Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Status på implementering af digitaliseringsstrategi
It og av – alle lærere med
Danmark 3.0.
Mere fokus på læring, mindre fokus på udstyr!
Der er ingen programmer Det tager alt for lang tid at blive logget på
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Hjælp til integrering af IT i undervisningen
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Alle børn skal være del af fællesskabet
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
På vej mod det pædagogiske udviklingscenter Bjerringbro Jørgen Schirmer Nielsen På vej mod det pædagogiske udviklingscenter.
Elevmotiverende arbejdsformer Kompetenceudvikling for lærere i Gymnasiefællesskabet Moodle Fra it-teknik til pædagogik Fra pædagogik til.
We make your teaching go digital
Status IT. Vognparken Computerlokaler: 39A: 24 computere fra : 21 computere fra 2005 og 6 computere fra 2007 Biblioteket: 2 computere fra 2005.
Aalborg Handelsgymnasium på vej imod Det Digitale Handelsgymnasium.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
DIDAKTIK 2.0 KG/RBC 27/08/2008 metoder problemformulering skelet.
Læringscentret og nye vejledningsformer
V ELKOMMEN TIL ÅRSMØDE Kollerup Skole Tirsdag d. 11. juni 2013.
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
PC.
Mediepædagogik – i et vejlederperspektiv
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Skolebestyrelsens bud på "Fremtidens skole " på Lemtorpskolen 10
PUC Pædagogisk Udviklingscenter
Klavs Asbjørn Hansen Vibeke Wendelboe Lund Maria Aas.
Aabenraa Friskole Tilsyn i ord og billeder April 2008 Birgitte Boelt
Hvordan kan it støtte læringen og styrke fastholdelsen? It- og læringskonference Mads Bo-Kristensen Vejle Kommune
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
Opsamling på gruppearbejde på SIP2. Tema SIP 3: ”At skolerne udvikler deres undervisningspraksis, undervisningsorganisering og årsplanlægning med henblik.
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
 2 elever fra hver klasse fra 4. klasse og op.  2 hold, et hold pr halv år.  Samme organisering som et elevråd.  Kort ansøgning.  Klasselærere er.
Udviklingen af professionsfaglige kompetencer Potentialer og barrierer… rene b christiansen (profil) Lektor ved Forskning og Udvikling University College.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Tinderhøj Skole Den digitale skole i Rødovre
Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder
Lærermiddelkultur(er)?
Alle børn er alles ansvar
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
 Arbejder i Vallensbæk Kommune  Udviklingskonsulent med fokus på IT  IT-vejleder på Pilehaveskolen  Dansklærer i en 6. klasse.
Selvevaluering af it i undervisningen på skolerne i Aalborg
Michael Hald Konsulent, KL
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012 Gribskov gym Rødkilde gym, Vejle Birkerød gymnasium Faaborg gym Egå gym, Aarhus Tietgenskolen, Odense Espergærde gym.
Digitale læremidler som indkøbsområde Erik Schou, vicedirektør v
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Birgit Lise Andersen Mandag d 13/ Konference KL Styrket almenundervisning – fokus på inklusion.
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
Læring og digitalt billedarbejde
Efteruddannelse og kompetenceudvikling. Efteruddannelse før reformen Eksterne faglige kurser Kurser for hele faggrupper Skolebaserede kurser Pædagogiske.
ELEVINTRA På Skoleintratræf Hvad skal vi nå? Bruge Elevintra til at: Differentiere Dokumentere Evaluere Ved hjælp af billeder, lyd og tekst.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
læse- skrivevanskeligheder
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Indkøb af digitale læremidler - hvor skulle det ellers ske, hvis ikke på PLC? KARIN DYRENDOM.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Personalet Aktuel status Strategi - fremtid
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser
LO’s udspil ”Bedre overgange fra grundskole til ungdomsuddannelse”
Indsæt note og kildehenvisning via Header and Footer
Underviserne og LMS.
Præsentationens transcript:

Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde

•Udvikling af en bredere didaktik i fagene og i undervisningspraksis ••Fortsat udvikling af it- og mediekompetencerne hos skolens/personale ••Nye muligheder for online-tilgang til læremidler m.m. ••Styrkelse og videreudvikling af intern og ekstern kommunikation og videndeling. ••Videreudvikling og styrkelse af pædagogisk læringscenter • Fælles mål for alle fag • Specielt faghæfte 48 • Fælles skolebeskrivelse 2010 IT på Gl. Hasseris

•It ikke et mål i sig selv •Anvendes hvor det giver mening og øget læring for eleverne •Forbedring i udbuddet af digitale undervisningsmidler •Læring kan i højere grad finde sted uafhængig af tid og sted •At mulighederne for differentieret undervisning øges •Inklusion, kompenserende

IT på Gl. Hasseris •Erfaringer fra mange steder, hvor eleverne har haft deres egen personlige computer, har været entydigt positive

IT på Gl. Hasseris •En tidssvarende pc pr elev er en utopi. Det får vi aldrig midler til!! •Vejle model – Skolen forventer at eleverne medbringer egne computere eksempelvis i 7. – 9. klasse •Faciliteter i skyen anvendes med UNI-login

IT på Gl. Hasseris •Flere bærbare •Flere stationære stationer •Microsoft office eller gratis office. •Digitale lærermidler eller bøger •Ladestationer •Udbygge trådløst net og flere printere •Projektorer, lyd mm. i hvert klasselokale •Pc til lærerne Hvordan skal vi så bruge vores penge?

IT på Gl. Hasseris •Kompetenceudvikling af personale (begrænsede midler på kursuskontoen) •Vidensdeling i team og fagteam •Plc’s rolle •It-patrulje af elever Udfordringer