BusinessTrainer people better at what they do….

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
10 Konkurrencesituation
Jarnes A/S Ud af krisen Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S.
4 Strategisk planlægning
DAGENS BUDSKAB NR. 1 Nutid: Vækst til IT-Kanalen DAGENS BUDSKAB NR. 2 Fremtid: Vækst til IT-Gazeller SAMMEN NÅR VI DINE MÅL.
Introduktion Values Interweave ™. Når ledelsen sætter fokus på et område, så er ord sjældent nok til at få medarbejderne til følge med.
Marketingplanlægning
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
Brug en bydel som dit bæredygtige show-room 28. oktober 2010.
Network Marketing En 2 til 5-års Plan Fremtidens Virksomhed
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Stjernholm Dagen 2011 – fokus på… InnovationsDesign v/Lars Fridberg.
Erhvervsakademiet Aarhus
Den glade CEO og iværksætter!
Erhvervscase Erhvervscasen kan f.eks. indeholde:
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Markedsvurdering.
Byggecentrum Innovation i markedsføringen Middelfart 1. februar 2010.
Nytænk din forretning med Blue Ocean Strategy
Det du kommer til at se og opleve i dag er en helt ny teknologi indenfor ernæring. Med denne teknologi er det muligt at opleve fordele allerede indenfor.
Forøg din værdi som konsulent
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Branding.
6. Virksomhedens indtægter
Uddannelsescenter Holstebro
Valg af parametre.
WorldIQ A/S - Technology Briefing
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Vi har brug for dig... som Small Business Specialist Christian Ringheim & Kim Enrum.
SOCIALE MEDIER LinkedIn Facebook Twitter Google+ Instagram Pinterest Vimeo.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Få finansieret din indsats. Agenda – Kaffe, morgenbrød og velkomst – Velkomst, Claus Nordahl-Petersen, b2g – Do’s.
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
En præsentation af Primavera Risk Analysis Vælg i menuen: Om West Soft Om Oracle – Primavera Alment om Risk Analysis Et eksempel Avancerede funktioner.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Flere vækstiværksættere i Danmark Oplæg på rådgiverkonference den 20. november 2008 V/ Lars Nørby Johansen Formand for Danmarks Vækstråd.
Fit for Fight seminar september Operationalisering af strategi for resten af 2009 og 2010 Afdeling : International – Travel Retail Vil…Mål…Gør… Vinde.
SALG I CENTRUM - Et pilotprojekt i samarbejde mellem Silkeborg Iværksættercenter og Væksthus Midtjylland Målgruppe: IV / SMV 0-5 år, max.10 medarbejdere.
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
AFSÆTNING A – Schønberg
VækstDrive-projektet er velegnet til at:
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Guldkorn til salgssucces!. Sælg dig ud af krisen Onsdag den 21. oktober, 2009 kl
Tommy Engedal Kronborg
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
LYDBANKEN - NEXT LEVEL… Konceptudviklingsprocessen Vision Blue Ocean Strategy Alternativ vision Diskussion af konceptudviklingsprocessen og refleksioner.
Med LADEGAARD Nordic A/S
Lars Haugaard, Salg i praksis Lars Haugaard, PremiTech.
Markedsanalyse og valg af kundegrupper Temamøde den 28. oktober 2004 v/Katrine Nygaard Hansen.
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Der startes mange nye danske virksomheder hvert år
markedsføringsplaner
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Konkurrenceforhold afsætning.
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
10 Konkurrencesituation
Firmamøde Firmanavn.
Vækstforum Hovedstaden
(Firmanavn) forretningsplan
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Præsentationens transcript:

BusinessTrainer people better at what they do…. Bo Oelkers Heilberg – træner og underviser Autoriserede uddannelser for Danske Sælgere + Formand, Handelsrejsende Baggrund: Uddannelses, Rådgivnings og Forlagsbranchen Opstart af 11 virksomheder, 9 solgt City MBA University, Seattle: Global Economy, IT Technology Management, Organizational Behaviour, Marketing Management, Financial Accounting & Operations Management Huthwaite Research Group, Yorkshire 40% af Fortune500 bruger denne salgsmetode DiSC certificeret underviser i medarbejder/kundepsykologi Træning/udvikling af virksomheder i Europa og USA – klienter: BusinessTrainer people better at what they do….

GULDKORN AGENDA: Strategier for effektivt salg BusinessTrainer people better at what they do…. GULDKORN AGENDA: Strategier for effektivt salg 1.Udvælgelse af kunder for optimal økonomi 2. Gruppéring af kunder efter potentiale 3. Prisstrategier til profilering af din virksomhed 4. Vækststrategier til nye virksomheder 5. Gruppering af varer efter avance og formål 6. Salgsargumenter – esp, usp, hsp, isp – msp 7. Strategi for overskud 9. Sociale mediestrategier 8. Red Ocean – Blue Ocean 9. Interview dine kunder…. Formidling: Heilberg - Businesstrainer.dk

Strategi for kundemix…. BusinessTrainer people better at what they do…. Strategi for kundemix…. Hvilken kundegruppe fokuserer du på – er den rentabel…. Kundeomsætning 80% A- kunder 10 % B 10 % C 50% C-kunder 30% B-kunder Bedste prioritering af tid. Revurdering af A,B og C kunder mth. markedsføring. Vurdering af Potentiale hos A, B og C kunder KundeRentabilitet? A B C - kunder 20% A-kunder Kundefordeling Formidling: Heilberg - BusinessTrainer.dk Det er dig, det handler om!

Vækst strategi– Ny omsætning – nu!!! On a shoestring!!! BusinessTrainer people better at what they do…. Vækst strategi– Ny omsætning – nu!!! On a shoestring!!! Nuværende kunder Nye kunder Sælg mere til samme kunder – løb hurtigere! Gennemslagskraft! Nuværende ydelser/varer Nye ydelser/varer Find nye kunder! Markedsudvikling! Mersalg! Udvid varesortiment/ydelser til nuværende kunder Produktudvikling! Gambling? Risikospredning? Nye forretningsområder Formidling: Heilberg - BusinessTrainer.dk Det er dig, det handler om!

Købes af mange Høj omsætning BusinessTrainer people better at what they do…. Strategier for produktmix Klare signaler! Sanér konstant! LEAN! Høj avance Lav avance Købes af mange Høj omsætning X Z Købes af få Lav omsætning Y Æv – men? Formidling: Heilberg - BusinessTrainer.dk Det er dig, det handler om!

Fra USP & ESP til HSP & ISP BusinessTrainer people better at what they do…. Unikke salgsargumenter Emotionelle salgsargumenter Specifikke, data, målinger Følelsesmæssige Holistiske salgsargumenter Ironiske salgsargumenter Holistiske salgsargumenter Ironiske salgsargumenter Formidling: Heilberg - businesstrainer.dk for InfoLink Kurser Tlf 3112 4110

Blandingsstrategier??? BusinessTrainer people better at what they do…. Dine konkolleger kender modellen – og uddelegerer Er du klar til at sluge kameler….?

Ændringer i kommunikationsform - fører til udvikling af kunder: BusinessTrainer people better at what they do…. Ændringer i kommunikationsform - fører til udvikling af kunder: Fra Transaktion til Relation…… Viral marketing – Kommunikér hver dag (UGH!)

Media marketing strategier… Har du budskaber??? BusinessTrainer people better at what they do….

Red & Blue Ocean Strategier BusinessTrainer people better at what they do…. Red & Blue Ocean Strategier Red ocean er det eksisterende marked, vi kender hinandens stærke/svage sider, vi kender konkurrence betingelserne – vi lader blodet flyde i kampen…. Der tænkes angrebsstrategier…… Blue Ocean er det marked, der ikke eksisterer i dag . Det ukendte marked hvor ingen konkurrenter er… Efterspørgsel skabes frem for kæmpes om. Plads til stor og hurtig vækst.

Helt enkel Strategi for kundemøder…. Sikreste model!!! BusinessTrainer people better at what they do…. Helt enkel Strategi for kundemøder…. Sikreste model!!! Slut med blah blah blah – Interview din kunde løbende…. Formidling: Heilberg - BusinessTrainer.dk

Tak for din opmærksomhed! Spørgsmål??? Områder jeg kan hjælpe dig på: BusinessTrainer people better at what they do…. Tak for din opmærksomhed! Spørgsmål??? Områder jeg kan hjælpe dig på: Detailsalg1 med service og kundesalg Detailsalg2 Varepladser og merchandising Detailsalg3 – Medarbejder feedback StoreCheck – BusinessTrainer Feedback Oplevelsessalg - Turisme Attraktionscheck – Feedback Marketing1 Strategier for afsætning Marketing2 Operativt - reklame i praksis Iværksætter - Afsætningstaktikker Ledelse1 Personlig effektivitet. Ledelse2 Motivation af medarbejdere Ledelse3 Organisationsudvikling Salg1 Personlig succes i salgsarbejdet Salg2 Kundesucces - kundepsykologi Salg3 Operativt salg - salgsteknik Salg4 Key Accounts – store kunder Salg5 Salgstaktik – inden besøget Telesalg1 Telemarketing – find kunder Telesalg2 Internt salg – hvad kan sælges Teleservice1 for alle – Image i telefonen Teleservice2 Ordremodtagelse Mødebooking – få aftaler på 20 sekunder Messeforberedelse – så den gi´r penge Messedeltagelse - aktiviteter Formidling: Heilberg - Businesstrainer.dk