Navigation i Kampterræn

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Advertisements

Oplæg v Stine Liv Johansen, ph.d., Aarhus Universitet Opstartsdag i Skanderborg Lørdag den 22. januar 2011.
Læring i bevægelse - hvorfor?
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
Kommunens forventninger til, at UU er med til at opfylde 95 % målsætningen Ved Per B. Christensen, Børne- og Kulturdirektør, Næstved Kommune.
Lærerprofessionen.
Formål at videreudvikle Silkeborg som en attraktiv uddannelsesby med fremtrædende uddannelsesinstitutioner, der sikrer erhvervsliv og offentlige institutioner.
Mediepædagogik og didaktik
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
•Åbner døre og viser vej ind i det danske samfund •Matcher flygtninge-/indvandrerkvinder med kvinder, på det danske arbejdsmarked •Skaber et netværk af.
Grundkursus Politisk indflydelse. Grundkursus Politisk indflydelse.
Fagets formål, fokus og fagmål
Oplysningsforbund og folkebiblioteker må sammen finde nye veje Jens Thorhauge
Konference: Sproget skaber virkeligheder, Foreningen for 2-sprogede småbørns vilkår, Vejle den 20. marts 2012 ”Når alle er forskellige er ingen anderledes”
O STED FRISKOLE - ET VÆRDIBASERET KLARSYN Et værdibaseret debatoplæg til skolens daglige arbejdsområder, særlige fokusområder, forpligtigelser samt fremtidsvisioner.
Det delte samfund Segregeringen på boligområdet og dens konsekvenser for samfundet Lars Olsen, journalist og forfatter.
Uddannelsesparathed - hvad er det
: Ulighed og uddannelse - Akademisering af uddannelsessystemet? Martstræf 2011 Gry Poulsen.
Fællesskaber fastholdelse og personlig udvikling
Ungdomsudvekslinger med ”Aktive unge”
Internationale perspektiver på udviklingen af den inkluderende skole.
Mediebrug i hverdagslivet. MEDIALISERING Samfundet er i stigende grad blevet medialiseret – og dermed tæt vævet sammen med medierne og deres logikker.
MÅL OG METODER I MEDIEPÆDAGOGISK ARBEJDE Kultur og mediekultur Medialisering: mediepædagogik og didaktik Receptionsteori: tekst og kontekst Æstetik og.
Udsatte unge på vej i uddannelsessystemet v. Mette Pless, kandidatstipendiat Center for Ungdomsforsknings medlemskonference 31. Marts 2008.
”Hvad skal man gøre. Hvordan skal man handle. Hvem skal man være
SÅDAN BRYDER VI DEN SOCIALE ARV SFU’S UDDANNELSESPOLITISKE PAPIR LM ’11 Christian Vedersø Østergaard, martstræf ’11.
Tysk i felten Fokus på udvikling af Interkulturel kompetence.
Folkebiblioteket i folkeskolen Nedslag i gode eksempler….. Se mere på db.dk/folkeskoledb.dk/folkeskole Michel Steen-Hansen db.dkdb.dk Danmarks Biblioteksforening.
Grundkursus for frivillige i DH Politisk indflydelse.
”Styrkelse af overgangen fra grundskole til ungdomsuddannelse” Garantiskolen i Silkeborg Scandic den 28. oktober 2013.
Den inkluderende skole
Folkeskolereformen – Hvordan udnytter I mulighederne?
Institut for Idræt Foreningsliv og kommuner. At agere i en projektkultur Charlotte Østergaard, Studieadjunkt Institut for Idræt, Københavns Universitet.
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
SOLRØD KOMMUNE | Sund By Netværket Alkohol – temagruppe børn og unge.
Lærerprofessionen.
Historiefaget og mulighederne i den åbne skole
Gymnasiernes tiltag for tosprogede elever Oplæg ved rektor Niels Jørgen Helms Mulernes Legatskole.
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Fritidspas på det kommunale budget Merete Scheelsbeck Formand for Fritids- og Kulturudvalget Høje-Taastrup Kommune (HTK)
Kommunikationsstrategi – det gode samarbejde Skjoldhøjområdet.
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Det politiske arbejde med udvikling af folkeskolen i Esbjerg kommune
En dynamisk klub for børn og unge fra 5
Udfordringer og visioner på børne- og kulturområdet BKF Midtjylland 5. marts 2010 Klaus Majgaard.
Børne- og Kulturchefforeningen Formål Styrkelse af medlemmernes faglige og kollegiale sammenhold faglig interessevaretagelse inden for medlemmernes ansvarsområder.
Børns Biblioteker To fagligheder i dialog – om børn, medier og professionsudvikling.
Kulturens plads – central eller decentral styring af kulturopgaverne?
Det vi skal de næste tre kvarter Tale om hvorfor vi i ledelsen foreslår, at vi stiller skarpt på skole-hjem samarbejdet Tale om den tidsplan vi foreslår.
Alle elever i den danske folkeskole, skal blive så dygtige, som de kan En længere skoledag Flere timer i dansk og matematik Tidligere fremmedsprog Lektiehjælp.
Inklusion i efterskolen Fokus på tosprogede elever.
Konference ”Tosprogethed” vejen til at lære det polske sprog den 27. september 2014 Tosprogede elever i Greve Kommune Vinie Hansen Pædagogisk konsulent.
Tanken efter dig – leg og læring i det sociale internets tidsalder Lotte Nyboe Spinderihallerne Torsdag den 9. februar.
Forældreskab og Forældre Samarbejde på tværs af (etniske) grænser Rashmi Singla Lektor i psykologi, RUC (Roskilde Universitetscenter ) & TTT (Transkulturelt.
Bedre overgangsvejledning gennem øget aktørinddragelse på Djursland workshop A4 Et projekt med: Viden Djurs – Lead partner UU-Djursland Ørum Skole Auning.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Skole for alle - uddannelse,
Frederikshavn Kommune 23. nov. 2016
KKU lederforum
1 Præ-moderne samfund. 2 Moderne. 3 Senmorderne samfund.
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Marianne Skytte RIFT konference 13. November 2017
Forløbet: Unge - identitet, socialisering og sociale medier
Det handler om eleverne
Udkast til principper for forældresamarbejde Et stærkt samarbejde mellem forældre og personale skal styrke vores fælles indsats for børn og unges trivsel.
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Forløb: Unge identitet, socialisering og sociale medier
Inspirationsworkshop med fokus på
Aalborg Fodbolddommerklub
Præsentationens transcript:

Navigation i Kampterræn Ali Sufi

Ali Sufi Flygtning, 31 år, jyde Cand. Scient. Adm. (Speciale: Modborgerskab) Ungdomsuddannelse, folkeskole, fritid/kultur Rapper / Sorte Får Medier Social & Kulturarbejde

Speciale: Med udgangspunkt i Axel Honneth og anerkendelsesteori, at se på etniske minoritetsunge og anerkendelsesforholdene i samfundet Folkeskolen som prisme Udgangspunkt i at elever er hele mennesker, med en historie der er tæt vævet ind i deres personlige kønsmæssige, etniske og sociale oplevelser

Konklusioner At individualisering, aftraditionalisering, internet, reformpædagogik og nedbrydelse af autoriteter m.m. har skabt en særlig unik historisk relation mellem lærer og elever, som skaber udfordring for læring At fortællingen om ”den gode elever” ofte er bundet op til det at være en ”god dansk (middelklasses) elev”. At der er en historie i de etniske relationer, som samfundets medlemmer, også børn og unge i folkeskolen, forholder sig aktivt til Hvordan forventninger til og erfaringer med etniske minoritetsunge blandt lærerne, er med til at fastholde disse unge i bestemte typer af relationer til lærerne/eleverne