Markedsføring IV – e-business

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead, eCommerce.
En grundlæggende introduktion
Modul 1 - Processer.
Introduktion til kriterium 4 Partnerskab og ressourcer Excellence netværk 2004 Jørgen Kjærgaard.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
IceQuery™ Nyt liv til dine Queries
2.-generationsintranet på KU Internet, intranet, ekstranet eller "mit net"? Claus Qvistgaard It-strategichef
Den nye rolle for design
Markedsvurdering.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Forretningsudvikling med IT
E-commerce hos Bon’A Parte
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Superkonvergens Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
Arbejdsglæde.
Innovation Hvordan kan vi skabe et klima og struktur, inden for hvilken innovation bliver opmuntret og belønnet. Ide generering Muligheder Udvikling Markedsføring.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
DM 75 Jonas Kristensen – Jesper Kiel Jensen Alex Ly – Ronni Hansen
IS-Strategi.
Reflektion og e-portfolio Lise Agerbæk, Multimediedesigner
Microsoft.NET og Web Services Søren Hebsgaard Group Manager Developer Platform Strategy Group Microsoft Danmark.
Obligatorisk projekt 5: ERP-systemer
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
Microsoft Sikkerhed Fundamentet for den moderne IT-udvikling.
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Konceptualisering af forretningsmodellen
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
SWOT-analysen Litteratur lektion 4 Lægaard:
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
Idé, mål og politikker Kapitel 9
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
Liv og levende teknologier Fremtidens verdensbillede 2050
STRATEGY Vision Det man vil Core Values
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
VELKOMMEN TIL KURSET ”FORRETNING OG LEDELSE” Forretning og Ledelse – Lektion1.
Jan Karlshøj IT/CAD Chef Byggeri og Anlæg Civ. Ing, PhD Carl Bro Livslang Uddannelse Erfaringer fra samarbejde og viden- håndtering.
Nyere usability testmetoder web-adfærd, personalisering og adaptivitet.
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Dias 1 - Markedsføring IV - 4. Lektionsgang - © Andy Skovby Markedsføring IV – e-business Målet for 4. lektionsgang –Det offentlige, E-læring, C2C, P2P.
Jesper Aaberg ForretningskunsulentMicrosoft Strategy Briefing, 12. maj 2005 US title: Business Productivity Advisor.
Business cases.
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
DB analyse og modellering Jesper Tørresø DAB1 F Februar 2008.
Innovation as a Core Business Process DTU Diplom Innovation Metode og Værktøjer Jan Schlunssen.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
On the Essential Contexts of Artefacts or on the Proposition that ”Design Is Making Sense (of Things)” Af Klaus Krippendorff 1989.
Hjemmet som et Distribueret System Jonas Thomsen Ph.d. studerende Center for Pervasive Computing.
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
FORRETNINGSPLAN.
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
DB analyse og modellering
Software Testing Software testing.
Virksomhedsnavn Virksomhedens navn, adresse, www
Hvor er værdien af intern kommunikation?
An IP Strategy comprises
Business Model Generation
DENNE SLIDE SLETTES – GOD ARBEJDSLYST!
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
Humanistisk Entrepreneurship 9 BMG 5 Proces
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

Markedsføring IV – e-business Målet for 5. lektionsgang Tilgang til udvikling: strategi & implementering Opbygning Fremtiden for EC Opgaven Dias 1 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby

Hvorfor strategi? Strategi: “A broad-based formula for how a business is going to compete, what its goals should be, and what plans and policies will be needed to carry out those goals”. Man kan planlægge, reagere, være innovativ Dias 2 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby

Hvorfor overveje EC i sin strategi? Reach – Richness Det er muligt at nå mange med rig information (one-to-one, personalisering osv.) Det kan gøres let og billigt Interaktionsmuligheder høje Mulighed for niche Dias 3 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby

Strategi (1:4) – Indledning Hvad sker der? At forstå firmaet, industrien/branchen og konkurrencen Kritisk analysere af ”sig selv” og omverden Mission / vision S - Strengths STYRKE - i virksomheden W - Weaknesses SVAGHEDER - i virksomheden T - Threats TRUSLER - i omgivelserne O - Opportunities MULIGHEDER - i omgivelserne Dias 4 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby

Strategi (2:4) – Formulering Vælge muligheder Planlægge Forretningsplan Cost/benefit – ROI Vurdere risiko Prisfastsættelse osv. osv. Dias 5 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby

Strategi (3:4) – Implementering Webteam eller projektgruppe Pilotprojekt Ressourcer Udfør i etaper/delmål Løbende evaluering af delmål Værd at overveje: Teknologi? Applikationer? Outsourcing? Alliancer / partnere? Påvirkning/ændringer internt i organisationen? Dias 6 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby

Strategi (4:4) – Evaluering Evaluering ASAP Kan være endelig, men kører også løbende ”Måleredskaber” i forhold til målene giver feedback. Der reageres med korrigerende handlinger Dias 7 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby

En tjekliste [En tjekliste] [Findes særskilt til download] Dias 8 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby

Vi kan lære fra succeser og fiaskoer Kernen: Manglende finansiering eller man tjente ikke nok penge => dårlige forretningsmodeller Faktorer for succesfuld B2C e-commerce: Effektiv marketing management Attraktive Web sites Bygge stærke bånd med kunder Faktorer for succesfuld B2B e-commerce: Handelspartnere er gearet til at samhandle integration af informationer internt og I værdikæden Applikationer er fuldendte Overall faktorer for succesfuld e-commerce: Den rigtige forretningsmodel Organisationen er parat til at blive en e-business Dias 9 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby

Twelve Truths About How The Internet Really Works The Internet is not as disruptive to business as we thought If it doesn’t make cents, it doesn’t make sense Time favors incumbents Making a market is harder than it looks There is no such thing as “Internet time” “Branding” is not a strategy Entrepreneurship cannot be systematized Investors are not your customers The Internet still changes everything The Internet changes your job The distinction between Internet companies and non-Internet companies is fading fast The real wealth creation is yet to come Dias 10 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby Kilde: Jerry Useem, 2000, ” Dot-coms What Have We Learned?”, Fortune.com.

Hvad skal der til for at bygge et website? Vælge en webhost Registrere domænenavn(e) Indhold fremstilles og styres ”på plads” Designe websitet Konstruere websitet og teste det Markedsføring Dias 11 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby

Vælge en webhost & domænenavn(e) Muligheder at vælge imellem: ”Shop-byggere”, ISPs, dedikeret server hosting services og selv-hosting Der skal tænkes på: Sikkerhed Hastighed Support (software & teknisk) Oppetider Skalerbarhed Pris Statistik Vælge domænenavn(e) Dias 12 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby

Indhold, design og konstruktion Konstruktionsmuligheder for websitet Intern udvikling, eksterne kontrakter og partnerships giver forskellige muligheder for hvem der bygger websitet Tilbyde indhold, som tiltrækker og holder på besøgende Indhold er ALT! Indhold kan blive fremstillet, købt, eller fås gratis. Tilbyd indhold som sitets besøgende vil have og forventer Designe og byg det besøgsvenlige site Dias 13 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby

                                                                                                                                                                              Model, som kan anvendes til planlægning og analyse af den visuelle kommunikation på websites Dias 14 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby

Markedsføringen af websitet Reklamer og marketingstrategier (kap. 5) Sitet og indhold er en ressource www.adresse.dk på visitkort, brevpapir, e-mails osv. Optimering i søgemaskiner Optimering af keywords på selve sitet Gør hvad dine konkurrenter gør – bare bedre ! Dias 15 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby

Fremtiden ? EC vil fortsætte med at ekspandere og ændre sig. Bl.a. fordi: Infrastruktur bliver bedre og billigere Forbrugerne og organisationer bliver mere fortrolige med EC Flere forbrugerne og organisationer ”kommer til” Sikkerhed bliver bedre Flere services vil gøre det lettere at handle Flere produkter og services kommer online – og bliver billigere Specielt trådløse enheder (m- og l-commerce) og ”Internet of Things” vil få betydning for mulighederne med EC Dias 16 - Markedsføring IV - 5. Lektionsgang - © Andy Skovby