellem Silkeborg Iværksættercenter og Væksthus Midtjylland Målgruppe: IV / SMV 0-5 år, max.10 medarbejdere.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
INSTITUTLEDERFORLØB, KICKOFF 27. FEBRUAR 2012 AARHUS UNIVERSITET PROGRAM FOR KICK OFF-MØDE 1 Velkomst v. Lauritz B. Holm-Nielsen Præsentation af forløbet.
Præsentation af Aalborg Universitet 1 af 31 Udvalg for kommunikation.
DMU den 2. januar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
Lederevalueringens betydning  Det forberedende arbejde – visioner og værdier – meget spændende proces  Den 17. marts 2003 afleverede jeg 3 spørgeskemaer.
Studiestartsprøve 2014 d. 18 September 2014.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Projektmentor Lars Kristensen Bygningsingeniør EUR. ING, Projektleder, Konfliktmægler Udarbejdet af Lars Kristensen.
Globaliseringsredegørelse 21.mar. 11 Globaliseringsredegørelsen 2011 Grafer fra temakapitlet Eksporten som drivkraft for vækst og velstand.
Flakkebjerg 2 marts 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
NYE MULIGHEDER FRA JULI 2008 UDLANDSSTIPENDIET. BAGGRUND Fremme internationalisering Flere studerende skal ud Kravet om balance i udvekslingsaftalerne.
Highlight anden linje i overskriften ved at markere ordet(ene) og vælge Overskrift-fonten VIA Type Office regular Vælg layout/design 1. Højre klik udenfor.
Pressemøde om medarbejderdialog 20. Februar 2007 Lauritz B. Holm-Nielsen A A R H U S U N I V E R S I T E T Aarhus Universitet 2007.
Præsentationens transcript:

Efterår 2010 Fra viden til værdi GENNEM FORETAGSOMHED & HANDLEKRAFT

Vækstiværksætter? Teknologiudvikler Efterår 2010 Intrapreneur Entrepreneur Social Entrepreneur Konsulent Vækstiværksætter Vækstiværksætter? Teknologiudvikler Social entrepreneur? Intrapreneur? Konsulent?

Saras Sarasvathy Bird in the Hand Principle Pilot in the Plane Affordable Loss Crazy Quilt

Efterår 2010 SKUB-metoden Kilde: Anne Kirketerp, PhD

Efterår 2010

Niveau 1 1:1 vejledning (løbende) eller Åben rådgivning (torsdag kl. 16) Hvad er det rette forløb for mig? Hvad kræves det? Skal det være nu eller senere? Er min idé god nok? Hvordan markedsfører jeg mig selv? Niveau 1 8

Niveau 2 IværksætterCaféen Koncentreret viden OM Mulighed for networking 2,5 timer Iværksætterrelevant Niveau 2

Efterår 2010

Niveau 3 Sand Box Karrieafklaring ift egen virksomhed Kompetenceafklaring Personlig udviklingsplan Idéudvikling Personlig coaching

AFPRØV IVÆRKSÆTTERI Sand Box processen Skriftlig præsentation af dig selv/din egen historie om ”hvorfor” Adfærdsprofil-test 1:1 tilbagemelding på profilen og uddybelse af egen historie Workshop 1: Hvem er jeg, hvad kan jeg, strategisk netværk, iværksætteri Hjemmearbejde: Visuelt DreamBoard Workshop 2: hvad vil jeg, hvad er min idé, sparring og analyse Hjemmearbejde: Hvor er jeg? Hvor vil jeg hen? Med hvilken idé? 1:1 coaching: ”Hvordan”, handlingsplan påbegyndes Workshop 3: Kvalificering af handlingsplan – beskriv de første tre skridt. Valg og beslutning, mulighed for Take Off

Niveau 4 Take Off Projektarbejdsplads Coaching Rådgivning Efterår 2010 Take Off Projektarbejdsplads Coaching Rådgivning Forretningsudvikling En ”kultur” Projektledelse Husmøder o Networking Niveau 4

START DIN EGEN VIRKSOMHED Take Off processen START DIN EGEN VIRKSOMHED Take Off Runway som selv-screening på idé og parathed Kontrakt Coaching Faseplan Husmøder ugentligt Evalueringsmøder hver 3. md. Exitplaner 14

Torsdags Take Off For Take off og folk, der er i gang Erfaringsudveksling med folk med branchekendskab Ekspertrådgivning Investorer Samarbejdspartnere

Studerende i Studentervæksthuset fra 1. sep 09 Efterår 2010 Studerende i Studentervæksthuset fra 1. sep 09 TAKE OFF 95 studerende 57 projekter, heraf 31 virksomheder 25 ASB 23 HUM 17 NAT 5 SAM 7 SUN 1 TEO 1 IHA 3 VIA 1 Kaospilot SAND BOX (5 hold) 65 danske studerende 11 internationale studerende

Samarbejdspartnere 10/11 Kaospiloterne AU ASB Ingeniørhøjskolen Via Maskinmesterskolen Fokusgruppe og advisory team Følgegruppe

Samarbejdspartnere 10/11 Væksthus Midtjylland INCUBA Science Park Østjysk Innovation Århus Kommune Iværksætterpanelet Studenterhuset Studentervæksthuse, andre Venture Cup STARTit

TAK for din tid! Næste Sand Box start 25. februar 2011 Efterår 2010 TAK for din tid! Næste Sand Box start 25. februar 2011 Løbende coaching og optag i Take Off Kontakt Lone Stubdrup Mobil: 2137 9401 Mail: LS@aec.au.dk