Arbejdsmiljøformidling til unge i bygge- og anlægsbranchen
2 Baggrund: • En målgruppeundersøgelse i 2008 viste at knap 10% af Videncentrets brugere er under 35 år. Formål: • Afprøve nye kommunikationsformer i forhold til unge. • Levere kommunikationserfaringer til inspiration for os selv og andre arbejdsmiljøaktører Projektet Innovationsprojekt om arbejdsmiljøformidling til unge
3 Nyt projekt: • Det er kommunikationen til og med de unge, der er vigtig. • Vi vil have unge til at blive mere bevidste om arbejdsmiljø ved at skabe et forum på Facebook. Projektet Arbejdsmiljøformidling til unge inden for bygge- og anlægsbranchen
4 Projektet Arbejdsmiljøformidling til unge inden for bygge- og anlægsbranchen Målgruppe: • Unge under 35 år, der arbejder inden for bygge- og anlægsbranchen. Vision: • Skabe et fælles forum, hvor de unge kan blive klogere på arbejdsmiljø og hinandens udfordringer og oplevelser.
5 FB-siden Erling the Lærling • Gode råd om sikkerhed • Viden om, hvad man skal være særlig opmærksom på som ung i BA-branchen • De seneste arbejdsrelevante nyheder • Navnestof om andre unge i branchen • Blogindlæg • Videocases fra lærlinge • Konkurrencer • Skoddage • Spillet Erling the lærling
6 Markedsføring • Daglige posts på Facebook • Facebook-annoncer • Afholde DM i Erling the Lærling på Skills-messen • Udarbejde markedsføringsmateriale • Uddeling på faglærerkonferencer (med Bar BA) • Direkte kontakt til undervisere på erhvervsskoler • Kontakt til andre relevante arbejdsmiljøaktører Facebook-siden Erling the Lærling
7